Vasarą padaugėja kateriais bei valtimis Kuršių marias ir jūrą raižančių iškylautojų.
Šių metų sezonas, anot Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos Laivybos kontrolės skyriaus vyriausiojo valstybinio inspektoriaus Lauryno Norkaus, prasidėjo anksčiau nei įprasta. Jau balandžio pradžioje pasirodė pirmieji laiveliai. Dar labiau laivyba įsisiūbavo užplūdus birželio kaitroms.
Šiemet pastebėta ir nauja tendencija. Karšių žvejai nebelenda į uosto akvatoriją, tačiau „sutūpę” už Kiaulės nugaros salos gerokai apkartina laivybą didesniems pramogų laivams – tokiems kaip „Forelė”. Susėda iš valtelių nuleidę inkarus meškeriotojai ir nė krust, kai pro juos turi plaukti didesni laivai.
Jei meškeriotojai ir valčių vairininkai blaivūs dar pusė bėdos. Kai tenka paprašyti katerio vairuotoją papūsti į alkotesterį, anot L.Norkaus, būna ir kuriozų. Prieš Jonines Kuršių mariose budėję pareigūnai sustabdė kateriu link Nidos skuodžiantį Antaną Žuką. Už tai, kad katerį vairavo be gelbėjimosi liemenės jam buvo surašytas aktas ir paskirta 200 litų bauda. Kitą dieną tas pats A.Žukas vėl kateriu skrodė marias. Šį kartą jis buvo neblaivus. Paklaustas, kur dirba, prisistatė kaip Sauliaus Jokužio leidyklos vairuotojas. Tačiau jo pateiktoje vizitinėje kortelėje įrašyta, kad dirba uždaroje akcinėje bendrovėje „Alana”, kuri užsiima krova. Antrą kartą pažeidęs reikalavimus A.Žukas turėjo pakloti dar 700 litų.
Birželio pradžioje reido metu buvo sustabdytas prie katerio vairo neblaivus Leonidas Mitinas. Jam skirta 500 litų bauda. Birželio 29 dieną dėl girto vairininko Igorio Chliustikovo manevrų Pilies uoste nukentėjo Dainiaus Bernoto kateris U-3392. Laimė, kad nieko blogo nenutiko į I.Chliustikovo laivą paimtiems 40-čiai keleivių. Reidų metu pripūtusių ne vieną promilę ir vairavusių katerius ar laivelius, sąrašą būtų galima tęsti. L.Norkus šių metų laivybos mažais laiveliais, kateriais ir valtimis situaciją apibūdino dviem žodžiais – vyrai geria.
Kita problema – nepaisoma laivybos ženklų nuorodų. Labiausiai nuo to kenčia Minijos žemupys. Minijos (Mingės) kaimo, kur įrengtas jachtų uostelis, ir toje vietoje, kur Minija įsilieja į Atmatą yra ženklai, kad motorinėmis valtimis ir kateriais čia galima plaukti ne greičiau, kaip 5 kilometrų per valandą greičiu. To reikalavimo dažnai nepaisoma. Praskrieja kateris, o Minijos prieplaukoje jachtos stiebais viena kitą „sveikina”. Greitaeigių katerių manevrai Minijoje pavojingi ne tik jachtoms, bet ir upės krantams, bei joje besi-veisiančių žuvų ikrams.
„Matyt, laikas už tokius pažeidimus greičio mėgėjus ne tik įspėti, bet ir „mušti per kišenę”, – svarstė pareigūnas.