Reklamos agentūra „DDB Vilnius” atmeta žiniasklaidos mestus kaltinimus dėl jos neseniai sukurto ir neva nuplagijuoto Lietuvos prekės ženklo, kuris itin primena Kanados Ontarijo regione esančio Londono miesto simbolį.
Tuo tarpu konkursą organizavusi Lietuvos turizmo plėtros agentūra teigia, kad išnagrinėjus visus aspektus ši bendrovė gali būti diskvalifikuota iš konkurso.
„DDB Vilniaus” sukurtą prekės ženklą, kuriame vaizduojamas žalias medis, specialiai surengto konkurso vertinimo komisija išrinko preliminariu nugalėtoju.
„Mes atmetame kaltinimus dėl plagijavimo, nes jie yra visiškai nepagrįsti. Mes kūrėme ne tik patį prekės ženklą, kaip paveiksliuką, tačiau rengėme ir pagrindimą pasirinktiems simboliams. Jei Lietuvos kultūra ir istorija yra nuplagijuota, tai jau ne mūsų problema”, – BNS sakė „DDB Vilniaus” klientų aptarnavimo direktorė Daiva Tonkūnienė.
Pasak jos, rengiant prekės ženklą, buvo analizuojami ir kitų šalių prekės ženklai, tačiau visų miestų prekės ženklai dėl laiko stokos peržiūrėti nebuvo.
„Konkrečiai šio miesto (Kanadoje esančio Londono – BNS) prekės ženklo mes nebuvome matę. Be abejo, visada galima atrasti panašumų tarp prekės ženklų”, – sakė D.Tonkūnienė.
„DDB Vilnius” dėl į viešumą iškilusių kaltinimų nuplagijavus prekės ženklą kaltina konkurentus, taip pat dalyvavusius konkurse.
Šios reklamos agentūros sukurtame prekės ženkle kartu su užrašu „Paprasta. Žalia. Lietuva” vaizduojamas šalies simboliu pasirinktas medis.
Itin panašus, tačiau kiek stambesnis žalias medis vaizduojamas ir Kanadoje esančio Londono miesto prekės ženkle. Londonas oficialiai prisistato „miškų miestu”.
Lietuvos turizmo plėtros agentūros atstovė ir šio konkurso koordinatorė Lauryna Tarvydienė BNS teigė, kad iki liepos 24 dienos vertinimo komisija lauks skundų dėl preliminaraus konkurso nugalėtojo ir tuomet priims sprendimą.
„Jei bus nustatyta, kad tai akivaizdus plagijavimo atvejis, bendrovė bus diskvalifikuota iš konkurso ir nugalėtoju bus paskelbta antroje vietoje atsidūrusi įmonė. Toks sprendimas gali būti priimtas ir be specialių skundų”, – sakė ji.
Lietuvos turizmo plėtros agentūra šiuo metu konsultuojasi su teisininkais, prekės ženklų ir plagijavimo ekspertais ir teigia priimsianti kompleksinį sprendimą.
Į geriausiųjų prekės ženklų penketuką taip pat pateko agentūrų „Inorek & Grey” ir PIAR projektai bei du bendrovės „Credo R” pasiūlyti prekės ženklai. Iš konkursui pateikta 12 Lietuvos prekės ženklo projektų.
Antrają vietą užėmusios bendrovės „Inorek & Grey” sukurtame Lietuvos prekės ženkle vaizduojamas mėlynos spalvos apskritimas, virš kurio yra trispalvės fragmentų.
Planuojama, kad su konkursą laimėjusia kūrybine agentūra pasirašius sutartį, bus parengtas Lietuvos prekės ženklo naudojimo aprašas. Šį rudenį nacionalinis prekės ženklas ir jo panaudojimo galimybės bus viešai pristatytos visuomenei.
Lietuvos prekės ženklo tikslas – padėti atskleisti valstybės išskirtinumą, lengviau pritraukti investuotojų, strateginių partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį, didinti šalies atpažįstamumą pasaulyje.
Lietuvos turizmo plėtros agentūra prekės ženklo konkursą rengia kartu su Lietuvos ekonominės plėtros agentūra.
Projektą finansuoja Europos Sąjungos struktūriniai fondai, bendra projekto vertė siekia 1,14 mln. litų. Kūrybiniam projekto etapui skirta 214 tūkst. litų.