Konkurencijos taryba posėdyje pagal atlikto tyrimo išvadas priėmė nutarimą dėl UAB „Žemės vystymo fondas 18” ir UAB „Žemės vystymo fondas” skelbtos reklamos atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams.
Klaidinančia reklama pripažinti naudoti reklaminiai teiginiai: „Juo labiau, kad žemė dabar brangiausia. O po kelerių metų Europos Sąjungai nustojus subsidijuoti, manau, tikrai atpigs, perpus mažiau kainuos”. Nutarimas įpareigoja nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą: reklamos tekste nenaudoti reklaminių teiginių, kurie pripažinti klaidinančia reklama, jeigu šie veiksmai dar yra tęsiami.
Konkurencijos taryba taip pat įpareigojo per nurodytą terminą nustatyta tvarka ir būdu paneigti klaidinančią reklamą, paskelbiant paneigimus. Už klaidinančios reklamos naudojimą nutarta UAB „Žemės vystymo fondas 18” ir UAB „Žemės vystymo fondas” skirti solidariai 19 tūkst. litų piniginę baudą, nustačius, kad reklama, skatinanti parduoti žemę, buvo naudojama tiek reklamos davėjos UAB „Žemės vystymo fondas 18”, tiek UAB „Žemės vystymo fondas” interesais.
Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo fizinių asmenų pateiktų skundų pagrindu. Tyrimo metu buvo nustatyta, jog reklama, skatinanti parduoti žemę Žemės vystymo fondui, buvo skleidžiama nuo 2007 m. balandžio pradžios Lietuvos radijo I programoje, LTV, Marijampolės TV, KTV plius, Splius kanalais. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, padaryta išvada, kad reklama, kurioje buvo skelbiama, jog dabar žemė yra brangiausia, o Europos Sąjungai nustojus subsidijuoti, žemė tikrai atpigs, perpus mažiau kainuos, gali suklaidinti vartotojus.
Šiuo metu galiojantys Europos Sąjungos teisės aktai nenumato, kad po 2013 metų bus nutrauktas paramos tiesioginėmis išmokomis teikimas. Be to, reklamos davėja nepateikė įrodymų, jog paramos nutraukimas sąlygos žemės kainos mažėjimą. Todėl reklamos teiginiai apie tai, kad dabar parduodamas žemę ūkininkas už ją gaus didžiausią kainą, o ateityje, ES nutraukus subsidijas ir dėl to atpigus žemei, gautų perpus mažiau, yra klaidinantys.