Eismo nelaimių skaičiui mažinti – autodromas

Vienos uostamiesčio vairavimo mokyklos vadovas Kazys Tarvydas tikina, esą tiek Klaipėdoje, tiek ir visoje Lietuvoje trūksta didelių vairavimo mokymo aikštelių, kurios atitiktų šiuolaikinius reikalavimus. Jo manymu, tokių autodromų įkūrimas didžiuosiuose miestuose, padedant valstybinėms institucijoms, sumažintų eismo įvykių ir žuvusiųjų skaičių mūsų šalies keliuose.

Klaipėdoje tai ypač aktualu tapo, kai beveik prieš metus uosto plėtrai atiduotas vairuotojų praktiniam mokymui ir įgūdžių formavimui naudotas autodromas Perkėlos gatvėje. 8,6 ha ploto teritorija naudojosi ne tik per 30 metų vairuotojus profesionalus rengiantis Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras, bet ir privačios vairavimo mokyklos.

Nemažai vairavimo mokyklų atstovų mano, kad vairuotojus galima rengti ir mažose, vairavimo subtilybes menkai atkartojančiose aikštelėse, tačiau tai nėra pakankamos sąlygos kokybiškoms paslaugoms teikti. „Kai kuriuos tokia situacija tenkina, kai kurių – ne”, – sako K. Tarvydas.

Be to, mieste nėra specializuotų aikštelių, kuriose gali išmokti tinkamai juos valdyti esant ekstremalioms situacijoms.

Neseniai lankęsis Austrijoje, K. Tarvydas pasisvečiavo ir OAMTC klube, kuris ne tik rengia vairuotojus, bet ir rūpinasi jų bei kitų eismo dalyvių saugumu, suteikia techninę ir visokeriopą pagalbą kelyje.

„Klubas turi specialią mobiliąją techniką: specializuotus automobilius, sraigtasparnius, kurie išdėstyti visuose šalies regionuose ir gali bet kuriuo paros metu pasiekti nelaimės vietą bei suteikti kvalifikuotą pagalbą. Be to, klubas teikia remonto, konsultacines, teisines paslaugas automobilio pirkimo, pardavimo, draudimo klausimais. Čia yra puikus autodromas, kuriame gali tobulintis policijos, ugniagesių ar kitų tarnybų vairuotojai bei privatūs asmenys, gerinti savo vairavimo įgūdžius ekstremaliomis sąlygomis.

Su statiniais, priežiūros ir aptarnavimo tarnybomis autodromas užima 10 hektarų plotą. Jame įrengtos įvairios bandymų trasos: važiavimo šlapia danga, padangų išbandymo natūraliomis sąlygomis bei daugelis kitų. Klubo tarnybos ir didesni bei mažesni autodromai išdėstyti visoje šalyje”, – pasakojo K. Tarvydas.

Aplankęs modernų autodromą, pašnekovas svarsto, jog bent po vieną tokį reikėtų įrengti Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. „Nors vieno autodromo įrengimas kainuotų apie 15 milijonų litų, manau, pinigai nebūtų išleisti vėjais – čia pasitreniravę vairuotojai sukeltų mažiau eismo įvykių, sumažėtų ir žuvusiųjų keliuose skaičius”, – įsitikinęs K. Tarvydas.

Jo pastebėjimu, Austrijos keliuose kur kas didesnė eismo dalyvių tolerancija vieni kitiems. Čia vietos užtenka ir dviratininkams, ir arklių traukiamiems vežimaičiams, nesvarbu, ar tai būtų Vienos centras, ar automagistralė. Na, o pėsčiasis ant perėjos jaučiasi kaip kelio šeimininkas.

K. Tarvydas tikisi, kad jo pastebėjimai ir mintys apie automobilizmo problemų sprendimo gerinimą galbūt pasieks valstybinių institucijų ausis, ir jos vienaip ar kitaip padės sudaryti sąlygas kurti autodromus, vairavimo mokymo aikšteles, kurios atitiktų šiuolaikinius reikalavimus. Be to, taip atsirastų galimybė panaudoti Europos Sąjungos fondų skiriamas lėšas.

Žinia, 2008-aisiais įsigalios Europos Sąjungos direktyva, reikalaujanti profesionalių vairuotojų rengimui įkurti saugaus eismo centrus su vairavimo aikštelėmis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.