Dėl nekokybiškų loterijų prizų galvas tik patys žaidėjai

Loterijose prizus laimėję žaidėjai skundžiasi, jog būna apgaudinėjami: garantiją suteikę prekybininkai vengia rūpintis sugedusia technika, taip pat nesutinka grąžinti prizo vertę atitinkančios pinigų sumos. Vartotojų teisių gynėjai skėsčioja rankomis pripažindami, kad nusivylę vartotojai – įstatymų spragų įkaitai.

Ne visi loterijų laimėtojai džiaugiasi išloštais prizais. Marijampolietė Jūratė Ščiuplienė skaičiuoja, kad išlaidos ir sugaištas laikas mėginant sutaisyti sugedusį televizorių jau kone prilygsta laimėto prizo vertei. Televizorius sugedo parodęs vos dvi valandas – su prekybos centru teko aiškintis daugiau valandų.

Kas turėtų rūpintis sugedusio daikto remontu, nesutaria ir patys loterijos organizatoriai bei prekybininkai. Pastarieji aiškina, kad teisiškai visų daiktinių prizų pirkėjas yra loterijos organizatorius. O su laimėtojais, sutarties trečiosiomis šalimis, kita kalba.

„Jeigu nori, galima pakeisti prekę į analogišką, jeigu laimėtojui neveikia televizorius. Taip pat galima pakeisti į didesnės vertės, tačiau reikėtų primokėti. Yra dar trečias variantas – grąžinti pinigus, bet šiuo atveju reikėtų žiūrėti atskirai, nes trečioji šalis yra juridinis asmuo”, – LTV „Panoramai” aiškino bendrovės „AGgroup” komunikacijos projektų vadovė Janina Sabaitė-Melnikovienė.

„Sutartyje tarp loterijos ir „Topo centro” yra aiškiai nurodyta, kad loterija išduoda tik įgaliojimą konkrečiai prekei, kurią laimi laimėtojas. Toliau ta prekė yra parduotuvėje, kurios prekiauja būtent loterijos nupirktais prizais, ir laimėtojas pasiima iš parduotuvės prizą, prekę tam tikrą, su konkrečiomis garantijomis”, – teigė bendrovės „Lotelita” rinkodaros vadovė Daiva Jonuškienė.

Teisininkai apgailestauja: pagal įstatymą dviejų įmonių sutartiniai santykiai – jau ne Vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencija.

„Mūsų institucija gina tik fizinius asmenis. O žmogus, nepatenkintas laimėtu prizu, turėtų kreiptis raštu į žaidimo organizatorių ir įvardinti, kas iš tikrųjų atsitiko su minėtu prizu, ar jis yra sugedęs. Tokiu atveju tie santykiai tęsis per bendroves”, – sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Alytaus apskrities skyriaus vedėja Vida Vrubliauskienė.

Naująjį Vartotojų teisių apsaugos įstatymą Seimas priėmė vos kovą, tačiau kai kurie teisininkai jau įžvelgia įstatymo spragų.

Daiktų keitimo ir gražinimo taisyklės, pagal kurias vartotojas gali reikalauti taisyti sugedusią prekę, pakeisti ją nauja arba grąžinti jos vertę atitinkančią pinigų sumą, galioja ne visais atvejais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.