Didžiausi prekybos centrai: kiekvienam po konkurentą

Prekybos centrai Lietuvoje dygsta kaip ant mielių. Vien Vilniuje 2008 metais turėsime senuosius „Akropolį”, „Europą”, „Grand Duke Palace”, „Gedimino 9” bei naujus „Ozą”, „Panoramą”.

2015 metais prie šių prekybos centrų turėtų prisijungti ir Velgos daugiafunkcinis prekybos centras su gyvenamųjų namų ir biurų pastatais. Kaunas taip pat jau turi savo „Akropolį” bei jo konkurentą „Megą”. O kur dar mažesnieji. Įdomu tai, kaip gana didelis kiekis didžiųjų prekybos centrų sugebės konkuruoti vienas su kitu dėl pirkėjo, kuo pritrauks eiti į vieną, o ne į kitą. Jau tampa tradicija kurti apsipirkimo vietas, kuriose, be įvairių parduotuvių, būtų ir įvairių pramogų, o ir pačios parduotuvės pritrauktų naujais, nematytais prekiniais ženklais. Apžvelkime prekybinių patalpų nuomos padėtį, taip pat minėtų centrų charakteristikas (vizija, plotas, nuomos kaina ir t.t.).

Visų pirma, Vilnius

Sostinėje, suprantama, egzistuoja didžiausia prekybos patalpų rinka. Jų pasiūla Vilniuje siekia 341 400 kv.m. Ateityje patalpų pasiūla turėtų tik didėti – ir tam daug įtakos daro naujieji prekybos centrai. Būtent dėl jų pagausėjimo bei konkurencijos, prekybinių patalpų nuomos kainos turėtų kristi. Be to, nuomininkai vis atidžiau rinksis prekybos centrus, kuriuose norės įkurti parduotuves. Jau dabar pastebima tendencija rinktis ne tik patalpas dėl prekybinio ploto, bet ir atsižvelgti į prekybos centro, kuriame jos yra, idėją, pasiekiamumą, automobilių stovėjimo aikštelės dydį ir pan. Nuomos kainą lemia tokie veiksniai, kaip nuomojamų patalpų dydis, vieta prekybos centre, įeinančių žmonių srautas ir t.t.

Žvilgsnis į prekybos centrus

„Akropolis” – didžiausias prekybos centras Vilniuje, įsikūręs and Šeškinės kalno. Jo plotas – 110 000 kv.m. Per praėjusius 2006 metus „Akropolyje” apsilankė per 14 milijonų lankytojų, o 2007 metų I ketvirčio apyvarta siekė per 193 mln. litų (25 proc.daugiau nei 2006 m. I ketvirtį). Tai daugiafunkcis prekybos, pramogų centras, čia įsikūrusi ledo arena, kino teatras, įvairios parduotuvės, šalia – Ermitažas, Akropolio Verslo centras.

Jau 2008 metais netoliese Šeškinės kalvų, prie Siemens arenos, atsiras prekybos centras „Ozas”, kurį, manau, galime drąsiai vadinti didžiuoju Akropolio konkurentu. Nors jo prekybinės patalpos bus beveik dvigubai mažesnis nei Akropolio – 62 000 kv. m. (Bendras plotas – 92 000 kv.m) – dalį pirkėjų nuvilios ir pats prekybos centras, ir šalimais veikiantis Vandens pramogų parkas. Šio projekto valdytojai – Rubicon Group bei vokiečiai ECE (turi 50 % „Ozo” akcijų). Beje, dėl šio sklypo atitekimo Rubicon Group buvo kilę daug įvairaus pobūdžio kalbų.

Keliaudami miesto centro link, randame „Europos” prekybos centrą. Ir šiam, kaip Akropoliui ir Ozui, galima priskirti konkurentą. Tai – naujasis prekybos centras Panorama. Bet iš pradžių – apie „Europą”. Prekybos centras atidarytas 2004 metais, jo plotas – 22 600 kv. m., nuomojamos patalpos užima 17 500 kv.m. „Europa” pabrėžia savo išskirtinumą „stilingomis praduotuvėmis bei kokybe” ir orientuojasi į vidutines/aukštesnes pajamas turintį pirkėją. Iš tiesų, tai gana mažas, tačiau turintis savo stilių bei kryptį prekybos centras. Projektą administruoja N.T. Bendrovė KOBA Lithuania.

Jau minėtas prekybos centras „Panorama”, kaip numatoma, bus atidarytas šių metų rudenį. Šis prekybos centras orientuojasi būtent į vidutines pajamas gaunantį pirkėją, ir stengsis būti „aukso viduriu” tarp didelių ir mažų prekybos centrų. „Panoramos” dviaukščio pastato bendras plotas – 65 000 kv.m, iš kurių 5 500 kv.m. bus skirta laisvalaikio zonai. Po prekybos centru suplanuota 1,9 tūks. automobilių stovėjimo aikštelė. Šis centras žada būti stilingas bei jaukus, kartu ir praktiškas, o pro jo langus lankytojai galės stebėti Senamiesčio gyvenimą.

Judame toliau – į pačią miesto širdį. Čia, Gedimino prospekte, savo duris atvėrė ir netrukus užvėrė prekybos centras „Grand Duke Palace”. Prabangus, įsikūręs rekonstruotame 19 a. pabaigos pastate, prekybos centras (kuriame, beje, yra ir gyvenamosios paskirties patalpų) šiuo metu uždarytas rekonstrukcijai. Po jos planuojama keisti prekybos centro koncepciją bei, matyt, didžiąją dalį patalpų nuomoti vienai kompanijai. Bendras pastato plotas siekia 12 870 kv.m, komercinės patalpos užima 5710 kv.m Bendra investicija į projektą siekė 60 mln. litų.

„Grand Duke Palace” konkurentu, kai kurių žmonių nuomone, laikomas Gedimino 9, atidarytas šių metu balandžio 18 dieną. Pastate įsikūrė daugiau nei 60 parduotuvių, restoranų, kavinių. Bendras pastato plotas – 18 000 kv.m, parduotuvės užima 10 500 kv.m. Projekto rangovas – UAB Constructus. Čia įsikūrusios naujų Lietuvos rinkoje prekinių ženklų parduotuvės, kaip antai Lindex, Marks&Spencer, Pepe Jeans ir kt. Naujomis parduotuvėmis, nematytais prekiniais ženklais Gedimino 9 ir žada pritraukti pirkėjus.

Keliaujame į Kauną : Kauno Akropolis versus Mega

Akropolis Kaune atvėrė duris šių metų balandžio 10 dieną, suteikdamas daug džiaugsmo kauniečiams, norintiems turėti tokį pat prekybos centrą, kokį turi ir Vilnius, daug pykčio architektams, keiksnojantiems Nemuno krantinę užgriozdinusią Akropolio automobilių stovėjimo aikštelę. Į šį prekybos centrą investuota 320 mln. litų, bendras plotas – 81 500 kv.m., iš kurių 56 800 kv.m. skirta prekybai. Prekybos centras – pačiame miesto centre, čia galima ir apsipirkti ir praleisti laisvalaikį. Jau minėtoje automobilių stovėjimo aikštelėje – 2 700 vietų.

Kitas Kauno „banginis” – prekybos ir pramogų centras „Mega”. Atidarytas 2005 m. gruodžio mėnesį tolimiau nuo miesto centro. „Megos” idėja – prekybos ir pramogų miestelio, visuomet atidaryto ir laukiančio linksmintis (kino teatras, restoranai, boulingo ir biliardo klubas) nusiteikusių klientų. Prekybos centro, statomo dviem etapais, komercinės paskirties plotas sieks 120 000 kv.m. Pirmuoju etapu sukurta 72 000 kv.m. Prekybos ir laisvalaikio centras. Iš jų 60 000 kv.m skirta prekybai, 10 000 kv.m – pramogoms, 2500 vietų – automobilių stovėjimo aikštelei. Centro idėja – pakviesti apsipirkti ne tik kauniečius, bet ir pro Kauną keliaujančiuosius.

Nuomonės

Trumpai pakalbinome poros prekybos centrų atstovus – Kauno „Akropolio” valdytoją Renatą Jakubčionienę bei Gedimino 9 direktorių Živiną Grigaitį – apie jų valdomus prekybos centrus, nuomos kainas.

P.Renatos Jakubčionienės teigimu, nuomos kainas Kauno Akropolyje nustato rinka, o konkurencija su „Mega” tam įtakos neturi: „Nuomos kainas „Akropolyje” reguliuoja rinka. Nustatant jas, atsižvelgiama į veiklos plotų paklausą, prekybos centro vietą, planuojamus lankytojų srautus, siūlomą paslaugų įvairovę. Savo nuomininkams siūlome ne tik plotą prekybai ar pramogoms vystyti, bet ir nuolatinį lankytojų srautą, nes žmones į „Akropolį” vilioja galimybė vienoje vietoje rasti įvairias parduotuves, paslaugų tiekėjus bei pramogas.<...> Prekybos centras („Mega” – aut.past.) yra gerokai nutolęs nuo miesto centro, kur yra įsikūręs „Akropolis”, todėl nuomos kainoms „Akropolyje” jokios įtakos neturi. Miesto centre, judrioje ir patogioje vietoje įsikūrusio „Akropolio” situacija yra skirtinga nei už miesto įsikūrusio prekybos centro, todėl kainas „Akropolis” nustato neatsižvelgdamas į minėto prekybos centro buvimą. ”

Ž.Grigaitis, Gedimino 9 direktorius bei bendrovės „Ajolas” generalinis direktorius taip pat teigė, jog nuomos kainos minėtame prekybos centre nustatomos pagal vidutines kainas Gedimino prospekte bei miesto centre. Čia patalpas galima išsinuomoti už 80 – 240 lt/kv.m + PVM. Atidarymo metu, p.Grigaičio teigimu, buvo laisva 5% prekybos centro patalpų, šiuo metu dėl šių laisvų patalpų jau vedamos derybos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Didžiausi prekybos centrai: kiekvienam po konkurentą"

  1. Andrius

    O Šiauliai ? ten jau yra PC „ARENA” statomas „Akropolis” „Tilžė” ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.