Kiek kainuoja 1 minutė?

Sensacija: nuo šiol už pokalbius mobiliaisiais telefonais mokėti nebereikia, nes ši paslauga yra nemokama.

Tokia išvada peršasi peržvelgus didžiausių šalies telekomunikacijų bendrovių atsakymus į mūsų klausimą apie pokalbių mobiliaisiais telefonais įkainius.

Tačiau realybė vis dėlto yra kitokia, mat kiekvieną mėnesį už pokalbius vis tiek gauname sąskaitas, o nemokamomis vadinamos paslaugos pagrįstos kitais finansiniais įsipareigojimais.

Tik giriasi

Jeigu aklai tikėtume telekomunikacines paslaugas teikiančių bendrovių reklaminiais šūkiais, tai rinkoje jau seniai turėjo įsigalėti komunizmas, garantuojantis visuomenei nemokamas paslaugas.

Šią reklaminę tendenciją nesunku suvokti, atsižvelgiant į aršią tarpusavio konkurenciją, klientų gundymus dovanojamais ar už simbolinę kainą parduodamais mobiliojo ryšio telefonais, neva įspūdingai pigiais pokalbių tarifais bei kitais atsispirti neleidžiančiais viliojančiais pasiūlymais.

Vienas tokių – kliento perviliojimas iš konkurentų: pasirašius dvejų metų trukmės sutartį, žmogui siūlomas rojus žemėje: naujas telefonas, nemokamas numerio perkėlimas, 19 centų už pokalbio minutę visuose tinkluose…

Tada natūraliai kyla klausimas, ką ir kodėl laimi vartotojas? Ar iš pradžių puikias sąlygas pasiūliusi telekomunikacijų bendrovė galimus finansinius nuostolius geranoriškai užsikrauna ant savo pečių, ar vėliau, padidinusi pokalbių kainas, kultūringai ima tuštinti kliento piniginę?

Atsakyti į šį klausimą galima sužinojus vienos minutės pokalbio telefonu savikainą, tačiau didžiausios telekomunikacijų bendrovės atstovai šią informaciją linkę nutylėti ir mielai giriasi tik savo siūlomų pokalbių planais bei tarifais.

Pigiausia – 0 centų?

Telekomunikacijų bendrovės ir pačios neneigia, kad jų deklaruojama nemokamų pokalbių paslauga nėra absoliuti.

„Omnitel“ atstovė Daiva Selickaitė mūsų dienraščiui sakė, kad mažiausia vienos minutės pokalbio kaina yra nulis centų už minutę, o šis tarifas siūlomas renkantis net kelias paslaugas ir mokėjimo planus.

Apie tokią pat mažiausią pokalbių kainą pasakojo ir „Bitės“ grupės generalinio direktoriaus pavaduotojas privatiems klientams Paulius Dambrauskas: „Mažiausia pokalbio kaina, kurią savo klientams siūlome, – nulis centų.“

Tiesa, įmonių atstovai prisipažįsta, kad nulis centų tikrovėje virsta litais: jeigu nori kalbėti nemokamai, už tai vis tiek reikia susimokėti ir prisiimti kitus įsipareigojimus.

„Bitė“ savo klientams siūlo nemokamus pokalbius, už kuriuos per mėnesį reikia sumokėti dešimties litų dydžio abonentinį mokestį, o „Omnitel“ siūloma paslauga „Savas ratas nemokamai“ teikiama tik tiems, kurie pasirinko atskirai mokam’b9 plan’b9 „Draugai“ ir „Mano“.

Tuo tarpu „Tele2“ nuliniais tarifais nesišvaisto: pasak bendrovės atstovo Andriaus Baranausko, privatūs vartotojai pigiausiai šiandien gali kalbėti naudodamiesi išankstinio mokėjimo kortele „Pildyk“ – 0,5 cento už minut’ea.“ Tačiau ir ši beveik nemokamos paslaugos vizija – miglota, nes šie tarifai tegalioja terminuotos akcijos metu.

Geresni už konkurentus

Maža to, tarp tariamai nemokamų pokalbių ir didžiausių galiojančių tarifų egzistuoja nemenkos „žirklės“. Apie tai byloja bendrovių atvirai įvardijami maksimalūs įkainiai.

„Didžiausią kainą šiuo metu moka mokėjimo plano „Sekundė“ vartotojai: skambučiai visą parą į visus tinklus Lietuvoje – 1 litas už minutę, SMS į visus tinklus Lietuvoje ir į užsienį – 50 centų, minimalus prakalbamas mėnesinis mokestinis – 25 litai“, – informavo „Tele2“ atstovas.

„Bitės“ atstovas apie didžiausią pokalbių tarifą kalba pavyzdžiais: „Pasirinkę planą „Bitė tarp mūsų“, į visus tinklus klientai gali skambinti už 39 centus per minutę.“

„Didžiausia vienos minutės pokalbių kaina yra mažesnė nei kitų operatorių – 69 centai, skambinant į kitus tinklus ir pasirinkus mokėjimo planą „Draugai“ be jokių įsipareigojimų“,- sakė „Omnitel“ atstovė.

Tad kiek gi už suteiktas paslaugas, kurių kainos už vieną pokalbių minutę svyruoja nuo nulio iki vieno lito, vartotojai permoka ryšio tiekėjams, kokie papildomi mokesčiai įkalkuliuojami į kainą?

Reguliuoja rinka

Telekomunikacinių bendrovių atstovai neslepia, kad vienos minutės pokalbio kainą lemia daug veiksnių.

„Omnitel“ atstovė D. Selickaitė įvardijo situacijos rinkoje įtaką ir operatoriaus kaštus.

„Tele2“ atstovas A. Baranauskas taip pat apeliuoja į situaciją rinkoje bei „įsipareigojim’b9 vartotojams suteikti mažiausios kainos garantij’b9“.

„Bitės“ atstovas P. Dambrauskas patvirtinto konkurentų žodžius: „Telekomunikacijų sektoriuje kainas reguliuoja rinka. Lietuvoje, esant tokiai infliacijai ir kylant kitų produktų kainoms, mums pavyksta išlaikyti tokias pačias ar net mažėjančias pokalbių kainas“.

Be to, ryšio tiekėjai atkreipia dėmesį į tai, kas gi sudaro vienos minutės pokalbio kainą. Pasak P. Dambrausko, – mokesčiai kitiems operatoriams už sujungimą, mokesčiai valstybei (pavyzdžiui, dažnių mokestis), investicijos bei „daugelis kitų faktorių“.

Anot „Tele2“ atstovo, į pokalbio kainą įskaičiuojamos bendrovės investicijos į tinklo sukūrimą, aptarnavimą, atnaujinimą ir personalą, mokesčiai, bendrovės pelno marža.

Tuo tarpu išsiaiškinti, kokia vis dėlto yra vienos minutės pokalbio savikaina, iš esmės neįmanoma, nes telekomunikacijų bendrovės šią informaciją tapatina kone su valstybinės reikšmės paslaptimi.

Mobiliojo ryšio tiekėjai vieningi: tai – „komercinė paslaptis“ ar „viešai neskelbiama informacija“. Ir priduria, kad remiantis Europos Komisijos ataskaitomis, jau trejus metus iš eilės Lietuvos vartotojai naudojasi „palankiausiomis mobiliojo ryšio kainomis visoje Europos Sąjungoje“.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.