Pasikeitė senosios perkėlos krantinės

Šiomis dienomis žymius pokyčius galima pastebėti senojoje perkėloje.

Pasikeitė krantinė senosios perkėlos dalyje Smiltynėje. Krantinės baigtos tvarkyti ir šios savaitės pradžioje jas jau priėmė komisija.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas teigė, kad iš esmės baigtas tiek senosios, tiek naujosios Smiltynės perkėlų pritaikymas priimti naujuosius keltus. Šiuo metu Smiltynės perkėlos bendrovė naudoja du naujus keltus naujojoje perkėloje ir vieną – senojoje perkėloje.

Naujo tipo laivai yra galingesni, turi pavairavimo mechanizmus, papildomų aparelių, todėl ir jų švartavimo sąlygos yra kitokios.

Naujojoje perkėloje pradėjus švartuoti pirmuosius naujuosius keltus buvo pastebėta, kad prie krantinių atsirado išplovimai. Todėl naujojoje perkėloje tiek Smiltynės, tiek miesto pusėje reikėjo sustiprinti pirsus keičiant projektinį gylį nuo 4 iki 6 metrų. Tai buvo padaryta pernai.

Senojoje perkėloje krantines reikėjo pritaikyti taip, kad šoninę nuleidžiamą aparelę turintis keltas „Nida” galėtų šonu švartuotis. Teko pertvarkyti krantines Danėje miesto pusėje, taip pat ir Smiltynėje. Čia naujajam keltui švartuoti netgi įrengta papildoma vieta. Dabar senosios perkėlos dalyje Smiltynėje vienu metu galima švartuoti ir senąjį, ir naująjį keltą. Beje, krantinės pritaikytos taip, kad prie abiejų krantinių galėtų švartuotis tiek senasis, tiek naujasis keltas. Esant blogesniam orui ir stipresniems vėjams aktualu, kad naujasis keltas galėtų įplaukti ir švartuotis prie vadinamojo „kaušo”.

Kol kas „kauše” naujasis keltas nebus švartuojamas, nes jame dar reikia tvirtinti dugną, kad krantinės nepaplautų kelto sraigtai. Dugno tvirtinimus tiek senojoje, tiek naujojoje perkėlose planuojam atlikti rudenį, kai, pasibaigus laivybos sezonui, mažiau bus keltų reisų.

Senosios perkėlos Smiltynės dalies tvarkymas kainavo beveik 2 milijonus litų. Pagal kompanijos AS „GT Projektas” paruoštą techninį projektą darbus atliko bendrovė „Gatelit”. Tai padaryti nebuvo lengva, nes, anot A.Kamarausko, Smiltynės perkėlos bendrovė pageidavo, kad remontas vyktų netrukdant keltams švartuotis.

Šiemet turėjo būti pradėta ir senosios perkėlos švartavimo vietos įrengimo prie kruizinių laivų terminalo darbai. Tačiau tai greičiausiai nebus pradėta daryti, nors Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra numačiusi pinigų. A.Kamarauskas teigė, kad yra atlikę visus paruošiamuosius darbus, padarę nešmenų ir švartavimo studijas. Netgi parengtas variantas, kaip prie kruizinio terminalo turėtų atrodyti keltų švartavimo vieta. Tai būtų rampa su priedanga iš šiaurinės pusės. Taip pat Uosto direkcija yra atlikusi geologinius tyrimus. Tačiau savivaldybė neišduoda projektavimo sąlygų sąvado, nors ta tema pas merą vyko keletas pasitarimų. Nėra patvirtintas specialusis piliavietės teritorijos planas, todėl Kultūros vertybių apsaugos departamentas nesutiko, kad piliavietės teritorijos dalyje būtų įrengta švartavimo vieta. Anot A.Kamarausko, lyg ir yra pažadas, kad klausimas turėtų būti sprendžiamas teigiamai. Tačiau, kol nėra sąvado Uosto direkcija negali rengti techninio projekto, skelbti rangos darbų konkurso.

Ne kartą kelta diskusija, kam reikia įrengti naują švartavimo vietą prie kruizinio terminalo, jei iš esmės sutvarkyta krantinė Danės upėje. A.Kamarauskas mano, kad reikalingos krantinės tiek Danėje, tiek prie kruizinio terminalo. Netrukus pasidės Danės upės krantinių rekonstrukcija. Nuolat plaukiojantis keltas trukdytų jas rekonstruoti. Po rekonstrukcijos Danės upės krantinės galėtų būti naudojamos jachtoms ir pramoginiams laivams švartuoti. Tačiau rudenį ir žiemą, kai Danėje neliktų pramoginių laivų senosios Smiltynės perkėlos keltas galėtų būti švartuojamas dabartinėje prieplaukoje prie Pilies tilto. Blogesniu oru švartuoti keltą prie kruizinio terminalo būtų ne visada saugu. Esant vakarų, šiaurės vakarų, šiaurės vėjams sąlygos ten būtų sunkios, nors planuojama įrengti priedangą nuo vėjo. Švartavimo vieta Danės upėje yra žymiai saugesnė esant blogoms oro sąlygoms.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.