Keltų kapitonams per dieną tenka švartuotis 40 kartų

Vieną dieną stebėję AB „Smiltynės perkėla” keltų švartavimąsi antrojoje perkėloje žmonės sunerimo: kodėl laivas švartuojamas taip sunkiai?

Nugirdę darbuotojų pokalbį, kad kapitonas, mėnesį pasimokęs, ir negali kitaip švartuoti laivo, pamanė, jog bendrovė susidūrė su kadrų stokos problema.

Tačiau pagrindo nerimauti nėra. Kadangi prasidėjo vasaros sezonas, padaugėjo keltų reisų, atsirado būtinybė priimti į darbą daugiau įgulos narių, taip pat ir kapitonų. Suprantama, juos reikėjo mokyti. Pasak AB „Smiltynės perkėla” direktoriaus Algirdo Žukausko, jeigu nepakako mėnesio, buvo mokomasi ir du, tačiau pusę metų treniruotis, žinoma, nebuvo leidžiama. Šiuo metu jau priimti visi reikalingi darbuotojai, stažuotojų nebėra.

Galimas daiktas, jog tądien žmonės matė, kaip švartavosi stažuotojas. Tačiau mokymo laikotarpiu su patirties neturinčiu kapitonu plaukė konsultantas, tad jokio pavojaus nei keleiviams, nei keltams nebuvo. Yra priimti du nauji kapitonai: vienas atėjo iš kitur, o kitas išsiaugintas iš savų darbuotojų. Vienas jų jau dirba savarankiškai antrojoje perkėloje, kitas – senojoje, mažajame kelte.

Pasak A. Žukausko, bendrovės keltų kapitonų darbas labai sunkus. Atėję tolimojo plaukiojimo kapitonai pabando dirbti ir pabėga. Jie įpratę, kad laivus į uostą veda locmanai, kurie padeda ir švartuotis. O čia kapitonas per dieną savarankiškai turi laivą švartuoti po 40 kartų.

Šiuo metu visuose keltuose yra po dvi įgulas ir po du kapitonus, išskyrus senosios perkėlos naująjį keleivinį keltą „Nida” – jis turi 3 kapitonus.

Dabar senojoje perkėloje dirba du keltai, be naujojo, ir senasis „Kintai”. Jie plaukia praktiškai kas 15 minučių. Antrojoje perkėloje kelia keturi keltai – du naujieji – „Neringa”, „Baltija”, ir du senieji -„Žalgiris” ir „Nemunas”.

Pasak direktoriaus, žmonės matydami senuosius keltus ir lygindami su naujaisiais, nepagrįstai piktinasi, kad anie dirba per lėtai. Jie ir negali dirbti greičiau. Per tą patį laikotarpį, kol senasis padaro du reisus, naujasis keltas atlieka keturis.

A. Žukausko teigimu, keltai dirbs tvarkingai kiekvienas pagal savo galimybes ir jokio skubėjimo nebus, kad ir ką žmonės besakytų. Kapitonai gali dirbti tiek valandų, kiek jiems leidžia saugios laivybos taisyklės, ne daugiau. Pervargęs kapitonas negalėtų tinkamai užtikrinti keleivių, automobilių bei laivų saugumo. Beje, vieną kapitoną, kuriam švartuojantis laivas per stipriai atsitrenkė į krantinę, teko atleisti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.