Nutiesti ilgiausi šalyje povandeniniai vamzdynai

Po įplauka į Senąjį Klaipėdos Pilies uostą nutiestas ilgiausias Lietuvoje povandeninių vamzdynų kanalas, vadinamas diukeriu, kuriuo Kruizinių laivų terminalo pusėje esančius pastatus pasieks komunikacijos.

Diukeriai šalyje tiesiami jau seniai, tačiau šįkart buvo pasirinktas neįprastas būdas.

Inžinerinių tinklų bendrovė KRS, bendradarbiaudama su S.Zolotilovo statybos darbų įmone ,,Lokys”, per du mėnesius po vandeniu paklojo 21,7 m ilgio vamzdyną.

Iki šiol Lietuvoje šiuo būdu tiesti diukeriai buvo beveik dvigubai trumpesni, todėl šis vamzdynas tapo nemenku iššūkiu povandeninius darbus atlikusiems darbininkams.

Narams teko įveikti kieto Danės upės molio dugną, papildomų nepatogumų sukėlė ir upėje esantys akmenys.

Dėl kieto mėlynojo molio, vadinamo morena, Danės upės dugne darbininkams buvo iškilę neįprastų problemų – užsitęsę molio praplovimo darbai stabdė kitus darbus. Tačiau dabar KRS džiaugiasi suspėję atlikti visus darbus laiku ir pagal technologiją..

Įprastai diukeriai yra įrengiami naudojant betranšėjes technologijas – gręžimo mašinos gali nutiesti net kelių šimtų metrų ilgio vamzdžius po upės dugnu.

Šiuo atveju buvo pasirinktas kitas kelias – buvo kasama tranšėja dugne. Įprastinio būdo teko atsisakyti dėl šilumininkų reikalavimų bei išbetonuotų ir pernelyg akmenuotų uosto krantinių, kuriose nebuvo kur įkasti tranšėją nesudarkant teritorijos.

Įmonės projektų vadovo Arvydo Krasausko nuomone, birželio mėnesį planuojama pradėti naudoti šį diukerį, kurio keturiais povandeniniais vamzdžiais kitoje upėje esančius jachtklubą ir viešbutį – restoraną „Ryžių malūnas” pasieks šiluma, vandentiekis ir šviesolaidiniai ryšiai.

„Nutiesę diukerį po Danės upe mes sudarėme galimybes miestui plėstis į uosto pusę. Nebūtų diukerio, nebūtų ir komunikacijų šiai miesto daliai. O jos labai svarbios, nes ateityje čia planuojama statyti viešbučius, verslo centrą bei gyvenamuosius namus”, – apie povandeninių vamzdynų kanalo svarbą kalbėjo A. Krasauskas.

Dirbant paveldosaugai jautrioje teritorijoje, teko atlikti ir archeologinius tyrimus, kurių vertė – apie 90 tūkst. litų. Jachtklubo kieme buvo atkastas senas rūsys, kurį archeologams apžiūrėjus ir ištyrinėjus teko užkonservuoti ir užkasti.

KRS specialistai vykdė šiuos darbus bendrovių „Eika” ir „Klaipėdos laivų remonto” užsakymu. Šios bendrovės pertvarko visą buvusios Klaipėdos laivų remonto įmonės teritoriją. KRS čia ne tik tiesia tinklus, bet ir tvarko aplinką.

Iki šiol ilgiausi šalyje statyti tokio tipo diukeriai siekdavo 12 metrų. Šis, beveik dvigubai ilgesnis diukeris sujungtas iš kelių dalių. Diukeryje yra įmontuoti 200 milimetrų skersmens vandentiekio ir 160 milimetrų šilumos tiekimo vamzdžiai bei šviesolaidiniai kabeliai.

Atliekant darbus rūpintasi diukerio saugumu. Uostelio įplaukos gylis – du metrai, o diukeris įgilintas dar papildomai du metrus: tai garantuoja ir saugią laivybą, ir apsidraudžiama nuo galimų vamzdžių pažeidimų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.