„Kaip valstybinės įmonėje „Regitra” iš pirmojo karto išlaikyti praktinį vairavimo egzaminą?” – tokio pobūdžio klausimai kelia nerimą vis daugiau klaipėdiečių.
Jų nerimas – pagrįstas: statistiniai duomenys byloja, jog iš visų pretendentų teisę vairuoti transporto priemones įgyja tik kas antras. Tiesa, „Regitros” atstovai nelinkę aklai tikėti šiais skaičiais, nes būsimieji vairuotojai egzaminus perlaiko ne vieną, o vidutiniškai 3-4 kartus.
Specialistai atmeta ir pretenzijas dėl netinkamo egzaminuotojų elgesio ir bendravimo. Jie įsitikinę, kad nesėkmes patiria tik atsainūs ir menkai pasirengę įsiliejimui į eismo dalyvių gretas žmonės.
Retas reiškinys
Praktinio vairavimo egzamino neišlaikę klaipėdiečiai nenustoja piktintis aibe priežasčių, trukdančių jiems tapti pripažintais vairuotojais.
„Regitros” darbuotojai kaltinami tuo, kad vairavimo įgūdžių patikra vykdoma įsodinus į visiškai kitos markės automobilius nei vairavimo mokykloje mokytasi. Egzaminuojamieji skundžiasi, kad per trumpą laiką, apimti jaudulio, nesugeba pažinti kitos transporto priemonės specifikos.
Be to, klaipėdiečiai piktinasi, esą juos egzaminuojantys specialistai paskelbia nemalonų verdiktą net padarytų klaidų nepaaiškinę.
„Jie tiesiog visada jaučiasi teisūs”, – mūsų redakcijai skundėsi klaipėdietis Paulius.
„Regitros” Klaipėdos filialo vyresniojo specialisto Gintauto Nagelės teigimu, nepasitenkinimas visada lydi situacijas, kai viena pusė turi priimti kitai šaliai lemtingą sprendimą.
„Tačiau tas nepasitenkinimas – nedažnas reiškinys, todėl kalbėti apie tai, kad, galbūt, egzaminavimo sistema šlubuoja, nėra pagrindo”, – mūsų dienraščiui sakė jis.
G. Nagelės žodžius patvirtino ir VĮ „Regitra” Egzaminų metodikos skyriaus vyresnysis specialistas Algimantas Tarabilda. Anot jo, šiemet gautos vos penkios apeliacijos dėl egzaminavimo: „Pareiškėjai skundėsi, jų manymu, netinkamu vertinimu. Dvi apeliacijos atmestos, dviem apeliantams leista perlaikyti egzaminus nemokamai, viena apeliacija patenkinta”.
Nenori mokytis
„Regitros” atstovai atmetė ir žmonių skundus dėl netinkamo egzaminuotojų elgesio bei bendravimo.
Jų teigimu, egzaminuotojas praktinio vairavimo metu stebi ir vertina egzaminuojamojo veiksmus aikštelėje ir gatvėse, žymi protokole jo daromas klaidas.
„Kiekvienas būsimasis vairuotojas turi žinoti, kad jam suteikiama galimybė po egzamino gauti protokolo kopiją”, – sakė G. Nagelė.
Be to, pasak A. Tarabildos, egzaminuotojas privalo paaiškinti asmeniui, dėl kokių priežasčių jis egzamino neišlaikė.
„Tik apie 44 procentus žmonių, siekiančių gauti populiariausios – B – kategorijos vairuotojo pažymėjimą, visoje šalyje sėkmingai išlaiko egzaminus, Klaipėdoje – apie 43 proc., todėl galima sakyti, jog uostamiestis niekuo neišsiskiria. O pagrindinė neišlaikytų egzaminų priežastis – nenoras mokytis”, – aiškino A. Tarabilda.
„Regitros” specialistai vieningai sutaria, kad į praktinio vairavimo egzaminus žmonės ateina ir visiškai nepasirengę, neturėdami elementarių žinių.
„Galima suprasti, kad privalomųjų 20-ies akademinių valandų trukmės praktinio vairavimo pamokų vairavimo mokyklose gali pakakti tik tiems, kad jau turi šiokių tokių įgūdžių. Tiems, kurie iki tol su transporto priemonėmis apskritai neturėjo gyvenime nieko bendra ir net nenutuokia, kam po vairu yra trys pedalai, reikėtų daugiau pasimokyti.
Aišku, vairavimo mokyklų krūviai yra dideli, tačiau vairuotoju tapti pretenduojantis asmuo turėtų ir pats imtis iniciatyvos, nepagailėti lėšų ir skirti laiko papildomiems važiavimams”, – aiškino „Regitros” Klaipėdos filialo atstovas.
Išbandėme savo kailiu
G. Nagelė įvardijo ir eilę būsimųjų vairuotojų diletantiškumo pavyzdžių.
Anot jo, į egzaminą atėjusios ir prie vairo atsisėdusios moteriškos lyties atstovės dažnai jaučiasi lyg lėktuve: nesusigaudo, nei kaip veidrodėlius reguliuoti, nei kaip šviesas įjungti, nei kur posūkiai jungiasi.
„Taip pat piliečiai net nepasižiūri, kaip jungiamos pavaros, nors prasidedant egzaminui, skiriamos kelios minutės susipažinti su automobilio specifikacija”, – aiškino pokalbininkas.
Be to, egzaminuojamieji dažnai piktinasi išgirdę eksperto verdiktą, kad egzaminas neišlaikytas: „O juk tereikia pasidomėti praktiniam važiavimui keliamais reikalavimais, išsiaiškinti, kokios klaidos laikomos neesminėmis, o kokios – itin svarbiomis, kai vieną kartą suklydus, egzaminas nutraukiamas. Visa ši informacija yra pateikia „Regitros” interneto svetainėje”.
Į klausimą, ar pastaruoju metu nesugriežtėjo praktiniam vairavimo egzaminui keliami reikalavimai, G. Nagelė atsakė neigiamai: „Paskutinių naujovių būta dar pernai, kai apribotos figūrinio važiavimo atbuline eiga manevrų skaičius. Dabar statant mašiną atgalinės eigos pavarą galima įjungti tik du kartus, o manevrų skaičius neturi viršyti šešių kartų”.
Dar vieną klaipėdiečių skundą, esą neįveikiamą praktinio vairavimo egzaminą uostamiesčio „Regitros” filiale neišlaikytų net patyrę vairuotojai, pabandėme ištirti praktiniu būdu.
Mūsų džiaugsmui, egzaminuotojas neturėjo „Vakarų ekspreso” žurnalistams, atsisėdusiems prie „Regitros” egzaminuose naudojamo „Volkswagen Polo” vairo pretenzijų nei dėl automobilio statymo, nei dėl važiavimo į įkalnę ar apsisukimo ribotos erdvės plote.