Perkaito variklis. Ką daryti?

Tik ką pasibaigęs pavasaris karštų orų tikrai nepašykštėjo. Neretai, ypač spūstyse, matome pakeltus automobilių antvožus, garuojantį ir lyg geizeris purkščiantį variklį.

Apie šią bėdą jau rašėme, ir ji išties aktuali vairuotojams, ypač pradedantiesiems. O tokių mūsų keliuose bei gatvėse tikrai daug.

„Užvirė”

Variklio perkaitimas – ne tik nemaloni, bet ir grėsminga situacija. Ji gali smarkiai paploninti vairuotojo piniginę, nes po tokio perkaitimo dažniausiai pažeidžiamos gyvybiškai svarbios variklio detalės.

Kaip išvengti tokio nemalonumo ir ką daryti, jei temperatūros daviklio rodyklė įslinko į raudonąją zoną?

Atsakymas į pirmąjį klausimą labai paprastas: tinkamai sutvarkytas automobilis netgi vasarą, per didžiausius karščius ir grūstis „neužvirs”. Taigi patarimas vienas – automobilis turi būti techniškai tvarkingas. Dėl to būtina laiku keisti aušinimo skystį, plauti aušinimo sistemą ir stebėti, ar tvarkingai veikia termostatas, davikliai, siurblys ir kiti prietaisai.

Tačiau jei perkaitimo išvengti nepavyko ir temperatūros daviklio rodyklė nuslinko prie pavojingosios zonos, arba prietaisų skydelyje pradėjo mirksėti temperatūros lemputė – nepanikuokite.

Pirmiausia įjunkite ir iki kraštutinės ribos nustatykite šildymo krosnelę – tai ne kas kita kaip papildomas, gana smarkiai pučiantis radiatorius, pro kurį išeina nemažai šilumos. Tada įjunkite avarinę signalizaciją ir prisiglauskite šalikelėje. Jei iš po antvožo dar nesiveržia garai, variklio neišjunkite. Kol jis veikia, aušinimo skystis, jei tik dirba siurbliukas, sistemoje veikiausiai tebecirkuliuoja. Vos tik variklis sustabdomas, skysčio cirkuliacija sustoja. Pačiose karščiausiose vietose jis užverda ir variklis gali netgi „užkalti”.

Pagalba

Jei negelbsti iš visų jėgų kaitinanti krosnelė bei šaltas oras lauke ir temperatūra toliau grėsmingai kyla – vadinasi, bėda rimtesnė, būtina išjungti variklį. Tačiau jokiu būdu neleiskite jam pačiam aušti – pasukite variklį starteriu. Taip jūs tarytum pavėdinsite variklį ir mažumą ataušinsite labiausiai įkaitusius jo mazgus. Arba pastumkite automobilį nors keletą metrų.

Tik nieku gyvu nepilkite į neatvėsusią sistemą šalto aušinimo skysčio. Tai pats tikriausias būdas suskaldyti bloko galvutę. Netgi tvirčiausią granitą pakanka sykį gerai įkaitinti, o paskui užlieti šalto vandens… Analogija akivaizdi.

Taigi leiskite varikliui ataušti, o per tą laiką pamėginkite išsiaiškinti perkaitimo priežastį.

Priežastys

Priežasčių gali būti daug. Galbūt sugedo termostatas, trūko ventiliatoriaus dirželis. O gal dėl blogo kontakto „sustreikavo” temperatūros daviklis?

Jei priežastį galima pašalinti iškart – jums pasisekė. Antraip namo teks grįžti visuomeniniu transportu.

Net jei gedimą pavyko greitai pašalinti ir variklį paleidote lengvai, verta įsidėmėti, kad maždaug devyniasdešimčia atvejų iš šimto, o gal ir daugiau tokie gedimai palieka pasekmes: variklio detalės, nors ir nežymiai, deformuojamos, galimi bloko tarpinės pažeidimai ir panašiai. Tuomet geriausia kreiptis į specialistus, kad profilaktiškai patikrintų variklį. Ši paslauga – ne iš pigiųjų, tačiau nepalyginti pigesnė nei variklio kapitalinis remontas vėliau.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.