Po metų pertraukos devintajame tarptautiniame trofi reide „Ladoga 2005” (Rusija) startuos jungtinė visureigininkų komanda iš Panevėžio ir Ukmergės. Lietuvaičių komanda, pasivadinusi „BAC-Jeep Lithuania”, iš Lietuvos pajudės rytoj, o Sankt Peterburgą pasieks birželio 3-iąją. Kitą dieną trofi reido dalyviai pajudės iš centrinės Sankt Peterburgo aikštės netoli Isakijaus soboro.
Pristatydamas jungtinę visureigininkų komandą, du kartus jau išbandęs trofi reido „Ladoga” trasos netikėtumus, panevėžietis Audrius Sutkus sakė, kad nesirengė šiais metais dalyvauti. „Planavome nuvažiuoti ir savo malonumui apvažiuoti Ladogos ežerą.
Tačiau ukmergiškis Audrius Dabužinskas pasiūlė dalyvauti varžybose, ir mes sutikome. Šiek tiek pasikeitė mūsų komanda. Be minėtų narių, važiuos komandos vadovas iš Ukmergės Arnoldas Jonaitis ir panevėžiečiai mechanikai Remigijus Aukštuolis, Mindaugas Mieliauskas bei nuolatinis sunkių ir džiaugsmingų akimirkų įamžintojas fotografas Andrius Repšys”, – sakė klubo „Viesulas Bastūnas” vadovas A.Sutkus.
Automobilis parengtas išbandymams
Varžybose jungtinės komandos visureigininkai važiuos Rusijos Fedracijos ATK automobilių sporto federacijos TR 2 klasei atitinkančiu visureigiu. Jeep Wrangler bazėje pagamintas visureigis turi vardą „T-Bone”. Jo ratus suka 4.0 litro darbinio tūrio benzininis variklis. Automobilis „apautas” JAV koncerne „Intercotires” pagamintomis Super Swamper TSL 36″ (apie 90 cm) aukščio ir 12″ (apie 30 cm) pločio padangomis. Jos aukštos kokybės ir skirtos įveikti purvą bei minkštą gruntą.
Visureigis gali pasiekti 70 km/h greitį, jei padangose slėgis bus nuleistas iki 0,3 atmosferos. Automobilio tiltuose sumontuotos diferiancialų blokiruotės, pastorinti pusašiai. Kėbulas palengvintas, bet viduje sumontuotas saugos karkasas.
Priekinėje visureigio dalyje sumontuota sportinė elektrinė distancinio valdymo gervė Warn M8274-50. Ja įmanoma iš įvairių kliūčių traukti iki 4 tonų svorį. Galinėje automobilio dalyje yra dar viena gervė Warn M8000. Galingame automobilyje įrengta navigacinė sistema, kurią sudaro Garmin GPS imtuvas bei Tver Trip ralio kompiuteris.
Orai nelepins
A.Sutkus pasakojo, kad ekipažui, vairuotojui A.Dabužinskui bei jam – šturmanui, teks aštuonias dienas ne tik stebėti paslaptingą Karelijos gamtą, bet įveikti gilias ir ilgas pelkes, sunkiasvorių automobilių išmaltas provėžas, miško kirtimus, upių brastas. „Varžybų dienomis orus meteorologai pranašauja nelabai gerus. Žada oro temperatūrą iki 15 laipsnių šilumos bei pranašauja lietų. Tikimės, kad mūsų automobilis įveiks visas kliūtis: gamtos bei oro”, – kalbėjo prieš didžiąją kelionę ekipažo šturmanas.
Devizas – garsinti Lietuvą
Komandos sportinis principas – siekti pergalių. „Bet niekada negali žinoti, kas mūsų tyko. 2003 metais Ladogoje tapome TR 3 sporto klasės nugalėtojais. Buvome labai patenkinti šiuo rezultatu. Tada ir dabar mūsų devizas: dalyvauti, finišuoti, susirasti naujų draugų bei garsinti Lietuvą. Pasitikime savo jėgomis, o įgyta patirtis nedrąsiai leidžia svajoti apie laimėjimus”, – teigė A.Sutkus.
Dalyviai – iš įvairių pasaulio šalių
Ekipažo vairuotojas A.Dabužinskas sakė, kad visureigis baigiamas ruošti varžyboms. „Išbandysime jį šiandien. Tai bus pirmas testas. Manau, kad pirmas bandymas Lietuvoje pavyks. Nors automobiliui treji metai, bet nauja ir patikima įranga padės mums laimėti”, – tvirtino jis.
Šių metų trofi reide „Ladoga 2005” jau užsiregistravo per 200 ekipažų iš įvairių pasaulio šalių. Jose pirmą kartą žada dalyvauti Australijos bei Malaizijos visureigininkai. A.Sutkus sakė, kad, be jų ekipažo, iš Lietuvos varžybose dalyvaus ekipažai iš Jurbarko ir Tauragės. „Mūsų TR 2 klasėje važiuos dešimt ekipažų. Tiek jų buvo užsiregistravusių gegužės 25 dieną. Varžybų starto dieną ekipažų TR 2 klasėje gali būti daugiau, nes tuomet galima dar rinktis, kurioje klasėje nori dalyvauti”.
Raimonda Mikučionytė