Ralio trasose vėl lenktyniaus žurnalistai

Rytoj Palangoje prasidėsiantis tradicinis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2005” bus dešimtas tokio tipo renginys. Prieš dešimt metų Lietuvos žurnalistų automobilininkų klubo sumanyti bei klubo rėmėjų aktyviai skatinami tarptautiniai žurnalistų raliai stebėtinai greit įgijo populiarumą. Apie Lietuvos keliais kasmet vykstančias žurnalistų varžytuves plačiai rašė ne tik mūsų, bet ir užsienio šalių spauda, kartu populiarindama Lietuvos įvaizdį pasaulyje.

Šiemet greičiausių mūsų šalies ir užsienio šalių žiniasklaidos atstovų lenktynės pirmą kartą drieksis vaizdingomis Lietuvos pajūrio vietovėmis. Palanga, Mažeikiai, Klaipėda ir Neringa – tai ne tik pagrindiniai ralio kelio knygoje esantys maršrutai. Būtent šiuose miestuose vyks lenktynės dėl pagrindinių ralio rėmėjų prizų, juose, ko gero, bus sprendžiamas ir ralio nugalėtojų bei prizininkų likimas.

Pradžia – 1996-aisiais

„1996-ųjų pradžioje susirinkę keliolika automobilizmo temomis rašančių šalies spaudos, televizijos ir radijo žurnalistų įkūrė Lietuvos žurnalistų automobilininkų klubą ir nusprendė veikti, – prisimena pirmasis žurnalistų automobilininkų klubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – Pirmas gana ryškus klubo renginys – tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 1996″, kurio centras buvo susikūręs šalia Vilniaus esančiame Rytų kempinge. Gana spartietiškų sąlygų nepabūgo ne tik pirmieji entuziastai iš Lietuvos, bet ir į kvietimą atsiliepę svečiai iš užsienio, vėliau tapę ištikimais mūsų rengiamų ralių dalyviais”.

Pirmasis tarptautinis žurnalistų ralis ir jo aidai plačiai nuskambėjo ne tik Lietuvos žiniasklaidoje. Pirmojo ralio dalyvė Hanka Jarosz Jalowecka Lenkijoje leidžiamame žurnale „Motor” rašė: „Lenkijoje manoma, kad Lietuvoje blogi keliai, nėra tinkamo benzino, o lietuviai nemėgsta lenkų. Tačiau apsilankiusi galiu drąsiai tvirtinti, jog keliai ten geresni nei Lenkijoje, benzino pilna visur ir kokio tik nori, o jeigu lietuvio nevadinsi rusu, jis taps tavo draugu”.

Tarptautiniai žurnalistų raliai tapo gražia tradicija ir rengiami kasmet. Pastaruoju metu juose dalyvauja po 35-40 ekipažų, tarp kurių 6-8 – iš užsienio šalių.

Lengvo pasivažinėjimo nebus

Dešimtąjį tarptautinį žurnalistų ralį „Lietuva 2005” rengiančio šalies žurnalistų automobilininkų klubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei nuolatinis šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis tvirtina, kad ir šiemet lengvo pasivažinėjimo tikrai nebus.

Tai suprantama. Daugelis žurnalistų ralių dalyvių nepadarytų gėdos ir nacionaliniame ralio čempionate. Žurnalistai važiuoja vis greičiau, modernėja jų valdoma technika.

Per tris tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva 2005” dienas dalyviams teks įveikti 30 specialių ir greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia 33,7 kilometro, o bendras viso ralio kilometražas dar įspūdingesnis – 565,180 kilometro.

Varžybų vadovo nuomone, šiemet pagrindinė kova rutuliosis specialiuose etapuose, kuriuose ralio dalyviai kovos dėl renginio pagrindinių rėmėjų taurių. Jau pačią pirmą ralio dieną, birželio 2-ąją, iškart po iškilmingo varžybų atidarymo 15.30 val.

Mažeikiuose, prie IKI prekybos centro, prasidės lenktynės šio renginio generalinio rėmėjo – parduotuvių tinklo IKI taurei laimėti.

Tie žurnalistai, kurie ralyje dalyvauja ne pirmus metus, firminį IKI slalomą atsimena puikiai. Iš pirmo žvilgsnio labai paprasta trasa susuka galvas net ir labiausiai patyrusiems varžybų dalyviams. Daugelis trasoje daro klaidų ir gauna baudų. Šio slalomo trasa nesikeičia jau keleri metai. Žurnalistai ne juokais svarsto, kad per iki šiol vykusius ralius tik keliems jų pavyko tą painią trasą įveikti be klaidų.

Reikia tikėtis, jog ir šiemet lenktynių uvertiūra Mažeikiuose prie IKI prekybos centro netaps lengvesne ralio dalyviams ir liks intriguojančia žiūrovams.

Po šių lenktynių ralio dalyviai dar nepaliks Mažeikių. 17.10 val. prasidės ne mažiau įspūdingos varžytuvės miesto stadione – specialus renginio rėmėjo „Ventus” etapas, kurio nugalėtojai išvažiuos su Mažeikių rajono mero taure.

Birželio 3 dieną spalvingas lenktynininkų karavanas persikels į Neringą, kur, be kelių specialių etapų, 14.30 val. vyks nuotaikingos lenktynės Nidos gatvėmis (šalia Neringos savivaldybės), nugalėtojams bus įteikta Neringos mero taurė.

Paskutinę ralio dieną centrine lenktynių ašimi taps IKI taurės lenktynių didysis finalas, kuris rengiamas Klaipėdoje 13 val. prie prekybos ir pramogų centro BIG.

Tačiau ir kiti specialūs etapai bei greičio ruožai ne mažiau įdomūs bei intriguojantys.
Dauguma greičio ruožų bus skirtingi, keisis jų konfigūracija.

Be to, varžybų dalyviams papildomas stimulas bus kautis ir atskirose automobilių klasėse, nes šiemet jubiliejinio, dešimtojo, tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva 2005” organizacinis komitetas nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus. Taigi baigiamojo vakaro, kuris rengiamas Palangoje, metu lis tikras įspūdingų prizų lietus.

Specialūs prizai laukia ir greičiausių moterų ekipažų, specialių etapų ir kitų įskaitų laimėtojų.

Šeimininkai sunkiai įveikiami

Kaip minėta, Lietuvoje kasmet vykstančios žurnalistų lenktynės gerai žinomos ir užsienio šalyse. Jose yra dalyvavę kolegos iš Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovakijos, Latvijos, Estijos.

Nors į šias lenktynes atvažiuoja greičiausi kaimyninių šalių žurnalistai, tačiau jiems iki šiol dar nepavyko laimėti nė vieno ralio ir aplenkti ratuotų Lietuvos žurnalistų.

Tiesa, užsieniečiai kasmet tampa vis grėsmingesniais varžovais. Tarp greičiausių užsieniečių galima paminėti kasmet į šias lenktynes atvažiuojantį lenką Jaceką Jureckį, ukrainietį Aleksejų Močianovą, svečią iš Rusijos Olegą Rastegajevą ir daugelį kitų, ne kartą tapusių lenktynių prizinininkais.

Šiemet lietuviams teks pasistengti dar labiau. Mat į žurnalistų ralį atvyksta daug pajėgių ekipažų iš užsienio. Starto rikiuotėje tikimasi pamatyti net keturis ekipažus iš Rusijos, po tris iš Latvijos bei Lenkijos, po vieną iš Ukrainos ir Estijos.

Įspūdingas automobilių paradas

Kiekvienais metais prie žurnalistų ralio starto linijos išsirikiuoja vis galingesni automobiliai. Neretai čia galima išvysti ne tik naujų, dar dažais kvepiančių modelių, bet ir grėsmingai riaumojančių specialiai ralio lenktynėms parengtų bolidų.

Netaps išimtimi ir šie metai. Ralio starte turėtume išvysti tikrą galingų automobilių paradą. Jo žvaigždėmis pretenduoja tapti ir naujausias „Subaru Impreza WRX STi” modelis. Beje, jis bus paženklintas pasaulio ralio čempiono Peterio Solbergo vardu.

Iš viso šio norvego pergalei pažymėti buvo išleista vos 200 išskirtinių automobilių partija. Būtent tokiu automobiliu dešimtajame ralyje „Lietuva 2005” važiuos pernykščio ralio nugalėtojas Dainius Leonavičius, kuriam šįsyk talkins Gintautas Misiukevičius.

Minėtam automobiliui nė kiek neturėtų nusileisti ir „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, kurį vairuos vienas iš šių ralių įkvėpėjų Valdas Valiukevičius. o „Ekipažo” prodiuseriui, kaip ir pernai, talkins sūnus Paulius.

Galingą „Subaru Impreza GT” į ralio trasas išvairuos Vitoldas Milius ir Gintautas Zapalskis. Linas Barščevičius ir Rimgaudas Statnickas sieks pergalės su „Volkswagen Golf V GTI”. „Mazda 323 GT-R” šiemet tramdys nuolatinis mūsų ralių dalyvis ir prizininkas Aleksejus Močianovas, kuriam talkins Almantas Jacevičius.

Triskart žurnalistų ralių nugalėtojas Linas Butkus lieka ištikimas „Peugeot” markės gerbėjas – jis ketvirtojo titulo (?) sieks su labai retu „Peugeot 205 MI-16”. Linui šiemet talkins Saulius Okunevičius.

Du kartus tarptautinius žurnalistų ralius laimėjęs „Kauno dienos” atstovas Renaldas Gabartas vairuos „Audi TT”. Tą patį, kaip ir pernai. Jam talkins irgi pernykštis šturmanas Gintautas Firantas, tad šis duetas, reikia manyti, jau gerai suderinęs stygas.

Kaip visada, tikras arklio galių antplūdis trykš iš po užsieniečių automobilių variklių dangčių. Tačiau kokiu automobiliu kuris užsienio ekipažas startuos, šiandien dar tiksliai negalima įvardyti.

Ralio organizatoriai ir dalyviai nuoširdžiai dėkoja dešimtojo tarptautinio žurnalistų ralio rėmėjams, be kurių geranoriškos pagalbos surengti tokį renginį būtų buvę neįmanoma.

Tomas Povilaitis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.