Mažųjų laivų bendrija laukia permainų

Gegužės pabaigoje Garažų ir mažųjų laivų eksploatavimo bendrijos „Smiltelė” valdybos pirmininkas Kęstutis Gelumbauskas pakartotinai pateikė dokumentus Valstybės įmonės Registrų centro Klaipėdos filialui, kad būtų įregistruota bendrijos nuosavybė.

Turi teismo sprendimą

Iš pirmo žvilgsnio atrodytų paprastas Registrų centro veiksmas įregistruoti Klaipėdos apylinkės teismo sprendimu pripažintą valčių sandėliukus bendrijos nuosavybe stringa. Anot bendrijos valdybos pirmininko, ieškoma įvairiausių kabliukų, elgiamasi taip, lyg teismo sprendimo nė nebūtų.

Bendrijos, kurioje yra beveik 800 narių, žmonės gyvena laukimo nuotaikomis. Nežinia, ar valčių garažus tvarkyti, ar iš jų mantą kraustyti, kol kieno nors sprendimu nebus liepta nešdintis.

Atėjusi vasara daro savo. Kiekvienam norisi turėti vietą iš kurios būtų patogu išplaukti į marias ir grįžus saugiai palikti valtį ar laivelį. Kol kas geresnio prieglobsčio kaip nuo 1971 metų veikianti Smeltalės upelio žiotyse valčių garažų bendrija nieko geresnio nėra.

Čia turinčius garažus ir valtis žmones neramina tik viena, kada baigsis valdininkų teisinių vingrybių išvedžiojimai, kai viena institucija – teismas – sprendimą priima, o kita – Valstybės įmonės Registrų centro Klaipėdos filialas – jo nepaiso.

Savivaldybė pažado netęsėjo

Be teisinių dokumentų tvarkymo, valčių garažų bendrija turi ir kitų rūpesčių. Su buitiniais, kaip apsauginė tvora, vagystės iš garažų ir valčių, susitvarko patys. Kai nebeliko bendrijos tvoroje landų, liovėsi ir valčių vagystės. Prieš porą metų, anot K.Gelumbausko, nuo „metalistų” neįmanoma būdavo atsiginti. Žodis aliuminis juos traukė kaip magnetas. Dabar yra ne tik tvora, bet ir bendrijos žmonės akylai seka, kas nekviestas po jų garažų teritoriją slampinėja.

Tačiau yra ir didesnių problemų, kurių valčių garažų savininkai vieni neįveikia. Ir savivaldybėje, ir kitose institucijose žinoma, kad uždumblėjusį Smeltalės upelį garažų teritorijoje reikia valyti. 2004 metų birželio 23 dieną buvo priimtas net specialus tarybos sprendimas. Juo buvo įsipareigota per trejus metus upelio atkarpą nuo Žvejų uostelio iki Minijos gatvės išvalyti nuo sąnašų. Pažadėjo, sprendimą parašė ir pamiršo. Dabar naujai tarybai, senosios pažadai, ko gero, nebegalioja.

Pagalba tik žodinė

Nors kai kurios institucijos elgiasi taip lyg Garažų ir mažųjų laivų eksploatavimo bendrijos „Smiltelė”nebūtų, dokumentai liudija ką kitą. Dabartinis jos pavadinimas 2005 metų balandžio 6 dieną perregistruotas kaip to reikalauja įstatymai.

2006 metų rugsėjo 14 dieną Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje įregistruota bendrijos prieplauka „Smiltelė”. Dokumente rašoma, kad nekomercinė prieplauka atitinka Nekomercinių mažųjų, pramoginių ir sportinių prieplaukų registravimo taisyklių reikalavimus.

Čia daugėja pramoginių katerių, naujesnių mažųjų laivelių. Bendrija nebėra nusenusių, negalinčių susimokėti mokesčių žmonių priebėga. Tie, kurie nebepajėgė išlaikyti valčių ir garažų juos arba perleido jaunesniems šeimos nariams, arba pardavė. Pirmininko teigimu, turima ir sukauptų lėšų prieplaukoms tvarkyti. Tačiau viską stabdo minėta garažų registracija.

Bendrija – uosto atsarginėje teritorijoje

Niekas nei klausė, nei paisė bendrijos nuomonės, kai 1993 metais valčių garažų teritorija buvo popieriuje nužymėta, kaip Klaipėdos jūrų žvejybos uosto atsarginė teritorija. Tai matyti iš uosto rengiamų planų, kuriuose „Smiltelės” valtininkų bendrija lyg ir neegzistuotų.

Valčių garažai anksčiau šio rajono gyventojams neužkliūdavo. Dabar vis dažniau pabrėžiama, kad bendrijos tvora trukdo gyventojams ilsėtis prie vandens, lyg Smeltalė būtų vos 500 metrų ilgio.Čia bendrijos valdybos taryba įžiūri kitokių užmačių. Juridiškai sutvarkius bendrijos dokumentus kažkam iš rankų slysta suplanuotas gardus kąsnelis.Uosto direkcijos plane punktyrais pažymėta garažų teritorija jau nužymėta taisyklingais kvadratėliais, kurie eina nepaisant sandėliukų stovėjimo vietų. Ką jie galėtų reikšti? Ko gero, ne naujų garažų, patobulintų prieplaukų statybą.

Kol uosto naujasis planas nepatvirtintas, o teismo sprendimas valčių sandėliukus pripažinti bendrijos nuosavybe yra įsiteisėjęs, dešimtmečius čia laikantys valtis ir mažuosius laivelius žmonės nežada niekur trauktis. Jų nuomone, būtų daugiau negu keista savivaldybės valdininkams deklaruojant skatinti ir plėsti vandens turizmą, poilsį, žaliasias zonas, nepaisyti bendrijos interesų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.