Dažnai tiek patyręs vairuotojas, tiek naujokas daro tas pačias klaidas, kur suklysti, atrodytų, neįmanoma, – ir vieni, ir kiti netaisyklingai perjungia… pavaras
Yra sena taisyklė: meistriškai vairuoja tas, kas taisyklingai perjungia pavaras.
Klaidos, kurias čia paminėsime rimtos, nors tuo pačiu ir elementarios. Štai tik kelios jų.
Pavaros
Jungiant pavaras, ypač posūkiuose, pavarų svirtis pernelyg ilgai būna neutralioje padėtyje. Daugelis mėgsta išjungti pavarą leisdamiesi nuo kalno, – esą šitokiu būdu taupydami kurą. Tačiau kuro ekonomija šiuo atveju tikrai nepateisina rizikos, ypač, kai važiuojama slidžiu keliu, lyjant ir pan.
Mat važiuodami laisva pavara, ypač dideliu greičiu, kur kas mažiau kontroliuojate automobilį. Jei norite, kad mašina jūsų besąlygiškai klausytų, pavara turi būti nuolatos įjungta.
Taip pat reikia stengtis perjungti pavaras kuo staigiau, ypač važiuojant blogu oru. Tačiau netgi esant puikiausioms sąlygoms neverta gaišti perjungiant pavaras. Jūs nejučiom įprasite visuomet šitaip elgtis. O tai – jau pavojinga…
Stabdžiai
Ir dar vienas stereotipas, kuris įdiegiamas būsimiesiems vairuotojams dar vairavimo mokyklose. Kad variklis stabdant neužgestų, sankabos pedalą esą būtina spausti kartu su stabdžiais, ir netgi anksčiau.
Tai, kad automobilis tuo metu, nors ir trumpam, tampa nevaldomas, „mokytojai” kažkodėl pamiršta. Tuo tarpu seka turi būti atvirkščia: pirmiausia stabdome, ir tik kai automobilis bemaž stovi – spaudžiame sankabą.
Lenkimas
Daugelis vairuotojų gal pamiršę, o gal niekad ir nežinojo, kad lenkiant, ypač siaurame kelyje, pravartu įjungti žemesnę pavarą. O juk tai – aksioma, kurią būtina prisiminti visam laikui.
Miesto gatvėse, ypač blogu oru, manevravimas žemesne pavara – papildoma saugumo garantija.
Suprantama, perjungiant pavaras, automobilis privalo važiuoti tolygiai, be trūkčiojimų.
Įsibėgėjimas
Įsibėgėjant galima ir „praleisti” pavarą. Kitaip tariant, kai jūs iš žemesnės pavaros persijungiate į aukštesnę, vieną kažkurią praleisdami. Tarkim, iš antros iš karto į ketvirtą, ar iš trečios į penktą… Tokia seka net leidžia kažkiek sutaupyti kuro.
Kur kas sudėtingiau, kai tenka „mažinti” pavaras, persijungiant kad ir iš tos pačios ketvirtos – iškart į antrą. Tuo metu variklis gauna stiprias perkrovas, – apsukų skaičius padidėja mažiausiai dviem tūkstančiais, tad nenorint „suplėšyti” sankabos, būtina stipriau stabdyti. Paprasčiau kalbant, tuo metu, kai nuspaudžiamas sankabos pedalas, nuspauskite ir stabdžius.
O dabar pagalvokite, ar būtent šitaip jūs perjungiate pavaras. Iš to ir spręskite, ar jūs patyręs vairuotojas.
Matosi kad ne vairuotojas rese 😀