Turtinga istorija

Automobilių parodoje Vilniuje gavau „Chevrolet” automobilių lietuvišką reklaminį prospektą. Jame perskaičiau, jog „Chevrolet” prekės ženklą 1991 metais sukūrė Louisas Chevrolet ir Viljamas Durantas, vėliau įsteigę „General Motors”. Bet man atrodo, kad ir „General Motors” ir „Chevrolet” atsirado dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą…

JAV verslininkas Viljamas Durantas (1860-1947) įkūrė „General Motors Corporation” 1908 metų rugsėjo 16 dieną. Emigrantas iš Šveicarijos Louisas Chevrolet (1878-1941) amžiaus pradžioje sėkmingai startavo automobilių lenktynėse, ir 1908 metais V.Durantas pakvietė jį į „General Motors” lenktynių komandą, kur L.Chevrolet tapo „Buick” komandos lenktynininku. Stambiesiems akcininkams nušalinus „General Motors” įkūrėją ir privertus jį pasitraukti, L.Chevrolet paliko kompaniją kartu su juo. Jiedu abu netrukus – 1911 metų lapkričio 6 dieną įkūrė naują automobilių gamybos kompaniją, kurią reklamos tikslais pavadino „Chevrolet Motor Car Company”.

Lenktynininkas ir mechanikas

L.Chevrolet buvo ne tik lenktynininkas. Iš laikrodininkų šeimos kilęs šveicaras turėjo ir gero mechaniko talentą. L.Chevrolet sukonstravo savo vardo kompanijai labai vykusį didelį „Chevrolet Classic Six”, galingą, greitą ir kokybišką. Taip prieš 95 metus (o ne 1991 metais, kaip rašo prospekto autoriai) atsirado šiandien visame pasaulyje garsi markė „Chevrolet”. Būtent dėl šios finansinės sėkmės V.Durantas 1915 metais supirko „General Motors Corporation” akcijas ir vėl perėmė jos valdymą į savo rankas.

Organizavo surinkimą

Europoje „Chevrolet” markės automobiliai buvo montuojami iš JAV pagamintų agregatų bei dalių trečiajame ir ketvirtajame XX amžiaus dešimtmečiuose. Artimiausia Lietuvai „Chevrolet” automobilių surinkimo gamykla iki Antrojo pasaulinio karo pradžios veikė Varšuvoje. Po 1945 metų „General Motors” pakeitė rinkodaros politiką ir atsisakė tiesioginio amerikietiškų markių dalyvavimo Vakarų Europos rinkoje. Pirmaisiais pokario dešimtmečiais amerikietiški automobiliai buvo tiesiog per dideli europiečiams, naudojo daug deficitinių degalų. Savaime suprantama, jų paklausa buvo minimali, tad juos čia gaminti nebuvo prasmės, nedidelį ševroletų kiekį pigiau buvo įvežti iš JAV. Todėl „General Motors”, turėdama ir europietiškas „Opel” (Vokietijoje) ir „Vauxhall” (Didžiojoje Britanijoje) markes, organizavo būtent šių markių automobilių surinkimą ir kitų šalių buvusiose „General Motors” gamyklose.

Taip kad „Chevrolet” atstovai Lietuvoje galėtų pasidomėti atstovaujamos markės istorija ir neklaidinti automobilininkų iš piršto laužta klaidinga informacija.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.