Jūriniame mieste – jūra be burių

Tik pernai įkurtos, tačiau Lietuvoje jau pasižymėjusios buriavimo mokyklos „Suominis” atstovai pastebi, kad pajūryje šiai sporto šakai dėmesys skiriamas vangiai, o tai Klaipėdai, kaip jūriniam miestui, garbės nedaro.

Paradoksas – natūraliai idealioje vietoje buriuoti ši sporto šaka vystosi bene sunkiausiai. Pagrindinė problema išlieka ta pati – parama buriavimo plėtojimui uostamiestyje.

Nors per metus suburta daugiau nei 40 vaikų grupė, pavyko įsigyti inventoriaus, o treniruotes lankę vaikai pirmosiose varžybose pasiekė aukštų rezultatų, viskas gali nueiti šuniui ant uodegos.

Treniruotis – į Nidą

Klaipėdos jūrinių buriuotojų klubo prezidento Rimo Dargio ir bendraminčių pernai įsteigta vaikų buriavimo mokykla „Suominis” jau įsigijo 30 „Optimist” klasės laivelių bei du katerius, kuriais plaukioja ir vaikus prižiūri treneriai. Šiemet inventorių papildė dar du kateriai bei mikroautobusas, kuriuo jaunieji buriuotojai vyksta į treniruotes Nidoje.

Treniruotės ten vyksta todėl, kad Klaipėdoje vaikams mokytis buriuoti „Optimist” klasės jachtomis jau darosi gana problemiška – uosto kanale dideli laivai nuolat plaukioja pirmyn atgal iki pat Jūrų perkėlos terminalo.

Kelionės į Nidą atima nemažai brangaus laiko.

Tačiau mokyklos atstovai bene labiausiai džiaugiasi tuo, kad pavyko suburti keturių kvalifikuotų trenerių kolektyvą.

„Lietuvos kūno kultūros akademija specialistų jau neruošia, o anksčiau specialybes įgiję treneriai dirbti už mažą atlyginimą nenori ir bėga į užsienį”, – sakė mokyklos direktorius Algis Patašius.

Bauda už požiūrį

Per beveik metus sulaukę nemažo būrio buriuoti norinčių vaikų mokyklos atstovai teigia, kad ne visiems jų galima sudaryti sąlygas užsiimti šia sporto šaka.

„Vaikų ateina, jie domisi, nori treniruotis, tačiau mums trūksta „Optimist” klasės laivelių, taip pat mikroautobuso, kuriuo jie vyktų į treniruotes, smulkaus inventoriaus”.

Tiesa, Savivaldybė skyrė 300 tūkst. litų, tačiau už juos inventoriaus įsigyti negalima – pinigai gali būti naudojami tik sportiniam-mokomajam darbui. Tuo tarpu jūrinės kompanijos, gaunančios milžiniškus pelnus, buriavimui dėmesio stokoja, o perspektyvos šviečiasi ne pačios linksmiausios.

„Jeigu nepavyks įsigyti trūkstamo inventoriaus, liks neišnaudotas trenerių ir vaikų potencialas, o tai reikš, kad anksčiau skirti pinigai tarsi bus išmesti į balą. Viskas sustotų, nors ambicijų yra didelių ir nemažai”, – pasakojo mokyklos direktorius.

Pokalbininko manymu, jeigu pasitvirtintų blogiausias scenarijus, tai būtų savotiška bauda už ankstesnį atsainų požiūrį į buriavimą Klaipėdoje.

Tiesa, viltingai laukiama ir naujosios valčių prieplaukos, kurią planuojama statyti už pusės kilometro nuo nebaigtosios statyti. Tai, pasak pašnekovo, būtų ideali vieta buriavimo mokyklai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.