Šuo automobilyje – gyva patrankų mėsa

Geriausias žmogaus draugas automobilyje yra labiausiai neapsaugota būtybė.

Avarijos atveju šuo ne tik tėkštųsi į langą, bet ir galėtų rimtai traumuoti sėdinčius priekinėse sėdynėse.

Klaipėdoje neįmanoma įsigyti šunims vežioti skirtų specialių dėžučių ar saugos diržų.

Vaikams – kėdutės

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad visi keleiviai lengvajame automobilyje privalo užsisegti saugos diržus.

Tai būtina daryti ir vaikams nepriklausomai nuo jų amžiaus.

Jaunesnius kaip dvylikos metų ir žemesnius kaip 150 cm vaikus leidžiama vežti automobilio salono priekyje tik specialiose jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse.

Vaikus, kuriems yra treji ir daugiau metų, galima vežti ant užpakalinės automobilio sėdynės prisegus juos suaugusiesiems skirtais saugos diržais.

Lietuvoje dažniausiai vengiama segtis saugos diržus sėdint ant galinės automobilio sėdynės. Bet tokie veiksmai labai pavojingi sėdintiems priekyje.

Specialiais bandymais įrodyta, kad saugos diržus būtina segtis ir gale sėdintiems keleiviams. Susidūrus su nejudančia kliūtimi jie gali mirtinai traumuoti sėdinčius priekyje.

Šunimis nepasirūpino

Net ir naujose Kelių eismo taisyklėse niekaip nepasirūpinta kito dažno automobilių keleivio – šuns – saugumu.

Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas patikino, kad šunis galima vežioti kaip norima.

Anot jo, Kelių eismo taisyklėse papildomų punktų dėl šių keleivių nėra numatyta.

Tačiau šunys neretai būna sunkesni net ir už dvylikos metų vaiką.

Jie dažniausiai vežiojami ant galinės automobilio sėdynės. Staiga atsitrenkus į kliūtį šuo didžiule jėga trenktųsi į sėdinčius priekyje.

Skaudžios pasekmės

Buvo atlikti du bandymai su žaislais, sveriančiais kiek ir tikri šunys.

Vienas žaislas imitavo taksų veislės šunį, tupintį ant priekinės palangės, o kitas – aviganį, įsitaisiusį ant galinės sėdynės. Sėdintys priekyje buvo prisisegę diržus.

Vairuotojas važiavo 70 kilometrų per valandą greičiu. Priekyje išniręs sunkvežimis sukėlė avarinę situaciją.

Lengvasis automobilis 50 kilometrų per valandą greičiu įsirėžė į sunkvežimio galą.

Po 90 milisekundžių šešis kilogramus sveriantis taksas pakilo į žmogaus galvos aukštį.

Netrukus 30 kilogramų sveriantis aviganis trenkėsi į priekinių sėdynių atlošus ir visa jėga prispaudė žmones.

Po 142 milisekundžių abiejų šunų galvos išniro virš žmonių ir taksas užgavo atgal šoktelėjusio vairuotojo galvą.

Abu šunys buvo negyvi, o žmonės sunkiai sužeisti.

Pritvirtina diržais

Viena iš apsaugos priemonių yra gyvūnų saugos diržai. Jie dedami ant kaklo ir krūtinės, pritvirtinami prie saugos diržo arba tiesiog prie spynos.

Augintinis gali judėti tiek, kiek leidžia diržo ilgis.

Parduodamos ir kėbulą atitveriančios grotelės arba tinklas. Jei grotelės tvirtos, nelieka jokio pavojaus sužeisti keleivius. Jos tinka erdviose bagažinėse.

Tačiau stambesni šunys gali perplėšti tinklą arba jame gali įstrigti jų letenos.

Naudojamos ir specialios dėžės, kurios tvirtinamos prie sėdynių, bet jos tinka tik mažiems šuniukams.

Tokios dėžės šunims yra tarsi normalus guolis, sumažina važiavimo sukeliamą nervinį stresą bei yra gera apsauga.

Daugelyje Vakarų Europos šalių specialios dėžutės ir saugos diržai šunims nėra naujiena. Internetinėse parduotuvėse jų galima įsigyti už maždaug šimtą litų.

Atsirado ir daiktadėžių, skirtų šunims. Jos įmontuojamos vietoj įprastos daiktų dėžės, vadinamojo „bordačioko”.

Keturkojis tinklinėje daiktadėžėje aprūpinamas oru iš ventiliacinės sistemos, gauna pakankamai šviesos.

Šuo ne tik visą laiką sėdi šalia savo šeimininko, bet ir yra saugus.

Nepaklausi prekė

Tačiau visų šių prekių Klaipėdoje nepavyko rasti.

Automobilių dalių ir aksesuarų salonuose pardavėjai gerokai nustebdavo išgirdę klausimą apie specialius saugos diržus ar dėžutes šunims.

Vienoje parduotuvėje pasiūlė įsigyti tinklelį, kuriuo automobilyje būtų atskiriamos erdvės. Bet šis įrenginys netinka sedanams.

Veterinarijos parduotuvėse taip pat nepavyko rasti ko nors panašaus į saugos diržus ar dėžutes.

Tiesa, pardavėja pasiūlė įsigyti dežutę arba narvą, kuriuos įdėjus į bagažinę būtų galime vežti gyvūną. Bet narvas ir dėžutė neprisitvirtina prie sėdynių ar bagažinės sienelių.

Per avariją gyvūnas su visa dėže būtų ištaškomas po bagažinę ar saloną.

Teigta, kad kol kas niekam tokios prekės neprireikė, todėl ji į kainynus nėra įtraukta. Bet buvo pasisiūlyta prireikus užsakyti atvežti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.