Šių metų kruizinių laivų sezonas nuo ankstesniųjų skirsis tuo, kad atplauks daugiau didesnių laivų. Šiemet jis pradedamas vėliau, ne balandžio pabaigoje, kaip pernai, o gegužės 20 d., nes 2006-aisiais bankrutavo Vokietijos kompanija, kuriai priklauso laivas „Mona Lisa”.
Pernai kruizinių laivų sezoną Klaipėdos uoste pradėjęs 201 m ilgio Vokietijos kompanijos „Holiday Kreuzfahrten” laivas „Mona Lisa”, galintis plukdyti 700 keleivių ir turintis 300 asmenų įgulą, ketino mūsų uostą aplankyti net 8 kartus. Tačiau bankrutavus kompanijai laivas jau rugpjūtį nebeatplaukė.
UAB „Limarko” šiemet planuoja agentuoti trečdalį į Klaipėdą atvyksiančių kruizinių laivų. Šiemet tikimasi 67 jų atplaukimų. Beje, dar nežinia, ar gegužės 20 d. 7 val. atplauks kaip planuota pirmas kruizinis laivas „Vistamar”, plaukiojantis su Ispanijos vėliava. Dar praėjusį savaitgalį jis tebestovėjo Kylio uosto doke. Tai 120 m ilgio laivas, plukdantis apie 200 keleivių.
Tad sezoną, ko gero, 8 val. pradės vienas 144 m ilgio laivas „C. Columbus”, atplukdysiantis 420 keleivių.
Du laivai – 18 tūkst. keleivių
Paklaustas, kas būdinga šių metų kruiziniam sezonui, „Limarko” agentavimo skyriaus vadovas Saulius Laumenis atsakė, jog tai, kad atplauks daugiau didelių laivų. Pavyzdžiui, vienai didžiausių pasaulyje kruizinio verslo kompanijai „Royal Caribbien” priklausančios kompanijos „Celebrity Cruise Line” 294 m ilgio laineris „Constellation” (gali priimti beveik 2 tūkst. keleivių) atvyks net 3 kartus, o tai pačiai kompanijų grupei priklausantis 249 m ilgio amerikiečių laivas „Century” (1800 keleivių) – net 6 kartus. Vien šie du laivai, apsilankydami Klaipėdoje 9 kartus, turėtų atplukdyti apie 18 tūkst. keleivių, t. y. maždaug pusę, kiek jų tikimasi sulaukti šiemet.
Šiemet į Klaipėdą atplauks 196 m ilgio kruizinis laivas „The World”, vadinamas plaukiojančiuoju nekilnojamuoju turtu. Vaizdžiai tariant, žmonės jame kuriam laikui išsinuomoja butus ir gyvena juose. Pirmą kartą kruizinis laivas Klaipėdos uoste stovės net tris dienas.
Šiemet pirmą kartą į Klaipėdą atplauks 205 m ilgio laivas „Albatros”, planuojantis net tris reisus. Prie didesnių laivų reikėtų paminėti 230 m ilgio „Artemis”, 220 m ilgio „Costa Classica” (1700 keleivių).
Skundų nebūna
S. Laumenio manymu, pagirtina tai, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija kitais metais žada sumažinti rinkliavas kruiziniams laivams. Tačiau, pasak jo, tai reikėjo padaryti jau anksčiau. Tad 2008-aisiais teoriškai galima tikėtis daugiau kruizinių laivų Klaipėdoje nei šiemet. Žinia, brangsta kuras, didėja kitos išlaidos, kurias kruizinių laivų operatoriai labai kruopščiai skaičiuoja rinkdamiesi maršrutą.
Paklaustas, ar pernai kruizinių laivų įgulos buvo kuo nors nepatenkintos Klaipėdos uoste, ar agentai sulaukė jų priekaištų ar skundų, S. Laumenis atsakė, kad skundų paprastai negaunama. Jeigu įgulai kas nors nepatinka uoste, laivas tiesiog kitą kartą į jį neplaukia.
Į „Akropolį” – nemokamai
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro (TKIC) direktorė Romena Savickienė sako, kad visi didesni nei 200 m ilgio ir pirmą kartą į Klaipėdą atplauksiantys laivai bus sutinkami su šokiais ir dainomis. Šiemet visiems kruizinių laivų turistams bus dovanojamas mineralinio vandens buteliukas su Klaipėdos uosto ir miesto vaizdais. Jau užsakyta 30 tūkst. tokių buteliukų, vadinasi, tiek tikimasi sulaukti turistų.
Pasak R. Savickienės, šiemet per kruizinį sezoną senamiesčio verslininkai gal jausis kiek nuskriausti. Mat prekybos ir pramogų centras „Akropolis” pasisiūlė savo samdytu autobusu nemokamai vežti didesnių kruizinių laivų turistus apsipirkti į savo prekybos centrą. Pasak centro direktorės, atmesti tokį pasiūlymą, turint omenyje, kad turistams vis dar svarbus vadinamasis „shoppingas”, pramogos ledo arenoje, nebuvo pagrindo. Ekskursijos į „Akropolį”, ko gero, bus organizuojamos po pietų, tad iki pietų bus laiko ir senamiesčiui.
Nesulaukia pasiūlymų
Klaipėdos senamiestyje nėra daug mažų įdomių parduotuvyčių, į kurias būtų galima vesti turistus. Deja, kol kas situacija tokia, kad ant daugelio pastatų puikuojasi užrašai „Parduodama”, „Nuomojama”. Nepaisant to, pasak R. Savickienės, bus stengiamasi turistams parodyti Klaipėdos senamiestį, nuvesti į Pasažą, nes tai dabar viena gražiausių vietų Klaipėdoje, į Arbatos ir kavos namus.
Atplaukus didesniems laivams, tokiems kaip „Constellation”, „Century”, senamiestyje, ko gero, ten pat prie „Meridiano”, bus organizuojami vadinamieji jomarkai. Tiems laivams, kurių 90 proc. turistų vyks į ekskursijas, jomarkai rengiami nebus, tik tiems, kuriuose liks 30-40 proc. turistų, nevykstančių į ekskursijas.
Romena Savickienė apgailestauja, kad TKIC nesulaukia iš Klaipėdos verslininkų idėjų, kuo būtų galima sudominti turistus. Sakykime, jiems būtų galima pasiūlyti atsigerti klaipėdietiškos kavos, suvalgyti tik mūsų uostamiestyje kepamą pyragą ar kokį nors ypatingą kepsnį. Tada turistams būtų organizuojami maršrutai su kavos pagėrimais ir t. t. Tačiau smulkieji senamiesčio verslininkai kol kas jokių pasiūlymų nepateikia.