Prieš tris mėnesius viešajame uostamiesčio transporte įdiegta naujovė – elektroninio bilieto sistema – vis dar stringa ir sukelia klaipėdiečiams papildomų rūpesčių.
Keleivių kontrolę miesto autobusuose vykdančios bendrovės „Dorsimus” Klaipėdos reginio vadovas Admunas Šimkaitis sako, kad įsigijusieji vadinamuosius e-bilietus „zuikių” gaudytojų akiratyje atsiduria dėl savo kaltės arba techninių nesklandumų.
Keleivio naudai
„Pasitaiko atvejų, kai kontroliuotojai turimais specialiais prietaisais norėdami patikrinti, ar keleivio elektroninis bilietas yra galiojantis ir apmokėtas, negali tai padaryti, nes aparatas ima ir užstringa. Bet šiuo atveju ginčas visada išsprendžiamas keleivio naudai”, – tikino A. Šimkaitis.
Šiuo metu viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas” metu direktorių pavaduojantis Andrius Samuilovas patvirtino, kad technika „streikuoja”.
„Įranga – skandinaviška, o programėlė – lietuviška, bet ji stringa ne dažniau nei bet kokia kita kompiuterinė technika, naudojanti operacinę „Windows” programą. Be to, mažučiai kompiuteriukai, atliekantys elektroninių bilietų patikros funkciją, duomenis siunčia GPRS būdu, ir jų darbas priklauso nuo ryšio kokybės”, – „Vakarų ekspresui” sakė A. Samuilovas.
Jis tikino, kad techniniai nesklandumai įmonei yra ne tik žinomi, bet ir ieškoma būdų jų išvengti: „Didiname elektroninius bilietus tikrinančių prietaisų skaičių, ieškome
A. Samuilovas ragino keleivius nepamiršti pasižiūrėti ant e-bilieto įrašomą jo galiojimo terminą
alternatyvų.”
A. Samuilovas ragino keleivius nepamiršti pasižiūrėti ant e-bilieto įrašomą jo galiojimo terminą
Aktyvuoja ne iš karto
Kita keleivių su e-bilietais konfliktų su kontrolieriais priežastis – informacijos apie naujos sistemos veikimą trūkumas.
„Dorsimus” atstovo teigimu, pasitaiko atvejų, kai žmogus sumoka pinigus už e-bilieto papildymą, po kelių minučių lipa į autobusą, o po kontrolinės patikros paaiškėja, kad jo bilietas – negaliojantis.
„Taip atsitinka todėl, kad centrinė duomenų bazė informaciją apie e-bilieto papildymą apdoroja per 1-2 valandas. Todėl keleiviai turėtų tai žinoti ir nepamiršti pasilikti atlikto papildymo čekį”, – techninius niuansus aiškino A. Šimkaitis.
A. Samuilovas savo ruožtu įvardijo trumpesnį, vos 30 minučių trunkantį bilieto aktyvavimo laikotarpį.
Lankstumas pakišo koją
Be to, anot A. Šimkaičio, miestiečiai vis dar painioja e-bilieto galiojimo terminus: „Jeigu, pavyzdžiui, bilietas papildomas gegužės 3 dieną ir manoma, kad juo bus galima naudotis iki birželio 3-iosios, tokia nuomonė yra klaidinga. Klaipėdiečiai turėtų aiškiai žinoti, kad bilieto papildymas galioja iki pirmos kito mėnesio dienos”.
„Dorsimus” atstovas primena, kad iki einamojo mėnesio penkioliktos dienos apmokėtas e-bilieto papildymas galioja tik tą patį mėnesį.
„Pavyzdžiui, iki gegužės 15-osios apmokėtas papildymas galios tik iki birželio 1-osios. O visą birželį galiosiantis bilietas turi būti apmokėtas ne anksčiau kaip gegužės 15-ą”, – aiškino A. Šimkaitis.
Jam pritarė ir „Klaipėdos keleivinis transporto” vadovo pavaduotojas: „Geriausia, jeigu einamajam mėnesiui elektroninio bilieto apmokėjimas atliekamas iki keturioliktos mėnesio dienos, o nuo penkioliktos – ateinančiam mėnesiui. Siekėme, kad sistema būtų kuo lankstesnė ir net didžiausi užmaršuoliai galėtų pasirūpinti bilietų papildymais, tačiau vis tiek kyla problemų.”
Tiesa, A. Samuilovas atkreipė dėmesį į tai, kad e-bilieto sistema, uostamiestyje įsigaliojusia nuo vasario 1-osios, vis dar bandoma piktnaudžiauti: „Sakykime, keleivis nusipirko elektroninį bilietą vasario 10-ąją, o balandį viešajame transporte sulaikytas kontrolierių teisinasi nežinojęs, jog bilietas galioja tik mėnesį. Dangstytis informacijos stoka – lengviausias kelias, tačiau problema ta, kad kiek mūsų įmonė informaciją skleistų, ji nesulaukia didelio miestiečių susidomėjimo…”
GAILA!!!!!!!!!!!Lietuva lieka Lietuva!atsilikeliai!!!!!!!!sorry uz tai,nu bet tai juk tiesa…. 🙁