Šiomis dienomis posėdžiavęs Sanglaudos fondo priežiūros komitetas konstatavo, kad kai kurių fondo finansuojamų projektų įgyvendinimas gali užtrukti ilgiau nei buvo planuota bei pareikalauti papildomų lėšų.
Vis dėlto didelių problemų, kurios sutrukdytų Lietuvai iki numatyto termino – 2010 metų – panaudoti skirtas lėšas, nesama. Be to, kartą per pusmetį posėdžiaujantis komitetas pastebi, kad kaskart situacija vis geresnė.
Lėšų panaudojimas iki šiol įsibėgėjo lėtai dėl projektuotojų trūkumo ir kitų panašių problemų, tačiau dabar, kai pasirašomos rangos sutartys arba darbai jau pradėti, viskas klostosi sėkmingiau.
Iki šiol aplinkosaugos sektoriaus projektai atsilikdavo labiau nei transporto, tačiau, anot Aplinkos ministerijos sekretoriaus Inesio Kiškio, lėšos jau panaudojamos sparčiau ir atsilikimas mąžta, rašo „Vakarų ekspresas”.
Pasak jo, abiejų sektorių projektų problema yra finansavimo trūkumas, tačiau ieškoma išeities. Jau sukurta speciali papildomo finansavimo tvarka. Projektus, kurių lėšų poreikis labai išaugo, svarstys Vyriausybė.
„Viskas turės būti pertikrinta, kad nebūtų paslėptų nereikalingų išlaidų”, – sakė I. Kiškis. Dėl šios priežasties gali užsitęsti anksčiau numatyti projektų įgyvendinimo terminai.
Vienas iš tokių šiek tiek užsitęsusių gali būti Klaipėdos vandentiekio ir nuotekų tinklų plėtros projektas, kurį planuota baigti iki ateinančių metų pabaigos. Jis pabrango apie 50 proc.
Europos Komisijos atstovės Judit Toroknės Rosos (Judit Torokne Rozsa) teigimu, Lietuva atitinka naujųjų valstybių narių lėšų panaudojimo vidurkį.
2000-2006 metų periodo Sanglaudos fondo parama Lietuvoje buvo suteikta 53 transporto ir aplinkos apsaugos infrastruktūros atnaujinimo projektams įgyvendinti. Jiems numatyta paramos suma – beveik 2 mlrd. 852 mln. litų.
Suspės,šaunuoliai.Valdininkų etatai taip sparčiai pučiami,kad tų ES lėšų projektams dar ir trūks.