Lietuva ir Kinija sudarys vienodas sąlygas abiejų šalių jūrininkams naudotis uostų infrastruktūra, krantinių įrenginiais, suteiks palankesnes uostų mokesčių sąlygas. Taip pat bus leista jūrininkams laivo stovėjimo uoste metu išlipti į krantą be vizų. Numatoma kurti bendras laivybos įmones, keistis informacija apie navigaciją bei techninį laivų aptarnavimą.
Tokia aktyvi verslo plėtra numatyta pirmadienį susisiekimo ministro Algirdo Butkevičius viešnagės Kinijoje metu pasirašytame dvišaliame tarpvyriausybiniame susitarime su Kinijos Liaudies Respublika dėl bendradarbiavimo jūrų transporte.
Susitarimas pasirašytas siekiant išnaudoti abiejų šalių jūrų transporto rūšių pajėgumus nukreipiant Azijos valstybių krovinius į Europos Sąjungą tranzitu per Lietuvą. Tai – pagrindinis Lietuvos transporto specialistų delegacijos Kinijoje tikslas, sakė susisiekimo ministras A. Butkevičius, išvykdamas į šią vieną didžiausių Azijos valstybių.
Prieš Lietuvos ir Kinijos susitarimo pasirašymą A. Butkevičius susitiko su KLR geležinkelių ministru Liu Džijunu (Liu Zhijun) ir aptarė Lietuvos ir Kinijos bendradarbiavimo geležinkelių srityje galimybes, pratęsiant Vidurinės Azijos tarptautinio koridoriaus TRACECA atšaką iki Klaipėdos valstybinio jūrų uosto. Pradžia jau padaryta – pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas tarp Kazachstano Aktau ir Klaipėdos valstybinio jūrų uostų, o Kazachstanas yra tarptautinio Vidurinės Azijos transporto koridoriaus TRACECA narys. Šiam tikslui Lietuva siūlo pasinaudoti savo šaudyklinio traukinio „Vikingas”, gabenančio krovinius trasa Klaipėda – Odesa/Iljičiovskas (Ukrainos uostai Juodojoje jūroje) galimybėmis.