Aštrių pojūčių terapija ant keturių ratų

Daug vėjo ir dar daugiau nežinios, ryžto ir vidinės baimės dvikova, fizinis nuovargis ir netikėti išbandymai, gamtos staigmenos ir didelis azartas… Šiuos pojūčius garantuoja palyginti nauja pramoga Lietuvoje – safaris keturračiais motociklais.

Keturračiai Lietuvoje pasirodė palyginti neseniai – maždaug 2000 metais. Žinoma, turtingesni lietuviai jų turėjo dar praėjusiame amžiuje, tačiau tokių buvo nedaug. Miesto gatvėse šių transporto priemonių beveik nepamatysi, tačiau miško takeliais ar užmiesčio keliais skriejantys keturračiai sužadina ne vieno prašalaičio vaizduotę.

Nutrūktgalviškas lakstymas?

Dar ne visi pajėgūs įsigyti nuosavą keturratį, juolab tinkamai jį prižiūrėti. Tačiau išbandyti tokio motociklo teikiamus malonumus šiandien gali bet kuris vidutines pajamas gaunantis tautietis. Tereikia skelbimų puslapiuose susirasti bendrovę, kuri nuomoja šias transporto priemones arba organizuoja motosafario pramogas. Tiesa, Lietuvoje panašių įmonių nėra daug, bent jau kol kas.

Viena tokių keturračių safarius organizuojančių bendrovių įsikūrusi Jonavos rajone, Lokinėlių kaime. Azartiški pasivažinėjimai čia vyksta nuotykių parko „Lokės pėda” teritorijoje, kurioje yra trys skirtingo sudėtingumo specialiai įrengtos trasos.

„Motosafaris – tai ne šiaip nutrūktgalviškas lakstymas keturračiais motociklais neartais dirvonais. Tai puiki išvyka specialiomis trasomis, kurios driekiasi palei Lokinėlių piliakalnį, du ketvirtą šimtmetį skaičiuojančius ąžuolus galiūnus, Lokinėlių dvaro bajoro kapvietę, nuostabaus grožio poilsiavietes prie Šventosios upės”, – pasakojo prityręs motosafario instruktorius Andrius Pavilionis.

Kelionė vaizdingomis apylinkėmis

Kalvotas Lokinėlių gamtos reljefas puikiai tinka techniškai sudėtingam motosafariui. Bekelė, stačios įkalnės, slidžios nuokalnės, staigūs vingiai, upelių išraustos griovos, duobės ir kalvos, išgriuvę sausuoliai, klastingi kelmai, siauri pravažiavimai kemsynuose ir šabakštynuose – tai reikia įveikti „pasibalnojus” keturratį. A.Pavilionis užtikrino, jog visos trasos įrengtos taip, kad motosafaris suteiktų ne tik didelę dozę adrenalino, bet ir peno sielai bei akims.

Specialistų teigimu, keturračių techninės galimybės atsiskleidžia tik gamtoje. Specialiai įrengtos Lokinėlių trasos kiekvienu metų laiku suteikia šių motociklų vairuotojams tam tikrų staigmenų ir pojūčių. Dalyvauti safaryje gali visi, sulaukę 18 metų ir turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Pirmą kartą šią pramogą ketinantys išbandyti adrenalino mėgėjai pirmiausia privalo išeiti mokymus, kaip valdyti keturratį. Pasirengimas vyksta specialioje treniruočių trasoje, kurioje įrengtos dirbtinės kliūtys. Pasak instruktoriaus A.Pavilionio, šie trumpi mokymai suteikia safario dalyviams pagrindinių keturračių valdymo įgūdžių važiuojant skirtingo sudėtingumo keliais.

Techniškai sudėtingiausia yra nuotykių parko trasa, vadinama mažąja. Tai 15 km ilgio maršrutas, kurį motosafario dalyviai įveikia maždaug per pusantros valandos. Jis driekiasi palei Lokinėlių piliakalnį. „Mažoji trasa sudėtingiausia dėl to, kad eina per natūraliai gamtoje susidariusias kliūtis: stačias įkalnes, nuolydžius, duobes, brūzgynus, kemsynus. Tačiau keturračiai visas tas kliūtis puikiai įveikia. Vienu metu šiuo keliu gali važiuoti 6 žmonių grupė, lydima instruktoriaus”, – aiškino A.Pavilionis.

Didžiąją trasą sudaro mažoji trasa ir 13 papildomų kilometrų miško takais. Jais važiuojant galima palenktyniauti ir su vėjeliu. Paprastai šį maršrutą dalyviai įveikia per 3 valandas, o esant palankioms orų sąlygoms motosafario organizatoriai pateikia jiems staigmeną.

Ilgiausia trasa Lokinėliuose vadinama turistine. Tai net 60 kilometrų ilgio maršrutas, sudarytas iš dviejų etapų po 30 kilometrų. Trasa driekiasi iki kaimo sodybos, kurioje dalyviai gali keletą valandų pailsėti ir užkąsti, o tada grįžti atgal.

Pasak organizatorių, žmonėms pageidaujant šį maršrutą pagal individualų susitarimą galima suskirstyti į dvi dienas trunkančią kelionę ir nakvynę kaimiškoje sodyboje. Tačiau tokia iškyla ne iš pigiųjų – 6 asmenims, neskaičiuojant nakvynės išlaidų, kainuoja apie pusketvirto tūkstančio litų.

Pamažu populiarėja

Lietuvoje pasivažinėjimai keturračiais rengiami ne tik stacionariomis trasomis. Yra įmonių, kurios paruoštus motociklus ir visą reikalingą įrangą atveža tiesiai į kliento nurodytą vietą: privačią sodybą, vienkiemį ar kitur. Šią paslaugą dažniausiai užsisako žmonės, gamtoje organizuojantys šventę draugams ar verslo partneriams.

Keturračių sportą propaguojantys adrenalino mėgėjai teigia, esą kol kas Lietuvoje motosafario pramogos dar tik lenda į dienos šviesą ir didelio populiarumo neturi. Tačiau tam, kad pasivažinėjimas keturračiu vaizdingomis Lietuvos vietomis taptų toks pat įprastas dalykas kaip kelionė dviračiu, reikia laiko.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.