Garantija kokybės neužtikrina

Įsigiję brangų daiktą ir gavę garantinį lapą vartotojai dar negali jaustis saugūs.

Prietaisui sugedus, gamintojas arba pardavėjas įsipareigoja jį suremontuoti. Dažni skundai vartotojus ginančioms institucijoms byloja, kad nepaisoma sutartyje nurodytų terminų, o remonto kokybė prasta.

„Problemų kyla, kai pardavėjo nustatytas garantijos terminas būna per trumpas. Pavyzdžiui, žmogus nusiperka žieminius batus pavasarį. Batams suteikiamas pusmečio garantinis terminas pasibaigia jų dar nespėjus pradėti dėvėti. Batams netikėtai suplyšus, pirkėjas nebegali pareikšti pretenzijų”, – pasakojo Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė.

Kita problema, kuria skundžiasi vartotojai – garantinio aptarnavimo kokybė.

Pasak Z.Čeponytės, dažniausiai skundžiamasi dėl prastai remontuojamų mobiliųjų telefonų.

„Siekiant išsiaiškinti, dėl kieno kaltės aparatas sugedo, tenka atlikti ekspertizę. Paaiškėja, kad telefonas sugedo, nes buvo nukritęs arba aplietas skysčiu. Tokiu atveju pirkėjas netenka teisės į nemokamą remontą”, – aiškino Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė.

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nėra numatyta, kad pardavėjas duotų pirkėjui kitą daiktą, kol sugedęs prietaisas remontuojamas. Tačiau pardavėjas arba gamintojas tokią galimybę gali numatyti pardavimo sutartyje.

„Vasarą be šaldytuvo neišsiversi. Tai suprasdamas gamintojas į vietą duoda vartotojui naudotis kitu šaldytuvu. Prieš porą metų pirkėjas į vietą gavęs kitą šaldytuvą jo nebenorėjo grąžinti. Mat šis buvo geresnis, nei tas, kuris sugedo”, – sakė R.Bučinskienė.

Z.Čeponytė priminė, kad vartotojas, garantinio remonto metu negalintis naudotis savo daiktu, turi teisę reikalauti pardavėjo, kad šis pratęstų garantinio aptarnavimo laiką.

Pardavėjai paprastai vengia tai daryti, siūlydami laikinai duoti naudotis kitu daiktu. Savo įvaizdžiu besirūpinantys gamintojai turi keitimo fondą ir keičia mobiliuosius telefonus, automobilius, elektroninę aparatūrą.

Pardavėjui nesilaikant sutarties sąlygų, pirkėjas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginančią instituciją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.