Vilniaus geležinkelio stoties požeminės perėjos rekonstrukcija kainavo beveik 20 mln. litų. Didesnė šios sumos dalis – 11 mln. litų – gauta iš Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo.
Pertvarkant perėją pati seniausia jos dalis išardyta ir jos vietoje įrengta nauja.
Perėja
Perėja pratęsta iki penktojo, vadinamojo tarptautinio perono, kuriame sustoja tranzitiniai traukiniai. Iki šiol keleiviai į penktąjį peroną patekdavo tik tiltu. „Keleiviams, dažniausiai nešiniems bagažu, į tiltą tekdavo kilti laiptais, paskui leistis žemyn į peroną. Dabar jiems daug patogiau”, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai” Statybos ir statinių priežiūros skyriaus viršininkas Antanas Papakulis.
Darbai vyko keliais etapais. Pirmiausia sutvarkyta senoji perėjos dalis. Ji išardyta, o naujosios sienų statybai panaudotas patvarus hidrotechninis betonas, įrengta kokybiška izoliacija. A.Papakulio manymu, perėja turėtų laikyti kur kas ilgiau nei dešimt metų, kaip to reikalauja statybų įstatymas.
Statybos
Kartu su pėsčiųjų perėja rekonstruoti ir peronai, nes jie jau buvo ištrupėję, apgriuvę. Šiuo metu Vilniaus geležinkelio stotyje – penki naujoviški peronai. Bendras jų plotas – 10,5 tūkst. kvadratinių metrų. Pertvarkant peronus atsisakyta senųjų paviljonų. Vietoj jų iškilo šiuolaikiški, iš stiklo ir aliuminio sukonstruoti paviljonai automatiškai atsidarančiomis durimis. Ir dar viena naujovė: kiekviename perone įrengti neįgaliesiems skirti liftai.
Rekonstrukcija prasidėjo 2005 metų rudenį. Darbai buvo gana sudėtingi techniniu požiūriu, nes eismas geležinkelio stotyje išties intensyvus ir jis nebuvo stabdomas.
Tunelį pratęs
Per antrąjį statybų etapą naujasis tunelis bus pratęstas iki kitapus geležinkelio esančios Pelesos gatvės. Dabar šį miesto rajoną žmonės pasiekia neretai rizikuodami, eidami bėgiais.
Viso geležinkelio stoties ansamblio rekonstrukcija prasidėjo prieš vienuolika metų, dar 1996-aisiais – stotis tikrai neatitiko šiam specifinės paskirties pastatui keliamų reikalavimų. Darbai kainavo 55 mln. litų, ir šiandien šį pastatą galima drąsiai vadinti sostinės veidrodžiu.
Dabar rekonstruojamos buvusios priemiestinės bilietų kasos. Po rekonstrukcijos, kurią numatyta baigti kitais metais, į šias patalpas įsikels Geležinkelio muziejus, kai kurie bendrovės struktūriniai padaliniai.
Po visiškos rekonstrukcijos Vilniaus geležinkelio stotis bus pajėgi aptarnauti 7 mln. keleivių. Tokio keleivių srauto pagal specialistų prognozes sulauksime 2025-2030 metais.