Azarto kupinas renginys ne tik sutelkia šeimas ir skatina jas aktyviai praleisti laiką gamtoje, bet ir suteikia progą išmėginti visureigių galimybes
Visureigių vairuotojai – nevienalytė kasta, net neturint galvoje tų, kurie gerokai brangesnius didesnio pravažumo automobilius renkasi vien dėl įvaizdžio ir nė nemano naudotis 4WD, aukštesnės prošvaisos ir kitais tokios transporto priemonės teikiamais pranašumais. Kitaip sakant, jiems visureigis – tik savininko ego papildantis automobilis, kurio galimybių dažnas vairuotojas net nežino ir nėra išbandęs. Galbūt skamba šventvagiškai, bet taip yra iš tiesų. Statistikos duomenimis, tik labai menkas procentas visureigių vairuotojų išbandę, pakankamai įvaldę ir bent retsykiais naudojasi tokio automobilio teikiamomis galimybėmis, o dauguma net nėra nusukę nuo asfalto kur nors į šoną. Tačiau šį kartą – ne apie juos.
Galimybė išmėginti visureigį
Pavadindamas visureigininkus nevienalyte kasta turėjau omenyje jų pakraipų ir pomėgių, susijusių su bekele, įvairovę. Vieni teikia pirmenybę maurojimui per purvus ir kemsynus, kiti ropščiasi stačiais skardžiais ir karjerų šlaitais, treti lekia raižyta vietove lyg per ralio varžybas, ketvirti tiesiog turistauja gėrėdamiesi kraštovaizdžiu ir istorinėmis įžymybėmis. Visas šias išvardytas visureigininkų kategorijas vienija bekelininkų vardas. Šalyje galima priskaičiuoti daugiau kaip dešimt visureigių mėgėjų klubų, kurių veikla apima kur kas platesnes sritis, negu paminėta. Štai Vilniaus visureigių klubo branduolys, pasivadinęs „Bekelės fiesta”, organizuoja šeimynines varžybas „Bekelės ratai”. Azarto kupinas renginys ne tik sutelkia šeimas ir skatina jas aktyviai praleisti laiką gamtoje, bet ir suteikia progą išmėginti visureigių galimybes.
Įgyti vairavimo įgūdžių
Pasak „Bekelės ratų” rengėjo Gedimino Grigaičio, įsilieti į šeimynines visureigių varžybas skatina penki argumentai: „Jeigu vairuojate visureigį, važinėjate ne tik asfaltu ir jūsų šeima mėgsta aktyvų poilsį, jeigu draugas vairuoja kitos markės visureigį ir tikina, kad jo automobilis kur kas geresnis, o jūs manote priešingai, jeigu esate azartiška asmenybė, vadinasi, „Bekelės ratai” – būtent tai, ko jums stinga.”
Šešių etapų „Bekelės ratų” varžybos Vilniaus apylinkėse skirtos ne tik vairuojantiesiems didesnio pravažumo automobilius, bet ir motociklus, kvadriciklus. Šeštadieninės išvykos visureigiais neatima visos dienos. „Po pusryčių, kai iki vakaro dar toli, o iki pietų neturi ką veikti, pasiimi žmoną, vaikus ar tiesiog su draugais sėdi į visureigį ir važiuoji gerai praleisti laiko, įgyti naujų vairavimo įgūdžių”, – sako G.Grigaitis.
Glūdi lenktynininko prigimtis
„Kiekvieno mūsų širdyje nuo seno glūdi lenktynininko prigimtis – lenktyniaujame su estais, kurie greitesni ralio trasose, su latviais, kurie greičiau skrodžia bekelės purvą, įrodėme rusams, kad mes per jų organizuojamas didžiausias pasaulyje bekelės sporto varžybas aplink Ladogos ežerą taip pat galime nugalėti”, – aiškina G.Grigaitis, paklaustas, ar būtina rengti gana įtemptas lenktynes, gal pakaktų vien pramoginio pasivažinėjimo?
Iš tiesų pastarasis „Bekelės ratų” renginys intrigavo iki pat paskutinio etapo. Paaiškėjus, kad „PRO klasės” varžybose negalės startuoti vienas ištikimiausių jų dalyvių – Audriaus Padvaisko ekipažas, net trims kitiems visureigininkams atsirado proga laimėti trečiąją vietą: Vaidui Liatukui, Šarūnui Digimui ir praėjusių metų nugalėtojui Dariui Šipkauskui. Antrojoje pozicijoje buvusiam Mečislovui Vaškovičiui ant kulnų lipęs V.Liatukas galėjo ir pasivyti varžovą. Nelabai ramu buvo ir nuo pirmojo etapo pirmavusiam Raimundo Janušio ekipažui. Jis lenkė M.Vaškovičių 31 tašku, bet tai – trapi persvara.
Neleido atsipalaiduoti
Laisvos klasės dalyvių išsidėstymas taip pat kėlė intrigą. Negalėdamas startuoti Ramūno Rudžionio ekipažas sustiprino teorines galimybes laimėti Vytautui Polikarpui, nors šiam irgi neleido atsipalaiduoti į užpakalinį buferį įsirėmęs Darius Šilinis. Pretenzijas dėl aukštesnės vietos nedviprasmiškai reiškė ir Vytauto Staškevičiaus, Vinco Verbylos bei Daivos Kinderienės ekipažas, lenktyniaujantis nauju visureigiu „Actyon”. Oficialūs „SsangYong” atstovės – bendrovės „Nellemann Baltic” – darbuotojai po kiekvieno etapo vis kilo į lentelės viršų. Per paskutinį „Bekelės ratų” etapą buvo du specialūs ruožai. Pirmasis, 7 kilometrų, nusidriekė Ukmergės „Versmės” ralio trasa. Čia dalyviams teko greitai važiuojant aptikti 11 kontrolės punktų ir juose užsiregistruoti. Per antrą, 54 kilometrų, specialų ruožą pakeliui į finišą bekelininkai privalėjo rasti 20 kontrolinių punktų ir prie jų nusifotografuoti.