Laivų dugnus muitininkai tikrins kitąmet

Dėl to, kad Muitinės departamentas vėluoja įsigyti narų katerį, Klaipėdos uostas tebėra silpniausia kovos su kontrabanda vieta. Narų komanda dar nesudaryta ir nepradėta mokyti.

Neseniai Seime į parlamentarų klausimus atsakinėjęs laikinai finansų ministro pareigas einantis Zigmantas Balčytis negalėjo atremti priekaištų dėl silpnos kovos su narkotikų kontrabanda, nes buvo pamiršęs Muitinės departamentui skirtą užduotį.

Seimo narės Ramunės Visockytės mestas kaltinimas atsistatydinusiam finansų ministrui, jog šis ne kovoja su kontrabanda, o rūpinasi pakrantės žvirbliais, kilo dėl jo išsiblaškymo. Z.Balčytis negalėjo atsakyti, kada Klaipėdos uosto muitininkai turės katerį, narų komandą ir nardymo įrangą, kad galėtų tikrinti laivų korpusus po vandeniu.

Teisinosi abstrakčiai

Klaipėda, Seimo narės teigimu, yra vienintelis Baltijos jūros uostas, kuriame muitininkai negali to padaryti. „Dėl katerio, manau, pati muitinė sprendžia, kokias priemones reikia diegti, kad būtų šalinami negatyvūs procesai. Klaipėdos uostas yra įrengęs šiuolaikišką vaizdo stebėjimo sistemą, kuri fiksuoja įplaukiančius, išplaukiančius laivus, iškrovimo darbus. Mes einame technologijų pažangos keliu, tą patį daro ir muitinė. Tas kelias yra teisingas – kiekvienais metais kontrabandos sulaikymo atvejų Klaipėdos uoste mažėja”, – abstrakčiai aiškino Z.Balčytis.

Pažadas neištesėtas

Pernai lapkritį finansų ministras oficialiai tvirtino, jog Muitinės departamentas turi parengęs investicinę programą, pagal kurią reikalinga įranga ir narų komanda bus pasirūpinta iki 2006 metų gruodžio pabaigos. Jis pripažino, kad į Lietuvą, pritvirtinus prie laivų dugnų, gali būti gabenamos kontrabandinės prekės, dažniausiai ginklai ir narkotikai. Esą daug tokių atvejų nustatoma Olandijos Roterdamo ir Belgijos Antverpeno uostuose. Per praktinius mokymus tuo turėjo progų įsitikinti ir Vilniaus bei Klaipėdos muitininkai.

„Kad šis kontrabandos būdas naudojamas ir Baltijos valstybėse, patvirtina nesenas taip gabentos narkotikų kontrabandos sulaikymas Rygos uoste. Pažymėtina, jog 2004 metais Italijos policija sulaikė kelis Lietuvos piliečius, kurie, naudodamiesi nardymo įranga, plukdė narkotines medžiagas į krantą”, – teigė Z.Balčytis.

Kateris statomas

„Ministras, atsakingas už muitinės darbą, kontrabandos stabdymą, nė pats neįsivaizduoja, kad šiuo metu įrengtos uosto kameros skirtos žvirbliams, žuvėdroms skaičiuoti, žmonių judėjimui, technologiniams procesams stebėti. Ką pasakys uosto kompanijų vadovai, kai jų darbuotojai vietoj muitininkų bus verčiami kovoti su ginklų ir narkotikų kontrabanda, nerti į jūrą be tam skirtos įrangos ir tikrinti laivų dugnus?” – piktinosi Seimo narė.

Tačiau vėliau pati išsiaiškino, jog narų įranga jau nupirkta, kateris statomas Prancūzijoje, bet narų komanda nesudaryta ir nepradėta mokyti.

LŽ pasidomėjus, kaip yra iš tikrųjų, Klaipėdos teritorinės muitinės vadovybė patikino, kad reikiamą įrangą jau įsigijo, o narų kateris į Klaipėdą turėtų būti pristatytas iki liepos 10 dienos. Nedidelis motorlaivis ir jam skirta vežioti priekaba kainavo apie 309 tūkst. litų, visureigis – 120 tūkst. litų, kiti narams reikalingi įranginiai – 74 tūkst. litų.

Pasak muitininkų, nardymo įranga pirkta už Lietuvos biudžeto lėšas. Šiuo metu rengiama narų veiklą reglamentuojanti teisinė bazė ir būsimo narų konkurso reikalavimai. Tikimasi, jog suformuoti ir apmokyti narų komandą pavyks iki šių metų pabaigos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.