Turizmo ir kelionių agentūros „Krantas travel” direktorius Putinas Bielskis tiki, kad sėkmingas yra tas darbas, kuris yra mėgstamas, dirbamas sąžiningai ir kuriame galima tobulėti.
Pasak P.Bielskio, mėgti savo darbą svarbu todėl, kad jame praleidžiama didžiausia gyvenimo dalis. Ypač tai aktualu vadovams, kuriems tenka didžiausia atsakomybės dalis.
„Vadovai susiduria su įvairiausiomis stresinėmis situacijomis. Todėl jei darbas nemėgstamas – jis taps našta. Teikiantis džiaugsmą užsiėmimas yra kur kas sėkmingesnis”, – tvirtino vadovas.
Sąžiningumą vadovas vadina kertine bet kurio verslo vertybe. Anot jo, tik skaidrus ir etiškas verslas gali pelnyti klientų ir bendrovės darbuotojų pagarbą. Be to, P.Bielskis teigė, kad sąžiningumas turizmo versle svarbus dar ir todėl, kad pažadų tesėjimas ir žodžio laikymasis – pagrindinis veiksnys, padedantis pelnyti klientų pasitikėjimą.
Kalbėdamas apie tobulėjimo reikšmę P.Bielskis buvo lakoniškas: „Tobulėti būtina, nes stovėjimas vietoje tolygus ėjimui atgal”. Anot vadovo, tik tobulėjant pasiekiama aukšta kokybė.
Vadovas sakė, kad tobulėti siekia ne tik jis pats – tai esą ir nuolatinis bendrovės tikslas. „Siekiame išlaikyti konkurencingumą, darnią komandą ir patenkinti klientų lūkesčius”, – pabrėžė P.Bielskis. Taip, pasak vadovo, bendrovė siekia būti didžiausių pagal teikiamų paslaugų ir turimų klientų gausą turizmo verslu užsiimančių įmonių penketuke.
Jis aiškino, kad norint sėkmingai konkuruoti turizmo versle reikia užsibrėžti esminius uždavinius. P.Bielskio vadovaujamoje bendrovėje uždaviniai kasmet keliami atskiriems padaliniams. Vienas iš pagrindinių uždavinių – naujų klientų paieška. To siekti ketinama gerinant paslaugų pardavimo internetu paslaugas, rengiant naujų produktų pristatymus.
Bendrovei taip pat svarbu išlaikyti esamus klientus. Pašnekovas aiškino, kad tokius klientus siekiame perkelti į taip vadinamą lojalių klientų kategoriją. Tam rengiamos įvairios lojalumo programos, su klientais nuolat bendraujama, skiriama daug dėmesio.
„Ir, žinoma, svarbiausia – paslaugų kokybė. Galima siųsti atvirukus, dovanėles, tačiau be kokybės visos šios priemonės liks bergždžios”, – mano vadovas.
P.Bielskis pripažįsta, kad ekonominė situacija Lietuvoje gerėja ir tai juntame kelionių versle. „Gyventojų perkamoji galia gerėja. Jau daug kam išvažiuoti kartą per metus į svečią šalį tampa ne prabanga, o būtinybe”, – džiaugėsi vadovas.
„Kartais verslo planus sutrukdo nuo mūsų nepriklausantys veiksniai, bet ne keliauti norinčių žmonių stygius. Tai yra gamtinės katastrofos, epidemijos, kariniai konfliktai, teroristiniai išpuoliai”, – vardijo P.Bielskis.
Pavyzdžiu jis nurodė populiarų pietryčių Azijos regioną – bet koks blogą atgarsį turintis įvykis tame krašte sumažina ir turistų srautus.
Kaip ir visoje Lietuvos darbo rinkoje, taip ir turizmo versle vadovas pastebi specialistų trūkumą. Esą turizmo konsultantėmis trokštančių būti padavėjos patirtį turinčių merginų gausu, bet rasti tikrai gerą specialistą yra sudėtinga. „Tai specifinė sritis. Darbuotojams tenka dirbti su įvairiausiomis rezervacinėmis sistemomis, išmanyti kainodarą – kelionės – tai ne įprasta prekė, kuriai parduoti tereikia gražiai šypsotis”, – aiškino kelionių agentūros direktorius.