Jūros šventė – be Tiltų gatvės

Valdžios noras kuo skubiau rekonstruoti Tiltų gatvę baigėsi fiasko – liepos 1 diena, iki kurios ketinta sutvarkyti svarbiausią senamiesčio gatvę, nukelta į lapkričio 20-ąją.

Pigiai parengtą techninį projektą teko derinti net keturis mėnesius. Todėl tik vakar buvo pradėta rekonstrukcijos darbus atliksiančio rangovo paieškos.

Net 6 milijonais litų įvertintą Tiltų gatvės rekonstrukciją atlikti pasisiūlė trys bendrovės. Visos jos nusiteikusios nenusipiginti, todėl pagrindinės senamiesčio gatvės remonto kaina gali dar išaugti.

„Konsolė” nedalyvavo

Rekonstruoti Tiltų gatvę panoro bendrovės „Hidrostatyba”, „Klaipėdos keliai” ir „Kauno keliai”.

„Neturėsite apie ką rašyti”, – paklaustas, ar konkurse nenorėjo dalyvauti didelę gatvių rekonstrukcijų patirtį turinti bendrovė „Konsolė”, atšovė Miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus.

Vakar Viešųjų pirkimų komisija atplėšė konkurse dalyvaujančių bendrovių vokus su siūlomomis kainomis.

Nors Tiltų rekonstrukcijos darbų sąmata ir taip labai didelė – 6 mln. litų, tačiau visos bendrovės pasiūlė dar didesnę kainą.

Tačiau A.Šimkus vakar negalėjo pasakyti, už kokią kainą siūlomasi atlikti numatytus darbus. Esą dar nesudaryta preliminari pretendentų į rangovus eilė, nepatikrinti jų dokumentai, todėl negalima atskleisti ir pasiūlytų kainų.

Techniniame rekonstrukcijos projekte numatyta pakeisti dabartinę šaligatvių dangą vieningomis granito plokštėmis ir trinkelėmis, išlyginti grindinį Tiltų gatvės ruože tarp Senojo turgaus žiedo ir Turgaus gatvės.

Likusiame ruože tarp Turgaus gatvės ir Biržos tilto bus atidengta asfalto danga, po ja rastas akmenų grindinys išlygintas, o jei jis nebus išlikęs, tuomet pakloti naujus akmenis.

Taip pat bus pakeisti šviestuvai, pasodinti nauji medžiai, atsiras mažosios architektūros detalių.

Pėstiesiems neatiduos

Pasiteiravus, kodėl Tiltų gatvės rekonstrukcija tokia brangi, nes, pavyzdžiui, Turgaus gatvės restauracija kainavo apie 3 mln. litų, Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėja Violeta Staskonienė teigė, jog nemažai pinigų pareikalaus naujos apšvietimo linijos tiesimas.

Vienas šviestuvas, kuris bus toks pat kaip Turgaus gatvėje, gali kainuoti iki 10 tūkst. litų.

Tiltų gatvėje bus pasodinta ir apie 50 naujų glaustašakių liepų.

„Nelabai tikimės, kad ką nors rasime po asfalto danga, kuri bus atidengta. Todėl gali tekti kloti naują grindinį”, – sakė V.Staskonienė.

Miesto strateginiame veiklos plane 2006-2008 metams numatyta Tiltų gatvė restauruoti, ją pritaikant pėstiesiems. Bendrajame miesto plane įrašyta, kad Tiltų gatvė bus rekonstruota į pėsčiųjų gatvę.

Tačiau po šios rekonstrukcijos eismas Tiltų gatve nebus uždarytas, o tik iki 30 kilometrų per valandą apribotas automobilių greitis.

„Kai rašomi įvairūs planai, juose numatoma perspektyva 5 ar 6 metams į priekį. Kol kas atsisakyti tokios arterijos kaip Tiltų gatvė negalime. Jei bus pastatytas naujas tiltas per Danės upę prie „TEO LT” pastato, tuomet bus galima Tiltų gatvę atiduoti pėstiesiems”, – sakė Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius.

Derino 4 mėnesius

Miesto vadovas R.Taraškevičius prieš mėnesį buvo nusiteikęs optimistiškai ir tikino, kad Tiltų gatvės rekonstrukcijos darbus galima pabaigti iki liepos 1 dienos, tai yra tol, kol bus uždarytas restauruojamas Biržos tiltas, o sykiu ir eismas Tiltų gatve.

Miesto vadovo teigimu, atlikti nesudėtingus rekonstrukcijos darbus per kelis mėnesius išties įmanoma.

Tačiau R.Taraškevičius kovo mėnesį jau turėjo žinoti, kad Tiltų gatvės rekonstrukcijos techninio projekto derinimo procedūra stringa.

Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio specialistai dar gruodį buvo pareiškę pastabų, kurių neištaisius, jie techniniam projektui nepritarė.

Paveldosaugininkai reikalavo, kad būtų pakeistos medžių sodinimo vietos, nes jos esą buvo suprojektuotos kone vidury gatvės.

Taip pat pareikšta pastaba, kad būtų atkurtas senamiesčio gatvelių tinklas, įvažiavimai į jas iš Tiltų gatvės.

Parengtame techniniame projekte trūko istorinės medžiagos, pagrindžiančios rekonstrukcijos sprendinius.

„Taip pat prašėme, kad į techninį projektą būtų įtraukta nuostata, jog atidengiant asfalto dangą būtų atlikti archeologiniai tyrimai”, – sakė padalinio vedėjas Naglis Puteikis.

Jo teigimu, ištaisyti tokias pastabas techninio projekto rengėjams prireikė kone keturių mėnesių. Praėjusią savaitę techninis projektas buvo patvirtintas.

„Paminklosaugininkai nedarė jokių išlygų. Pagal tokį rekonstrukcijos projektą jų reikalavimai galbūt buvo net per dideli. Bet kas buvo, tas buvo”, – vakar sakė meras R.Taraškevičius.

Rengė per pigiai

Viena priežasčių, kodėl taip ilgai užtruko techninio projekto derinimas, gali būti ta, kad jis buvo parengtas per pigiai.

Įprasta, kad techninio projekto rengimo kaina yra 10 proc. rekonstrukcijos darbų vertės.

Tačiau Tiltų gatvės rekonstrukcijos techninį projektą, kurio rengimas galėjo kainuoti kelis šimtus tūkstančių litų, kauniečių bendrovė „Miestprojektas” pasisiūlė parengti vos už 15 tūkst. litų.

„Čia mūsų klaida, apsišovėme. Manėme, kad Tiltų gatvėje bus keičiamos tik dangos, tačiau prisireikė parengti kone visą senamiesčio išvystymo koncepciją”, – pripažino „Miestprojekto” projektų vadovė Audrutė Sirtautienė.

Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėja Violeta Staskonienė teigė, kad techninio projekto rengimas ir derinimas strigo ne tik dėl pigumo, bet ir dėl atvežtinių specialistų.

Esą kauniečiai nelabai perprato Klaipėdos senamiesčio specifiką.

A.Sirtautienė prasitarė, jog prie parengto techninio projekto buvo kimbama ir todėl, kad jį rengė „užsieniečiai”.

Viešųjų pirkimų konkurse, kuriame buvo renkama techninio projekto rengėjai, dalyvavo ir kelios uostamiesčio bendrovės. Jos siūlėsi tokį darbą padaryti už šimtą ir daugiau tūkstančių litų.

Tiltų gatvės rekonstrukcijos techninis projektas buvo patvirtintas tik ketvirtajame Nuolatinės statybos komisijos posėdyje.

R.Taraškevičius, nors ir nebesitiki, kad darbus pavyks pabaigti iki liepos 1 dienos, situacijos nedramatino.

Priminus, kiek problemų kėlė, kai iki Jūros šventės nebuvo baigti Turgaus gatvės restauracijos darbai, meras atšovė: „Nebuvo taip blogai.

Iki Jūros šventės reikėtų sutvarkyti ruožą tarp Turgaus gatvės ir Biržos tilto. O likusioje dalyje sutvarkyti bent vieną šaligatvį, kad juo galėtų vaikščioti žmonės. Po to liktų tik aplinka ir apšvietimas”.

R.Taraškevičiaus teigimu, svarbiausia, kad konkurso nelaimėjusios bendrovės, jo rezultatų nepaskųstų teismui. Taip rekonstrukcijos darbų pradžia būtų dar labiau vilkinama.

„Manau, kad po keturių ar penkių mėnesių turėsime gerą rezultatą”, – įsitikinęs miesto vadovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.