Išvados apie padėtį keliuose – netikėtos ir pribloškiančios

Apibendrinus „Transekstos” surengtos automobilių techninės būklės nemokamos patikros rezultatus paaiškėjo kur kas niūresnė nei laukta tikrovė: net 91 proc. atvykusių į akciją automobilių – techniškai netvarkingi

Per savaitę prieš pat Velykas šalies techninės apžiūros (TA) centruose nemokamai patikrinę 4930 automobilių kontrolieriai tik 428-iems, arba 8,7 proc., neturėjo priekaištų. „Akcijos „Saugus ir techniškai tvarkingas automobilis – gyvybių išsaugojimo kelyje garantas” laikotarpiu į TA centrus atkeliavę automobiliai buvo tikrinami kaip įprastai”, – teigia Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” asociacijos viceprezidentas Gintautas Šlėderis. Anot jo, kontrolieriai nebuvo nei griežtesni, nei atlaidesni. Duomenys, kad net 91 proc. automobilių turi trūkumų, patvirtino kitose Europos šalyse surinktą informaciją apie kasdien keliais važinėjančių transporto priemonių techninę būklę. Antai Vokietijos bendrovės „Dekra” specialiame leidinyje „Techninis kelių transporto saugumas” konstatuojama, kad 95,3 proc. lengvųjų automobilių, patikrintų Vokietijos keliuose, taipogi nebuvo be trūkumų; krovininių mašinų ir autobusų – 95,7 proc., o motociklų – net 97 proc. „Taigi Lietuvoje užfiksuoti rezultatai – panašūs”, – sakė Šlėderis.

Pusantro karto didesnis pavojus

Vis dėlto net sėkmingai perėję TA girnas seni automobiliai gana greitai vėl prašosi būti gydomi. Tai tvirtina technikos ekspertai ir automobilių servisų meistrai. Nelygu eksploatacijos intensyvumas ir sąlygos, nepakitusi techninė charakteristika išlieka vidutiniškai apie 6 mėnesius. Jei toks automobilis nuolat nepalopomas ir eksploatuojamos tol, kol gali riedėti keliu, jis jau po pusmečio kitiems eismo dalyviams pradeda kelti maždaug pusantro karto didesnį pavojų, negu to būtų galima laukti iš techniškai tvarkingo keturračio. Sąlygiškai dideles apkrovas atlaikančio seno automobilio būklė maždaug po dvejų metų eksploatacijos – tiek, kiek leidžiama legaliai važinėti neužsukus į TAC – saugaus eismo ir aplinkosaugos požiūriu tampa kritiška. Neatsitiktinai, statistikos duomenimis, vien dėl techninių priežasčių kasmet įvyksta 2-3 proc. avarijų.

Akmuo į servisų daržą

„Galimas daiktas, kad sąlyginai didelį apšvietimo ir šviesos sistemos gedimų skaičių lemia aplaidus remontininkų darbas”, – svarstė Šlėderis, išreiškęs per akciją kilusias abejones dėl kai kurių servisų darbo kokybės. Anot „Transekstos” viceprezidento, per smulkias technines avarijas žibintai kenčia itin dažnai, tad juos tvarkydami meistrai lemputes dažnai įdeda bet kaip, žibintų nereguliuoja arba tai daro labai atmestinai. Gali pasitaikyti ir netinkamų, nes neturinčios sertifikavimo ženklų lemputės blogai skleidžia šviesą. „Patartume išsaugoti servisų sąskaitų kvitus – vėliau būtų galima pareikalauti ištaisyti darbo broką. O perkant lemputes derėtų atkreipti dėmesį į sertifikavimo ženklus, ypač pigesniųjų, kurios ne visada yra kokybiškos”, – patarė Šlėderis.

Sumažino prielaidas korupcijai

Siūlymu nemokamai pasitikrinti automobilių „sveikatą” šiemet pasinaudojo kur kas didesnis šalies vairuotojų būrys. Taip jie išsklaidė abejones dėl savo automobilių techninės būklės ir keliamo pavojaus eismo saugumui. Anot Šlėderio, realios automobilio techninės būklės nustatymas sumažina prielaidas korupcijai TA centruose. Mat dažniausiai pasitaikančių gedimų pataisymas vairuotojui kainuoja mažiau nei nelegalus atlygis už TA taloną. Vis dėlto iš pirmo karto TA talono negauna 45,5 proc. patikrintų automobilių. „Transekstos” duomenimis, vidutiniškai 45 proc. automobilių šeimininkų, net ir specialiai parengusių automobilius patikrai TA centruose ir iš anksto pašalinusių aptiktus trūkumus, priversti čia apsilankyti dar bent kartą. Dažniausiai (beveik 30 proc. gedimų) fiksuojami matomumo ir signalizacijos, 18 proc. – pakabos ir transmisijos gedimai, po 16 proc. – išmetimo sistemos ir stabdymo efektyvumo sutrikimai.

Akcijos „Saugus ir techniškai tvarkingas automobilis – gyvybių išsaugojimo kelyje garantas” rezultatai patvirtino, kad ir su galiojančiais TA talonais važinėjančius vairuotojus slegia tos pačios negandos. Apšvietimo ir šviesos sistemoms tenka daugiau kaip 34 proc. gedimų. 21 proc. sudaro stabdžių sistemos, 17 proc. – pakabos ir ratų, 15 proc. – variklio ir transmisijos gedimai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Išvados apie padėtį keliuose – netikėtos ir pribloškiančios"

  1. tulas

    jei vazineju su tvarkingu automobiliu, kam gaisti laika visokiose „akcijose”. Manau kiti masto panasiai , todel gedimu procentas aukstokas…. Geriau renkite äkcijas-utilizacijas”, bus daugiau naudos ir zmonems ir teviskes gamtai….

  2. ch...

    jeigu mano automobilis techniskai tvarkingas,tai as akcijoje ne negalvojau dalyvauti.Aisku kokia seniena vazineciau tai lekciau tikrint nemokamai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.