KLASCO žada didesnę krovą ir pajamas

Didžiausios Klaipėdos uosto paslaugų bendrovės „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija” (KLASCO) akcininkai praėjusį penktadienį patvirtino generalinio direktoriaus Valentino Greičiūno ūkinės ir finansinės veiklos ataskaitą, paskirstė pelną ir išrinko valdybą.

Bendrovės audituotos pardavimo pajamos pagal tarptautinius standartus pernai sudarė 114,57 mln. litų, grynasis pelnas – 2,64 mln. litų. Užpernai bendrovės pajamos buvo 127,57 mln. litų, o grynasis pelnas – 13,68 mln. litų. Finansinių rezultatų skirtumas atsirado dėl 2005 metų pabaigoje parduoto konteinerių terminalo ir sumažėjusio verslo masto.

Pernai bendrovė perkrovė 8,42 mln. tonų krovinių – 1,9 proc. mažiau nei 2005 metais (lyginant be konteinerių terminalo apyvartos). Krovinių paskirstymas terminaluose buvo netolygus – kaip ir daugelyje Baltijos uostų mažėjo generalinių krovinių, o Jūrų perkėlos terminalo apyvarta padidėjo ketvirtadaliu.

Iš sukaupto 92,46 mln. litų paskirstytinojo pelno akcininkai 23,75 mln. litų skyrė dividendams (po 1,87 lito akcijai – neatskaičius mokesčių), dar 1,25 mln. litų – tantjemoms. Kita dalis palikta skirstyti vėlesniu laikotarpiu.

Į KLASCO valdybą išrinkti Bronislovas Lubys, Valentinas Greičiūnas, Arūnas Laurinaitis, Geraldas Statulevičius, Benediktas Petrauskas, Audrius Darinskas. Pastarasis, vienas iš bendrovės gamybos vadovų, valdybos nariu tapo pirmą kartą. Pirmininko pareigas patikėta tęsti koncerno „Achemos grupė”, valdančios 92,96 proc. bendrovės akcijų, prezidentui Lubiui.

Pasak KLASCO generalinio direktoriaus Greičiūno, šiais metais bus plečiami dengtų sandėlių plotai, krovos apyvartą planuojama padidinti iki 9 mln. tonų, pajamas – iki 131 mln. litų.

Greičiūno nuomone, viena iš galimų įmonės veiklos rizikos rūšių, dėl ko gali mažėti pelnas – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ketinimai tikslinti uosto žemės nuomos sąlygas. Kita veiklos rizika siejama su „Lietuvos geležinkelių” didinamais paslaugų tarifais.

Nuosavybės teise KLASCO priklauso 100 proc. „Krovinių terminalo” akcijų. 2006 metais „Krovinių terminalas” baigė 130 mln. litų kainavusio Naftos ir chemijos produktų terminalo statybą ir kovą jį pradėjo eksploatuoti. Kitos 4 su KLASCO susijusios bendrovės, kurių akcinio kapitalo dalis jai priklauso, teikia ekspedicines ir logistikos paslaugas.

Pernai visų KLASCO įmonių grupės pardavimo pajamos buvo 150,22 mln. litų, grynasis pelnas – 6,2 mln. litų. Pernai į techniką ir Jūrų perkėlos terminalo parengimą dirbti pagal Šengeno reikalavimus bendrovė investavo 5 mln. litų, šiemet technikai ir statyboms numatoma skirti 15 mln. litų. KLASCO įstatinis kapitalas liko nepakitęs ir sudaro 126,7 mln. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.