Balandžio 13-29 dienomis Klaipėdos dailės parodų rūmuose (Aukštoji g. 3) veiks jaunos vokiečių fotografės Doris Frohnapfel nuotraukų paroda. Parodos atidarymu, balandžio 13 dieną, 18 valandą, startuos vokiečių kultūros dienos Klaipėdoje.
Kelne gyvenanti fotografė Doris Frohnapfel jau daugelį metų fotografuoja šalių pasienius, ypač Europos Sąjungos arba Šengeno šalių pakraščius. Drauge su savo fotoaparatu ji pasiekė išorines Europos sienas, kurios tarsi nematomos linijos skirtingais būdais pažymi išorę ir vidų, priklausymą ir išskirtinumą. Jos nuotraukos iš Stambulo ir Ceutos, kaip pačių piečiausių vietovių, siekia Raja-Jooseppi, vieną iš šiauriausių vietų tarp Suomijos ir Rusijos.
Nuotraukos, kuriose dažniausiai nėra žmonių, vaizduoja pasienio ruožus – Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Bulgarijoje, Ispanijoje arba Prancūzijoje. Jose galima pamatyti aiškiai pažymėtas arba paslėptas, išnykstančias ir naujais atsirandančias sienas, karinius apribojimo ir atskyrimo, apsaugos ir kontrolės ženklus. Sienos, tvoros, stebėjimo bokšteliai, iškabos, atitvėrimai, sugriuvę ir statomi nauji kontrolės atsparos punktai susipina su natūraliomis sienomis.
Daugelyje nuotraukų kartkartėmis išnyra ribos ir apsaugos ženklai, kurie sukuria visą pasienio architektūros panoramą. Doris Frohapfel nuotraukos nusako vieną abstraktų momentą, jos nori sulaikyti realybę, paversti ją dokumentika, sukurti paveikslą ir papasakoti istorijas. Šios nuotraukos padeda žiūrovui pasiekti savo suvokimo galimybių ribas: esi laikomas per atstumą – kiekviename saugaus atstumo žingsnyje, kurio D. Frohnapfel pati turėjo laikytis, kad jai netektų rizikuoti, – taip pat pilkojoje draudimo zonoje, kurioje iš tavęs gali atimti fotojuosteles.
Šį projektą sudaro daugiau nei 5000 nuotraukų, iš jų menininkė atrinko 60 nuotraukų, kurias panaudojo kurdama parodos patalpoms pritaikytą instaliaciją. „Pasienio horizontai” kiekvienoje vietoje pasirodo kita forma: kaip fotografijos paroda, kaip skaidrių projekcija, kaip foto- bei videoinstaliacija arba kaip pranešimas. Paroda buvo pristatyta – Kelno menų sąjungoje (2005), Bergeno menų salėje Norvegijoje (2005), Aschaffenburgo menų sąjungoje (2006), Zalcburgo menų sąjungoje (2006).