Sėkmę atnešė išrankūs užsakovai

Nišą rinkoje radusiai langų gamybos įmonei nebereikia sukti galvos, kur rasti užsakovų. Dabar svarbiausias rūpestis – kaip padidinti gamybos pajėgumą.

Medinius langus, duris ir fasadus gaminanti Jiezno bendrovė „Doleta” yra puikus pavyzdys, kad gamintojai sėkmę gali pagauti tik radę savo nišą.

„Doleta” yra vidutinė Lietuvos įmonė, rinkoje veikianti penkiolika metų ir planuojanti tapti viena didžiausių medinių langų gamintojų Europoje. Bendrovė viltis sieja su šiemet rugpjūtį veikti pradėsiančia nauja gamykla, mat tada įmonės gamybos pajėgumas padidės daugiau nei dvigubai. Įmonė specializuojasi nestandartinių, labai sudėtingų langų bei durų gamyboje.

Pasak įmonės vykdančiojo direktoriaus Algio Šileikos, dabar „Doleta” tiesiog fiziškai nepajėgia aptarnauti visų klientų. „Poreikis labai didelis, mus atakuoja iš visų pasaulio kampų, bet neturime tokio pajėgumo, kad sugebėtume įgyvendinti pasiūlymus visų norinčių su mumis bendrauti”, – teigė Šileika.

Rado nišą

Anot Šileikos, gamykla Jiezne yra, ko gero, seniausias langų fabrikas Lietuvoje. „Prieš karą čia buvo lentpjūvė, o prasidėjus masinei kolektyvizacijai imta gaminti langus. Esame įsikūrę labai senoje vietoje. Privatizavus fabriką pasikeitė pavadinimas, bet dar yra keletas žmonių, kurie dirbo prieš mums įsigyjant įmonę ir čia dirba šiandien”, – teigė vienas įmonės vadovų.

Jis pasakojo, kad naujų gamybos idėjų ieškoti paskatino situacija rinkoje. Kai netoli esančiame Alytuje skilo didelis namų statybos kombinatas, pašonėje atsirado keturi langų gamintojai, keli konkurentai veikė Kaune.

„Reikėjo rasti nišą. Todėl ėmėmės daryti nestandartinius, ypač sudėtingus gaminius. Dabar mūsų darbuotojai net juokiasi, kad kai užsakovas neberanda, kas jam Lietuvoje galėtų pagaminti, atvažiuoja į Jiezną”, – pasakojo Šileika.

Beje, „Doleta” jau daug metų niekur nesireklamuoja. „Neturime nei laiko, nei noro reklamuotis. Kažkada mėginome reklamuotis specializuotame laikraščio priede, bet kaskart jam išėjus porą dienų reikėdavo atsakinėti į skambučius – kiek kainuoja kvadratinis metras lango. Nusprendėme, kad nėra laiko šnekėti telefonu”, – aiškino Šileika. „Doleta” taip pat nusprendė negaišti laiko siekdama ES paramos. „Mėginome, bet pamatėme, kad tai užima per daug laiko. Skolinomės pinigų investicijoms iš banko, nes neapsimoka stabdyti besisukančio smagračio ir kažkur ieškoti alyvos, kad vėl jis suktųsi”, – teigė pašnekovas.

Įdomūs užsieniečiams

„Doleta” savo produkciją eksportuoja į Ukrainą, Izraelį, Graikiją, JAV, NVS šalis, Didžiąją Britaniją, Airiją, Vokietiją, Šveicariją bei kitas Vakarų Europos valstybes. Pasak Šileikos, iš gamyklos į užsienį iškeliauja apie 50 proc. gaminių. Kaip teigė pašnekovas, tik vokiečiams „Doleta” įsiūlė savo paslaugas, o visi kiti užsienio užsakovai įmonę susiranda patys. „Dažnai mus randa mums patiems nežinomais būdais. Patys atvyko atstovai iš Kazachstano, Ukrainos, Anglijos, Amerikos. Kažkoks užsakovas Ukrainoje apžiūrinėjo namų kvartalą Klaipėdoje, jam patiko keleto namų langų sprendimai. Tuomet jis susirado mūsų įmonę internete ir atvažiavo”, – pasakojo Šileika.

Darbo jėgos netrūksta

Dabar „Doletoje” dirba apie 130 žmonių. Šileikos teigimu, daugelį darbuotojų įmonė ruošia pati. Kol kas darbo jėgos trūkumo bendrovė nejaučia. „Kadrų kaita gamykloje nedidelė. Kai ieškome darbuotojų, iškart pasakome, kad nesvarbu, ką mokate, svarbu, ko norite išmokti. Ateina žali, baigę vidurinę mokyklą, technikumą, dirbę sargais ar degalinių operatoriais. Tačiau matyti, kad žmogus nori mokytis, akyse dega liepsnelės”, – pasakojo Šileika.

Anot jo, problemų kyla su techninio lygio specialistais, nes jaunimas veržiasi į Vilnių net už perpus mažesnį atlyginimą. Kaime įsikūrusiai gamyklai tenka samdyti specialistus iš kitų miestų. Kita vertus, bendrovė orientuosi į naujausią gamybinę techniką, kuriai prižiūrėti reikia mažiau žmonių. Todėl, pasak Šileikos, rugpjūtį atidarius naują gamyklą darbuotojų nedaug padaugės.

„Pakelti bendrovės gamybą į naujas aukštumas mums padės šiuo metu pažangiausia pasaulyje langų gamybos įranga, o tokios, mūsų žiniomis, neturi nė viena didžiųjų šios srities atstovų visoje Europoje”, – tvirtino „Doletos” generalinis direktorius Vytautas Silevičius. Šiuo metu įmonė per pamainą gali pagaminti vidutiniškai 100-150 langų rėmų. Atidarius naują gamyklą pajėgumas padidės iki maždaug 300-320 rėmų.

Milijoninės investicijos

Bendrovės teigimu, investicijos į naujos gamyklos statybą ir įrenginius sieks 25 mln. litų. Nauja „Doletos” gamykla Jiezne užims 9,1 tūkst. kvadratinių metrų plotą ir iš viso bendrovės gamybines erdves padidins iki beveik 20 tūkst. kvadratinių metrų. Gamyklos veikla bus orientuota į bendrovės eksportą, todėl planuojama, kad „Doletos” pajamos iš eksporto padvigubės jau 2008-aisiais.

„Doletos” pardavimas pernai siekė 22,7 mln. litų – 4 proc. didesnis negu 2005 metais, kai jis buvo 21,8 mln. litų. Pasak Šileikos, investicijos į naują gamyklą atsipirks per 4-5 metus. Šiemet „Doleta” tikisi pasiekti 30 mln. litų metinę apyvartą, o vėliau neabejoja, kad pardavimas bus ne mažesnis kaip 50 mln. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.