Korupcijos pažabojimas – ilgalaikis uždavinys

Ieškodama būdų korupcijai įveikti Valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta” rengia akciją „Saugus ir techniškai tvarkingas automobilis – gyvybių išsaugojimo kelyje garantas”

Šia akcija „Transeksta” (Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacija) siekia įsilieti į pasaulinės sveikatos organizacijos balandžio 23-29 dienomis skelbiamą Pasaulinę saugaus eismo savaitę. Prieš Velykas nuo kovo 26 iki 30 dienos visuose techninių apžiūrų (TA) centruose bus nemokamai tikrinami automobiliai. Pasak „Transekstos” viceprezidento Gintauto Šlėderio, rengiama akcija skirta vairuotojams, abejojantiems savo automobilių technine būkle. Kaip tik ši priežastis skatina korupciją automobilių techninės apžiūros centruose.

Skatina išlaidos

„Transekstos” užsakymu „Transparency International” Lietuvos skyrius (TILS) atliko tyrimą. Kaip teigė 43 proc. apklaustųjų, apie korupciją automobilių TA centruose dažniausiai sužinoma iš draugų ir pažįstamų. Tokia asmenine patirtimi pasidalijo tik 8 proc. apklaustųjų. TILS tyrimai atskleidė, kad dažniausiai mintis atsilyginti kyla pačių žmonių iniciatyva. Ją paskatina automobilio techninė būklė ir didelės jos palaikymo išlaidos. Ir tik 2 proc. respondentų nurodė, kad iš jų buvo prašoma neoficialiai atsilyginti. Tokie rezultatai leidžia manyti, kad didelis procentas šalies žmonių neturi nuomonės apie automobilių techninės apžiūros centrus.

Per trejus metus

„Nesitikime viena akcija pakeisti įsišaknijusių blogų įpročių”, – prisipažįsta Šlėderis. Jo teigimu, korupciją techninės apžiūros centruose tikimasi sumažinti per trejus metus, įgyvendinus efektyvių priemonių. Ypač daug vilčių siejama su diegiama informacine sistema, kuri leis ne tik „gyvai” stebėti TA procesus, bet ir šiuos duomenis padaryti prieinamus keliuose budintiems policininkams bei kitoms instancijoms: draudikams, „Regitrai”, mokesčių inspekcijai ir pan.

Nesirūpina saugumu

Arti 30 proc. automobilių techninių trūkumų sudaro matomumo ir signalizacijos gedimai, 18 proc. – pakabos ir transmisijos gedimai, po 16 proc. – variklio išmetimo sistemos bei stabdymo efektyvumo sutrikimai. Visa kita – kėbulo, vairo ir stabdžių sistemos gedimai. „Galime atsakingai tvirtinti, kad nemažai vairuotojų nesirūpina savo ir artimųjų saugumu. Jie linkę važinėti techniškai nesutvarkytomis transporto priemonėmis ir pasirinkę nesąžiningą būdą gauti transporto priemonės techninės apžiūros taloną, – sako Šlėderis ir priduria: – Ar ne geriau nemokamai pasitikrinti automobilį ir sužinoti, kokia jo būklė?” Anot jo, mažų ar nereikšmingų gedimų eismo saugumui nebūna. Atlikti tyrimai rodo, kad iš pirmo karto techninės apžiūros talono negauna 45,5 proc. patikrintų automobilių savininkų. Dažniausiai pasitaikančių gedimų šalinimas vairuotojui kainuoja mažiau negu nelegalus atlygis už TA taloną. Tačiau nemažai daliai vairuotojų eismo saugumas – nė motais. Jie linkę važinėti techniškai nesutvarkytomis transporto priemonėmis, nesąžiningu būdu įsigiję techninės apžiūros taloną. Daugiausia transporto priemonių techninę apžiūrą iš pirmo karto pereina didžiuosiuose miestuose: Vilniuje – 64,59 proc., Kaune – 57,44 proc., Panevėžyje – 56,34 proc., Šiauliuose – 54,17 proc., kituose miestuose – apie pusę visų patikrintų automobilių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

1 atsiliepimas į "Korupcijos pažabojimas – ilgalaikis uždavinys"

  1. vairuotoja

    jau baigias akcija, o jie tik dabar skelbiasi nana…idomu, kiek atsirado norinciu ir zinanciu apie tai?)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.