Lengvatos turėtų gerinti eismą

Bandymas taikyti PVM lengvatą verslininkams, perkantiems naujus automobilius, įrodytų, kad valdžia dirba ne krašto, o verslo interesų naudai.

Ar naujesnis verslininkų automobilių parkas padėtų sumažinti skaudžių eismo nelaimių skaičių? Tuo galima suabejoti.

Tokia situacija tik dar labiau nuskurdintų ir taip skurdoką šalies lengvųjų automobilių parką. Dauguma piliečių ir toliau važinėtų sukiužusiais automobiliais. Todėl kiekvienas susidūrimas su naujais verslininkų automobiliais padidintų avarijų nuostolius. Nors Lietuvoje įvestas privalomas automobilių draudimas, tačiau privatūs seno automobilių parko naudotojai mokėtų vis didesnes draudimo įmokas. Todėl privatus automobilių parkas vis labiau skurstų, o avaringumas nemažėtų.

Šiuo metu dauguma gyventojų važinėja 1989-1994 metų gamybos automobiliais. Vairuojantis penkerių metų neturinčią mašiną gali pasigirti tik kas dvidešimtas šalies vairuotojas, o 14 proc. tenkina ir į trečią dešimtį įkopę automobiliai.

Tačiau firmų vadovai nėra patys skurdžiausi žmonės, kurie negalėtų įsigyti automobilių be lengvatos. Lietuvos valdžia turėtų remti ne mašinų gamintojus iš kitų šalių, o savo verslininkus, taikyti mokesčių lengvatą reinvesticijoms į aukštąsias technologijas arba tiems automobiliams, kurie išmeta gerokai mažiau anglies dvideginio.

Siūloma taikyti PVM lengvatą nedideliems automobiliams, kuriuos įmonės naudoja prekėms vežioti ar panašioms reikmėms. Seime taip pat buvo siūlymų lengvatą taikyti naujus automobilius perkantiems gyventojams.

Tačiau keista, kad Seimo diskusijose apie lengvatas perkantiems naujus automobilius niekas nekalba apie eismo saugumą skatinančią sistemą. Kodėl nesiūloma saugiai važinėjantiems, į avarijas nepatekusiems gyventojams sudaryti sąlygas įsigyti automobilį lengvatinėmis sąlygomis. Galbūt galėtų būti formuojamas fondas, į kurį pinigai patektų nuo kuro akcizų, iš kurio tvarkingai važinėjantiems gyventojams ir būtų kompensuojama dalis naujų automobilių įsigijimo išlaidų. Taip pat tai galima būtų susieti ir su aplinkosauginiais reikalais.

Pavyzdžiui, kompensacija mokama tik su būtina sąlyga, kad seną automobilį, kuriuo žmogus važinėjo 5 ar 10 metų, keičia į naują atiduodamas jį utilizuoti. Galėtų būti ir tokia sąlyga, kad kompensacija mokama tik Lietuvoje tam tikrą darbą dirbantiems žmonėms. Automobilio kompensacija galėtų būti ir kaip viena iš ekonominių priemonių migracijai stabdyti.

Gal tokie pasiūlymai ir atrodo naivoki. Bet platesnis problemos sprendimo ieškojimas būtų naudingesnis, nei vien tik noras valstybei remti turtingiausius šešėlinę logistiką Seime darančius žmones.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.