Bilietų branginti Klaipėda nesirengia

Nuo rugpjūčio 1 dienos Vilniuje pabrangs vienkartiniai ir mėnesiniai autobusų ir troleibusų bilietai, rengiamasi ženkliai branginti ir maršrutinių taksi paslaugas. Priimdami gyventojams nepalankius sprendimus vilniečiai teigia, esą taip elgiasi ir Klaipėda. Jie paleido gandą, esą pas mus viešojo transporto paslaugos iki šiol nepabrango tik todėl, kad uostamiesčio valdininkai atostogauja.

Noriu iškart pasakyti, kad šis teiginys yra absoliuti nesąmonė. Jeigu subręstų būtinybė priimti tokius svarbius sprendimus, tai galėtų padaryti šiandien posėdžiaujanti miesto savivaldybės taryba. Nors rugpjūtį taryba formaliai atostogaus, esant rimtam reikalui per tris dienas gali būti sušauktas ir neeilinis posėdis.

Galiu užtikrinti, kad artimiausiu metu Klaipėdoje viešojo transporto paslaugos nebrangs, nes tam šiandien nėra jokio pagrindo.

Be abejo, visą vasarą kilusios degalų kainos kelia nerimą tiek žmonėms, tiek viešojo transporto įmonėms. Tačiau prieš porą metų Klaipėdoje įvesta nauja viešojo transporto sistema, racionaliai subalansuoti paslaugų tarifai kol kas mums leidžia normaliai „kvėpuoti”. Bilietus didiesiems autobusams parduodanti viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas” dar turi rezervų kompensuoti vežėjams išaugusius degalų kaštus.

O štai maršrutinių taksi paslaugas teikiantys vežėjai Klaipėdos savivaldybei iki šiol nepateikė nė vieno prašymo didinti paslaugų tarifus. Ir tai suprantama: juo didesni bus tie tarifai, tuo mažiau žmonių galės naudotis šia mieste dar labai populiaria paslauga.

Tą supranta ir Vilniaus „maršrutininkai”, šiandien keleivius vežantys už 2 litus: jei bilietų kainos padidės dar litu, keleivių gali ir nebelikti. Nors Vilniaus vežėjai vis dėlto prašo padidinti bilieto kainas bent puse lito.

Klaipėdos „maršrutininkai” išaugusias kuro kainas bando kompensuoti ieškodami pigesnių degalų, montuodami autobusiukuose dujų įrangą. Kita vertus, kai prieš porą metų savivaldybė tvirtino 1,5 lito maršrutinių taksi bilieto kainą, mūsų „maršrutininkai” teigė, jog toji kaina yra per didelė. Galima spėti, kad šiandien, išaugus degalų kaštams, ji yra kaip tik.

Žinoma, jeigu benzino bei dyzelino kainos ir toliau didėtų tokiais tempais kaip pavasarį ir vasaros pradžioje, miesto savivaldybei taip pat tektų svarstyti viešojo transporto paslaugų tarifo didinimo klausimą. Kaip bus išties, paaiškės rudenį. Rudenį degalų kaštai paprastai mažėja. Antra vertus, degalų kainos pastaruoju metu nustojo didėti, pastebėtos netgi jų mažėjimo tendencijos.

Galima prognozuoti, kad jei situacija išliks stabili ir degalų kainos ženkliai nedidės, Klaipėdoje šiais metais didinti keleivinio transporto paslaugų tarifų nebus jokio reikalo.

Kas bus kitais metais? To nedrįsta prognozuoti niekas.

Nenoriu komentuoti situacijos Vilniaus viešajame transporte, bet akivaizdu – keleivinio transporto paslaugos ten yra brangesnės. Ir jos dar branginamos. Dėl kokių priežasčių? Tikėtina, kad tenykštės bendruomenės yra pakankamai informuotos, kodėl taip yra, žmonėms puikiai žinomi tokių veiksmų motyvai.

Jeigu Klaipėdoje iškils būtinybė didinti autobusų ir maršrutinių taksi bilietų kainas, patikėkite, miesto gyventojai apie tai sužinos iš anksto. Ir ne iš Vilniaus pareigūnų. Klaipėda gali didžiuotis pačia stipriausia ir įtakingiausia vietos žiniasklaida.

Jau vien todėl jokie svarbūs sprendimai nebus klaipėdiečiams staigmena.

Prieš priimant tokius sprendimus bus viešos diskusijos. Viešai kalbėti apie viską, o ypač apie problemas – tokia yra šiandieninės miesto valdžios politika.

Kita vertus, jei po pusmečio ar po metų iškils būtinybė didinti miesto keleivinio transporto paslaugų tarifus, bus svarstoma ir galimybė kompensuoti vežėjams nuostolius dėl degalų brangimo. Tokiu atveju keleiviams paslauga nebrangtų, tačiau reikėtų susitaikyti su mintimi, kad už keleivius dalį bilieto kainos sumoka ir tie miesto gyventojai, kurie autobusais nevažiuoja.

Toks sprendimas teoriškai galimas jau vien todėl, kad viešajam transportui Klaipėdoje yra suteiktas prioritetas. Kaip tuomet reikėtų elgtis su maršrutinių taksi bilietų kainomis, šiandien sunku pasakyti.

Artūras Šulcas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.