Tinkamą darbuotoją galima rasti universitete

Darbo rinkoje stingant specialistų darbdaviai vis labiau vertina studentus. Kaip vieną būdų rasti darbuotoją įmonės įvardija aukštųjų mokyklų organizuojamas „Karjeros dienas”.

Štai ir vakar dviejose aukštosiose Lietuvos mokyklose vyko vadinamosios „Karjeros dienos”. Per šį renginį susipažįsta darbdaviai ir potencialūs darbuotojai. Šalyje itin stingant darbo jėgos „Karjeros dienos” tampa viena svaresnių galimybių įmonėms susirasti būsimus darbuotojus.

Tačiau, kaip sakė Kauno technologijos universiteto (KTU) Karjeros centro vadovas Vytenis Šidlauskas, „Karjeros dienos” šiame universitete pradėtos rengti dar tuomet, kai stigo ne darbuotojų, o darbo vietų. Šiuo renginiu siekta, kad susitiktų įmonės ir studentai, aptartų darbo bei praktikos galimybes.

„Pastaruoju metu renginys įgavo kiek kitokį aspektą – čia darbdaviai ieško darbuotojų. Po 2006 metais vykusios karjeros mugės per metus renginyje dalyvavusios įmonės dėl darbo ar praktikos susitarė su 600 KTU studentų. Dauguma jų susitarė dėl praktikos, kuri Lietuvoje vis labiau populiarėja. Negalima tikėtis, kad antrakursis studentas gaus nuolatinę darbo vietą įmonėje. Tačiau po praktikos dažnas joje lieka dirbti”, – teigė Šidlauskas.

Ieško specialistų

Vakar Lietuvos žemės ūkio universitete (LŽŪU) per renginį „Karjeros diena” tarp prisistačiusių įmonių buvo ir statybų įmonė „Plungės Jonis”. Jos personalo vadybininkė Donata Paulauskaitė sakė, kad į renginį atvyko tikėdamasi privilioti į įmonę dirbti kuo daugiau studentų. „Įmonei trūksta kvalifikuotų darbuotojų. Naudojamės proga prisistatyti, norime, kad mus pamatytų. Praėjusią savaitę prisistatėme per Vilniaus Gedimino techniko universiteto rengiamas „Karjeros dienas”. Gavome keletą laiškų su paklausimais, todėl manome, kad rezultatas iš to bus”, – kalbėjo Paulauskaitė.

Tačiau, pašnekovės teigimu, LŽŪU studentų susidomėjimas prisistačiusiomis įmonėmis buvo itin mažas. „To tikrai nesitikėjau. Ir studentų labai mažai, ir ne visos užsiregistravusios įmonės dalyvavo”, – sakė Paulauskaitė.

Ji teigė, kad rasti darbuotojų itin kliudo tai, jog „Plungės Jonis” įsikūręs Plungėje. Mat visi studentai galvoja apie darbo vietas Vilniuje ar Kaune. Gyvenantiesiems Žemaitijoje įmonė žada dengti kelionės išlaidas, pirmus metus iš dalies kompensuoti apgyvendinimo išlaidas.

„Dabar ieškome studentų, kurie norėtų mūsų įmonėje atlikti praktiką, o vėliau grįžti į mūsų įmonę nuolat dirbti. Tačiau darbdaviai vengia studentų, kurie mano, kad viską žino. Tuo tarpu universitetuose studentams aiškinama, kad jie – puikūs specialistai, todėl atėję dirbti šie nori didelio atlyginimo, telefono, automobilio ir kitų garantijų. Tačiau studentai turi tik teorinių žinių, o praktinių beveik ne”, – kalbėjo Paulauskaitė.

Išugdo darbuotojus

Personalo paieškos, atrankos ir vertinimo kompanijos „Search&Selection” Pardavimo ir rinkodaros departamento vadovas Šarūnas Dyburis teigė, kad anksčiau „Karjeros dienose” įmonės ieškodavo praktikantų ar darbuotojų dirbti pamaininį darbą. Dabar tarp studentų dairomasi visaverčių darbuotojų. „Dažniausiai studentai neturi darbo patirties, tik teorinių žinių bagažą. Tačiau įmonės priima tokius darbuotojus žvelgdamos į perspektyvą – juos apmoko ir išugdo. Ypač tai būdinga didelėms įmonėms”, – kalbėjo Dyburis.

Pasak jo, tai labai populiaru įmonėse, kuriose verslo sėkmę lemia komandinis darbas bei siekiama formuoti sistemingo darbo įgūdžius. Anot pašnekovo, tai puikus būdas patikrinti, kaip žmogus dirba jam skirtą darbą ir ar jis tinkamas būti nuolatiniu įmonės darbuotoju.

Dyburio teigimu, dažnai būna taip, kad pigiau bei efektyviau priimti studentą ir jį išmokius parengti įmonei gerą specialistą, negu rasti tokį darbuotoją darbo rinkoje. Šiandien ieškant darbuotojo, pasak pašnekovo, praranda svorį anksčiau itin svarbiu kriterijumi buvusi darbo patirtis. Aišku, tam tikrų pareigų farmacijos, aviacijos ar gydymo įstaigose studentas negali eiti, nes neturi patirties. Tačiau aptarnavimo srityje, kur nereikia specialių žinių, dirba tik studentai, nes jiems patogu suderinti studijas ir darbą.

Daro klaidas

Dyburis sakė, kad didžiausia problema priimant į darbą studentus yra jų mokymas ir lojalumo įmonei ugdymas. „Dažnai pasitaiko, kad daug investavus į studentą ir parengus gerą specialistą nesugebama jo išlaikyti įmonėje. Taip eikvojamas mokyti skirtas laikas ir pinigai. Vis dėlto įmonės prisiima riziką ir stengiasi sudaryti tokias darbo sąlygas ir motyvacines sistemas, kad tinkami specialistai būtų patenkinti darbo vieta, sąlygomis ir negalvotų apie išėjimą į kitą įmonę”, – teigė Dyburis.

Pradedantis karjerą studentas, pašnekovo tvirtinimu, turi suprasti, kad ne tik gauna atlyginimą, bet ir įgyja neįkainojamos darbo patirties. Dyburis įsitikinęs: jei studentas taip plės savo galimybes, jis taps tikrai geru ir rinkoje labai vertinamu specialistu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.