Krantinių nepasidalijantys privatininkai šnairuoja į uosto valdžią

Laivas „Ref Star” su 8,7 tūkst. tonų šaldytos vištienos, skirtos Kazachstanui, nuo sekmadienio vidurnakčio tebestovi išoriniame Klaipėdos uosto reide ir laukia, kol bus įvestas į uostą. Verslininkai patiria didžiulių nuostolių, tuo tarpu Lietuvoje, pasirodo, nėra institucijos, galinčios nutraukti vadinamąją diversiją uoste.

Negana to, dviejų uosto kompanijų – LKAB „Klaipėdos Smeltė” ir UAB „Koralita” – komerciniame konflikte kalčiausia netikėtai tapo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Į teismą – direkciją

„Vakarų eksprese” vakar jau rašėme, kad UAB „Koralita” savininkas Gytis Badaras teigia suderinęs su Uosto kapitono tarnyba, kad laivas „Ref Star” bus švartuojamas prie 101-102 krantinių, esančių „Smeltės” nuomojamoje teritorijoje. Tačiau prie krantinių buvo pastatyti du bendrovės vilkikai, krantinė užblokuota. Laikinai uosto kapitono pareigas einančio Adomo Aleknos nurodymui patraukti vilkikus ir leisti prišvartuoti laivą „Ref Star” nebuvo paklusta.

G. Badaras „Vakarų ekspresui” sakė, kad nuostoliai, kuriuos patirs Klaipėdos šaldytuvų terminalą nuo 2006 metų birželio nuomojanti „Koralita”, laivo savininkas, krovinio siuntėjas viršys milijoną litų. Vakar jis nemanė, kad situacija pasikeis, nes prie tų krantinių jau buvo pastatytas į „Smeltę” atplaukęs laivas, iš kurio pradėtas krauti metalas – krovos darbai truks apie 5 paras.

„Koralita” kreipėsi į susisiekimo ministrą, ketino kreiptis į Generalinę prokuratūra ir į teismą. Beje, į teismą ši bendrovė ketina paduoti ne tik „Smeltę”, bet ir Uosto direkciją, kuri esą negarantavo laivo pastatymo prie krantinės.

Šis atvejis – jau ne pirmas „Koralitos” konfliktas su „Smelte”. Visų pirma pastaroji nepasirašė su ja sutarties dėl krovos darbų, nes norinti pati krauti jos laivus, taikydama 3 kartus didesnį tarifą. Vasario 10 d. laivas prie 100-osios krantinės buvęs užstatytas vagonų cisternomis, kovo 7 d. laivo prie 99-osios krantinės krova blokuota kranu.

Du – į vieną vietą

LKAB „Klaipėdos Smeltė” prezidentas Martinas Gusiatinas taip pat kaltina Uosto direkcija tuo, kad uoste nėra tvarkos. Pasak jo, esą uoste kas tik nori, tas ir gali imtis krovos darbų. Netvarka atsiradusi dėl Uosto direkcijos nesikišimo.

Paskutinis apeliacinis teismas priėmęs sprendimą, kad Klaipėdos šaldytuvų terminalas galįs naudotis 59 metrų ilgio krantine, tačiau toks mažas laivas čia neatplaukiantis. Pasak M. Gusiatino, būtina sudaryti ekspertų komisiją, kuri išsiaiškintų visą situaciją, įvestų tvarką, kad teisėjams Vilniuje, neišmanantiems krovos technologijų, nereikėtų priiminėti neįgyvendinamų sprendimų.

Įmonės prezidento teigimu, atplaukiančių laivų grafikas būna suderinamas prieš mėnesį. Į „Smeltę” vienas laivas turėjo atplaukti kovo 10 d., kitas – kovo 13 d. Tokį grafiką esą buvo patvirtinęs uosto kapitonas. „Koralita” sudaryti bendrą grafiką atsisakė. Jos atstovai esą meluoja, kad „Smeltė” smarkiai didina krovos įkainius. Anot prezidento, bendrovė negalinti dirbti taikydama mažesnius nei reikalauja rinka. Pasak M. Gusiatino, čia esanti uosto kapitono kaltė, kad jis tuo pačiu metu skyrė tą pačią vietą dviem laivams – „Smeltės” ir „Koralitos”. Kad šeštadienį prie 101-102 krantinių turi atplaukti laivas „Ref Star”, „Smeltė” sužinojusi tik penktadienį.

Uosto tarnybą prie šių krantinių nešvartavusi į „Smeltę” kovo 10 d. atplaukusio laivo, jį nugrūdusi prie 127 krantinės. Negana to, laivas „Ref Star” būtų buvęs kraunamas prie tų krantinių iki kovo 22 d.

„Mūsų laivų, kurie atplaukia pagal patvirtintą grafiką, nestato prie krantinių, o jų laivą stato. Tokių dalykų negali būti. Turi būti uoste tvarka”, – piktinosi „Smeltės” prezidentas.

Ministerija negali kištis

Vakar A. Alekna sakė, jog dar užvakar buvę pasiūlyta švartuoti „Ref Star” prie 102-103 krantinių (tai – 150 m ilgio laivas, jam prišvartuoti reikia pusantros krantinės), tačiau „Koralita” atsisakiusi. G. Badaro teigimu, kadangi tos krantinės pritaikytos krauti trąšoms, būtų buvę sunkų pastatyti laivą, be to, maisto produktams krauti būtų buvusi reikalinga sanitarinė zona.

Vakar Uosto kapitono tarnyba dar suko galvas, ką pasiūlyti tokioje situacijoje. Pasak A. Aleknos, atsakomybę teks prisiimti ir „Smeltės” administracijai, ir vilkikų kapitonams, nepaklususiems nei dispečerio, nei uosto kapitono nurodymui. Situaciją nagrinėja Uosto direkcijos juristai.

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius šiuo metu yra išvykęs į Europos Sąjungos transporto ministrų susitikimą. Ministerijos ryšių su visuomene atstovai patikino, kad šis klausimas vakar svarstytas ministerijoje. Baiminamasi, jog kompanijų karai paskandins Klaipėdą kaip tranzitinį uostą. Ministras esą pasirašęs daugybę raštų, yra prašęs kompanijų, Uosto direkcijos spręsti klausimus vadovaujantis geranoriškumo principu. Ministerija negali nurodyti Uosto direkcijai vienašališkai nutraukti žemės nuomos sutartį.

Šiuo metu atostogaujantis Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus vakar „Vakarų ekspresui” sakė, kad nei ministras, nei ministerija neturi burtų lazdelės. Ji – teismų rankose. Įstatymai neleidžia ministerijai kištis į kompanijų komercinius reikalus. Šių ginčų, kurie tęsiasi mažiausiai trejus metus, nepavyksta išspręsti net teismams. Tačiau tai vienintelė instancija, kuri gali imtis kokių nors priemonių. A. Vaitkus pažadėjo grįžęs po atostogų išsiaiškinti situaciją ir dar kartą bandyti spręsti klausimus su kompanijomis, kad dėl jų nenukentėtų valstybės interesai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Krantinių nepasidalijantys privatininkai šnairuoja į uosto valdžią"

  1. nesvarbu

    KORALITA NEPASIDUOK!!!!!! mes uz tave

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.