Vakar, liepos 26 d., žurnalas „Geras skonis” suorganizavo aklą degustaciją, kurios tikslas – išrinkti geriausią „Premium” klasės alų iš 11 rūšių, pristatytų Lietuvos alaus gamintojų.
Komisija, kurią sudarė gėrimų žinovai, aludariai ir alaus technologai aklos degustacijos būdu vertino alaus spalvą, skaidrumą, putą, aromatą, skonį ir liekamąjį skonį.
Geriausiu buvo pripažintas „Kalnapilis Grand” alus, surinkęs 21 balą, nuo jo tik vienu balu atsiliko „Tauras Ekstra”.
„Visi degustuoto alaus buteliai buvo tiesiog nupirkti artimiausioje parduotuvėje, – sakė žurnalo „Geras skonis” vyriausioji redaktorė Rasa Ščeponienė, – taip siekėme kuo objektyviau įvertinti paprastam vartotojui pateikiamą produktą”
Anot alaus žinovo, portalo www.alutis.lt redaktoriaus ir komisijos nario Vidmanto Laurinavičiaus, pats terminas „premium” neapibūdina konkrečios alus kategorijos, tai greičiau yra kiekvienos atskirai paimtos alaus daryklos „geriausias iš geriausių”. Paprastai tokį alų lengva atpažinti – jis visų pirma yra brangesnis, nei tradicinės rūšys, jo etiketė ir kitas apipavidalinimas paprastai yra prabangesnis.
„Premium” alui būdinga švari šviesiai geltona spalva ir visiškas skaidrumas be drumzlių. Jo puta turi būti maždaug 4 cm ir išsilaikyti apie 4 minutes, svarbu kad būtų likę putos ranteliai ant taurės sienelių.
Vien tik iš alaus aromato galima nustatyti alaus kokybę bemaž 80 procentų tikimybe. Alaus aromatas labiausiai pajaučiamas įkvėpus jį per nosį ir iškvėpus pro burną.
„Premium” alui būdingas ypač subalansuotas skonis, kai nei vienas iš alaus ingredientų neužgožia kito. Liekamasis skonis turi būti praktiškai toks pats, kaip ir skonis, nugėrus alų burnoje turi likti tas pats skonis ir aromatas, kaip ir geriant.
Šios kategorijos alus turi turėti vientisą kūną – negali išsišokti nei apyniai, nei salyklas, nei vanduo, nei angliarūgštė.
Iš Lietuvoje gaminamų „premium” klasės alaus rūšių dažniausiai yra sutinkami apatinio rūgimo alus, kaip „lager”, „export” ar „pilsner”. Lietuvoje visas „premium” alus yra šviesus, kaip lėmė mūsų rinkos tradicijos ir vartotojų pasirinkimas.
Žurnalas „Geras skonis”