Lietuvoje viešėjusi Turkijos susisiekimo ministerijos delegacija, vadovaujama ministro Binalio Yildirimo, labiausiai domėjosi šaudyklinio traukinio „Vikingas” galimybėmis
„Iš Turkijos į Europą krovinius konteineriuose ar autotreileriuose kasmet išgabena per 50 tūkst. vilkikų, – pasakojo Yildirimas. – Mes sieksime bent dalį šių krovinių gabenti šaudykliniu traukiniu „Vikingas”. Todėl svarstome įvairias galimybes, kaip jo maršrutą iš Odesos pratęsti iki kurio nors Turkijos uosto.”
Konteinerius bei treilerius gabenančio šaudyklinio traukinio „Vikingas” maršrutą Klaipėdos uostas kartu su kolegomis iš Ukrainos atidarė 2003 metų vasario mėnesį.
Maršrutu Klaipėda-Minskas-Kijevas-Iljičiovskas konteinerius ir autotreilerius tris kartus per savaitę vežantis šaudyklinis traukinys „Vikingas” sujungė Skandinavijos bei Juodosios jūros valstybių rinkas. 1700 km atstumą šis traukinys nuvažiuoja per 55 valandas, daug greičiau, nei tokį kelią įveiktų vilkikas. Pagrindinis šio traukinio pranašumas – trumpos muitinės procedūros bei kaina. Transportavimo tarifai „Vikingu” trečdaliu ar net per pusę mažesni, nei vežant prekes autotransportu. Šaudyklinio traukinio naudą įvertino ir naudojasi Baltarusijos verslininkai – nuo šiol tai pagrindinis krovinių iš šios kaimyninės šalies gabenimo per Klaipėdos uostą būdas.
Praėjusiais metais „Vikingu” gabenta 23,5 tūkst. konteinerių – 57 proc. daugiau nei 2005-aisiais.
Turkijos susisiekimo ministerijos delegacija Lietuvoje viešėjo tris dienas. Kolegas iš Europos Sąjungos nare siekiančios tapti šalies lietuviai supažindino su visu mūsų šalies transporto sektoriumi: geležinkeliais, jūrų uostu bei civiline aviacija.
Pernai Klaipėdos uoste buvo perkrauta 360,0 tūkst. tonų Turkijos užsienio prekybos krovinių (1,53 proc. visos uosto krovos), o 2005 metais – 293,3 tūkst. tonų (1,35 proc. visos uosto krovos). Pagrindiniai uoste kraunami šios šalies kroviniai yra metalo laužas ir trąšos.