Vairavimo mokytojai nenori likti atpirkimo ožiais

2007-ieji vairavimo mokykloms turėtų būti kupini ne mažesnės įtampos už ankstesniuosius metus – ją sumažintų nebent dienos šviesą išvydę kelių transporto priemonių vairuotojų rengimo nuostatai, kurių patvirtinimas pernai beviltiškai įstrigo

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (VMA) prezidento Kęstučio Vaicekiūčio teigimu, su viltimi laukti tokio dokumento priėmimo paskatino susiklostę ne visai normalūs santykiai tarp atskirų Susisiekimo ministerijos padalinių. Vienas iš jų – Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos kontrolės skyrius. Pasak Vaicekiūčio, inspekcijos kontrolės skyrius, užuot vairavimo mokykloms buvęs pagalbininku ir patarėju, yra tarsi kontrolierius baubas, kuris, atvykęs į vairavimo mokyklą visą savaitę ieško už ką nubausti. Anot inspekcijos atstovų, surašantieji protokolus vadovaujasi teisės aktais, tačiau sutiko, kad įstatymus reikia peržiūrėti ir patikslinti. Tai paspartino (VMA) kreiptis į Susisiekimo ministeriją dėl teisės aktų, susijusių su vairuotojų mokymu, tobulinimo. Taip buvo sudaryta darbo grupė minėtiems teisės aktams įvertinti ir tobulinti.

Bendradarbiavimas nutrūko

Iki praėjusių metų rugpjūčio darbo grupė parengė Kelių transporto priemonių vairuotojų rengimo nuostatų projektą. Jį beliko patvirtinti susisiekimo ministrui. Tačiau gražus bendradarbiavimas tuo ir baigėsi. Vaicekiūčio teigimu, kažkas pradėjo keisti darbo grupės priimtus sprendimus, net paaiškėjo, kad parengtas projektas negali būti patvirtintas, nes Susisiekimo ministerija neturi tam įgaliojimų iš LR Vyriausybės. Taigi nuostatų projekto tvirtinimas buvo atidėtas neribotam laikui.

Liko prieštaravimų

Praėjusių metų rudenį dienos šviesą išvydo Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Kai kurie jų punktai nuvylė vairavimo mokyklų atstovus. Pasak Vaicekiūčio, KET turi būti lengvai suprantamos visiems eismo dalyviams. Tačiau po pakeitimo tarp atskirų eismo taisyklių punktų reikalavimų liko dar daugiau prieštaravimų, nei iki pakeitimo. VMA atstovai apgailestauja, kad rengiant KET pakeitimus nebuvo atsižvelgta į jų siūlymus, nors aktyviai reagavo į Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus Vigilijaus Sadausko kvietimą teikti pastabas ir KET pakeitimus vadina sukurtus vieno žmogaus.

Mokymui – didesni reikalavimai

Labiausiai VMA atstovai prieštarauja KET punktui, pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą tvarką leidžiančiam mokyti vairuoti keliuose šeimos narius. Vaicekiūčio teigimu, paskubomis sukurtas tvarkos aprašas prieštarauja ne tik saugaus eismo reikalavimams, bet ir Konstitucijai. Priminsime, kad šiame apraše numatyta leisti šeimos nariams mokyti savo artimuosius, išlaikiusius „Regitroje” teorijos egzaminą, bet automobiliais be papildomos įrangos (stabdžių pedalų). VMA atstovams abejonių kelia dar vienas Kelių transporto priemonių vairuotojų rengimo nuostatų projekto punktas, numatantis mažesnius reikalavimus vairavimo mokymo specialistams. Atvirkščiai, Vaicekiūčio teigimu, profesinis mokymas ir kvalifikacijos kėlimas turėtų būti griežtesni.

Nesugeba tinkamai parengti

Pasak VMA atstovų, jeigu valstybinių institucijų darbuotojai nesugeba tinkamai parengti pagrindinio dokumento (KET), tai iš ko mokyti būsimuosius vairuotojus? Kaip klasėje komentuoti atmestinai paruoštą dokumentą? Juk KET, Vaicekiūčio teigimu, tai pagrindų pagrindas, kurio reikalavimų turi laikytis kiekvienas eismo dalyvis. Atsakomybė dėl katastrofiškos eismo saugumo būklės šalyje tenka ne tik valdžios institucijoms, bet ir kiekvienam visuomenės nariui. Dažnas jų, deja, rodo nedovanotiną pakantumą KET pažeidėjams.

Trūksta specialistų

Vaicekiūčio teigimu, nedelsiant turėtų būti keičiama ir naujų vairavimo mokyklų steigimo tvarka. Iki šiol jas gali įkurti bet kas, nežiūrint steigėjo kompetencijos, išsilavinimo, supratimo apie vairavimo mokyklos funkcijas. Pagal dabar galiojančią tvarką, pirmiausia kreipiamas dėmesys į turimą įrangą, nepaisant, kokie teorijos dėstytojai ir vairavimo instruktoriai joje dirbs. Užtenka steigiamos vairavimo mokyklos kūrėjui pažadėti, kad specialistai bus pasamdyti. Tačiau jau dabar VMA, vienijančiai per 100 mokyklų, trūksta apie 600 teorijos dėstytojų ir vairavimo instruktorių. Pasak Vaicekiūčio, VMA – ta grandis, kurią valstybinės institucijos gali efektyviausiai naudoti norminės medžiagos perdavimui vairavimo mokykloms. Todėl ne asociacija turėtų nuolat prašyti, o jai būtų teikiama visa medžiaga mokymams tobulinti. Tad vairavimo mokyklų reikalai neabejotinai judėtų greičiau, jeigu įgytų teigiamą pagreitį iš tų, kuriems tai pridera.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.