Populiariame filme aktoriaus Sašos Barono Koeno pašieptas Kazachstanas juokiasi paskutinis – į šalį pastaruoju metu plūsta minios turistų, norinčių savo akimis išvysti šią jiems nežinomą Vidurio Azijos šalį.
Iki filmo pasirodymo Kazachstanas beveik nesulaukdavo turistų. Šalies vadovai nerimavo, kad filmas „Boratas. Kaip šaunusis Kazachstano žurnalistas Amerikoj patirtį graibstė” („Borat: Cultural Learnings Of America For Make Benefit Glorious Nation Of Kazakhstan”) pakirs šalies reputaciją. Šalies ambasadorius Didžiojoje Britanijoje Erlanas Idrisovas yra sakęs: „Daugybė kazachų, pamačiusių Boratą per televiziją, pasijuto įžeisti”.
Tačiau viskas pakrypo kita linkme. Nauji tyrimai rodo, kad tūkstančiai keliautojų visame pasaulyje Kazachstaną vadina šalimi, kurią privalo pamatyti 2007 metais, rašo britų dienraštis „The Sun”.
Verslininkai sureagavo akimirksniu – avialinijų bendrovė „Air Astana” iš Jungtinės Karalystės į Kazachstaną skrydžius rengia jau triskart per savaitę, o didžiausios tarptautinės korporacijos Almatos ir Astanos miestuose atidaro naujus prabangius viešbučius.
Maža to, atostogų maršrutus siūlančių interneto svetainių savininkai sako, kad susidomėjimas viešbučiais Kazachstane išaugo daugiau nei 300 procentų. O valiutų keitimu besiverčianti „Travelex” įsigijo Kazachstano pinigų – tengių už pusę milijono svarų, kad galėtų patenkinti išaugusią britų turistų paklausą. Pernai kompanija gavo tik vieną prašymą iškeisti svarą į tengę, tačiau per pastaruosius kelis mėnesius tokių jau buvo tūkstančiai.
Tyrimą apie populiariausius kelionių maršrutus užsakiusio portalo „Connected.com” specialistai konstatavo: „Fantastiška, ką padarė Boratas gerindamas Kazachstano įvaizdį.”