Suplotas mokestis už kelionę negarantuoja, kad pavyks saugiai pasiekti namus.
Išlaipino gatvėje
Klaipėdietė Dovilė pasipiktino taksi įmonės požiūriu į klientą. Prieš vidurnaktį ji buvo palikta pusiaukelėje ir paprašyta sumokėti už paslaugą, kurios negavo.
„Iki kelionės pabaigos likus maždaug kilometrui, vairuotojas pristabdė automobilį. Mandagiai atsiprašė ir pranešė toliau važiuoti negalintis, nes mašina sugedo”, – pasakojo mergina.
Keleivė sumokėjo, išlipo iš mašinos, ir pasiekė namus pėsčiomis.
Bendrovės „Autopunkto taksi” direktorius Artūras Mineikis sakė, kad vairuotojas galėjo pasirūpinti keleive ir nepalikti jos naktį gatvėje.
„Jis neprivalėjo, bet galėjo iškviesti į vietą kitą vairuotoją, kuris būtų nuvežęs klientę į namus”, – aiškino įmonės vadovas. Jis sutiko, kad pasitaiko netinkamo aptarnavimo atvejų, tačiau situacija vargu ar pagerės, nes netikusių vairuotojų nėra kuo pakeisti.
Erzina smarvė
Lietuvos vartotojų instituto prezidentės Zitos Čeponytės nuomone, darbuotojų stygiumi negalima pateisinti netinkamo aptarnavimo.
„Kompanija, siekianti išsaugoti reputaciją, turėtų pasirūpinti apmokyti vairuotojus bendravimo su klientu. Kartais į taksi baisu ir įsėsti, erzina nemalonus dujų ar rūkalų kvapas”, – sakė pašnekovė.
Z.Čeponytė aiškino, kad keleivis sutaria su vairuotoju, jog šis nuveš į tam tikrą vietą. Jeigu dėl gedimo reikėjo sustoti, paslaugą teikianti bendrovė privalo pasirūpinti, kad klientą nuvežtų kitas vairuotojas. Imti mokestį už nesuteiktą paslaugą, anot Z.Čeponytės, nėra teisinga.
Oficialiai nesiskundžia
Klaipėdiečiai skundžiasi, kad taksi vairuotojai įsigudrina nevežti už mažesnę nei 10 litų sumą arba nesivargina pristatyti kliento iki namų dėl netvarkingo, duobėto kiemo.
A.Mineikio nuomone, vairuotojas turi teisę atsisakyti vežti iki durų, nenorėdamas gadinti mašinos. 40 taksi automobilių turinčios bendrovės direktorius užtikrino, kad jo darbuotojai sutiktų vežti klientą ir už 40 centų.
„Atsisakymas vežti netoli ar tik už konkrečią sumą yra akivaizdus vartotojų teisių pažeidimas”, – teigė Lietuvos vartotojų instituto prezidentė. Ji ragino dažniau kreiptis į vietinę transporto tarnybą ir skųstis.
Klaipėdos savivaldybės Transporto tarnybos vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė pripažino, kad kultūringų taksistų trūksta.
„Šiandien mačiau kaip taksi vairuotojas per langą išmetė cigarečių pakelį. Ką tokiu atveju daryti? Juk taip teršiamas miestas. Jeigu netrūktų darbuotojų, taksi bendrovės konkurso keliu išsirinktų kultūringus, kvalifikuotus vairuotojus”, – neabejojo specialistas. Tačiau šiemet skundų iš klaipėdiečių tarnyba negavo.
Siekia pokyčių
Kvalifikacijos įskaitą laiko tik Vilniaus taksi vairuotojai. Ši naujovė prieš beveik metus pradėta įgyvendinti Lietuvos taksi paslaugų teikėjų asociacijos iniciatyva.
„Vairuotojai gali baigti kursus eksternu. Jiems suteikiama darbo teisės žinių, informacijos apie kultūros objektus, bendravimo su klientais pagrindai. Tik išlaikę įskaitą ir gavę pažymą jie gali imtis teikti taksi paslaugas”, – aiškino asociacijos prezidentas Robertas Brazys.
Asociacija siekia, kad keleivių pervežimą taksi organizuotų pačios savivaldybės. Dabar ši funkcija priklauso Susisiekimo ministerijai.
Siūloma pakeisti 3 metų stažo reikalavimą jaunuoliams, profesinėse mokyklose įgijusiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pasak R.Brazio, užtektų ir dvejų metų patirties.