Klaipėdoje kontrolieriai „vertingesni” už keleivius

Uostamiestyje kilo nauja konfliktų tarp vadinamųjų zuikių ir kontrolierių banga: klaipėdiečiai vis dažniau skundžiasi tampantys bilietų tikrintojų patyčių objektais.

Tačiau žmonių pasakojimai apie neva sužvėrėjusius kontrolierius sukrėtė ne visus. Keleivius kontroliuojančios įmonės atstovas deda ranką prie širdies ir tikina, esą pagrindinis kontrolierių ginklas – šypsenos ir mandagumas.

Išplūdo vaiką

Pastarosiomis dienomis „Vakarų ekspresas” sulaukė kelių miestiečių skundų dėl keleivių kontrolę viešajame miesto transporte vykdančios bendrovės „Dorsimus” darbuotojų elgesio.

Vakar „Gražinos skiltyje” spausdinome istoriją apie tai, kaip trečiadienį, apie 9.30 val., 6-ojo maršruto autobuse kontrolierės nemalonėn patekęs paauglys, užuot tik nubaustas, buvo išvadintas „gyvenimo šašų išpera”, „gyvenimo klaida”, „neūžauga”.

Kita garbaus amžiaus ponia skundėsi, kad vakar ryte, apie 6.15 val., po darbo naktinę pamainą ji atsidūrė ne namuose, o policijoje.

Redakcijai labai gerai žinoma ir tik teigiamai apibūdinama moteris pasakojo į 4-ojo maršruto autobusą stotelėje Herkaus Manto gatvėje įlipusi jam jau beveik pajudėjus. Su litu rankoje priėjusi prie autobuso vairuotojo, keleivė nenorėjo trukdyti vairuoti, todėl palaukė, kol autobusas sustos kitoje stotelėje. Įsigijusi bilietą, ji ėjo jį pasižymėti, tačiau nebespėjo – užklupo kontrolė, nekreipusi dėmesio į jokius moters pasiaiškinimus.

Maža to, rytiniai nemalonumai baigėsi tuo, kad įskaudinta moteris buvo nuvežta į policijos komisariatą Tilžės gatvėje, iš kurio į stotelę Taikos prospekte, idant galėtų sėsti į kitą autobusą, vežantį namų link, buvo priversta kulniuoti pėsčiomis.

Neigia konfliktų egzistavimą

UAB „Dorsimus” Klaipėdos regiono vadovas Admunas Šimkaitis keleivių pretenzijų nėra linkęs priimti.

Anot jo, keleivių kontrolę vykdantys bendrovės darbuotojai yra „tikri savo amato profesionalai”, o jų pagrindinis ginklas – „šypsenos ir mandagumas”.

„Keleiviai dažnai patys piktnaudžiauja ir nevengia autobusais važinėti nemokamai. O viešai kontrolieriais piktinasi tik tie, kurie įsitikinę esą patys protingiausi ir viską žinantys”, – mūsų dienraščiui sakė A. Šimkaitis, apskritai neigiantis didelių konfliktų tarp keleivių ir kontrolierių egzistavimą.

„Mes per dieną Klaipėdoje sugauname apie aštuoniasdešimt zuikių. Jeigu visi jie būtų aprėkti, iškoneveikti, pažeminti ar nubausti be reikalo, per mėnesį sulauktume kelių tūkstančių skundų. O kaip yra iš tiesų? Antrus metus dirbame uostamiestyje ir žinome tik apie vos vieną kitą nepatenkintąjį”, – gynė kontrolierius A. Šimkaitis.

Stinga įrodymų?

Kontrolierius ginančią poziciją užėmė ir viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) direktorius Gintaras Neniškis.

„Kadangi dėl šių faktų tikrumo nėra jokių įrodymų, abejoju, ar klaipėdiečių skundai kontrolierėms yra pagrįsti. Pirma, nuo 2005-ųjų rudens, kai keleivių kontrolę ėmėsi vykdyti bendrovė „Dorsimus”, visą šį laiką buvo pakankamai ramu, o jeigu ir buvo keli incidentai, tai – nežymūs. Vadinasi, bendrovė tikrai gerai dirba, juolab kad įmonės darbuotojai – patyrę ir profesionalūs. O apkalbėti – visada lengviausia. Pateikite incidentų įrodymus ir tada aiškinsimės”, – „Vakarų ekspresui” sakė G. Neniškis.

Idant incidentai iš tiesų būtų ištirti, „Vakarų ekspresas” taip pat siekia surinkti jų įrodymus. Dėl išplūsto paauglio „Gražinos skiltyje” spausdinamas raginimas atsiliepti įvykio liudytojus arba patį vaikiną.

Tuo tarpu antruoju atveju – dėl policijoje atsidūrusios moters – dienraštis istorijos tikrumu neabejoja.

Išeitis – elektroninis bilietas

G. Neniškis vylėsi, kad konfliktus tarp zuikių ir kontrolierių panaikins elektroninio bilieto sistema.

Kita vertus, nors KKT vadovas nelinkęs abejoti bendrovės „Dorsimus” darbuotojų elgesiu, ši įmonė ne kartą yra linksniuota neigiamame kontekste kituose šalies miestuose.

Dėl taip pat ir Panevėžyje bei Šiauliuose keleivių kontrolę autobusuose vykdančios bendrovės kontrolierių veiksmų ne kartą piktinosi ir jauni, ir seni keleiviai.

2006-ųjų rudenį panevėžietis žurnalistams pasiskundė po to, kai „Dorsimus” apsaugininkai jo nepilnametę dukrą, neturėjusią moksleivio pažymėjimo, nuvežė į policijos nuovadą ir nepranešė apie tai tėvams.

Kontrolierių elgesiu su paaugliais viešai piktinosi ir vaikų paramos namų „SOS vaikai” direktorė, kurią stebino kontrolierių tonas bei nepagarbus elgesys.

O prieš pusmetį viena septyniasdešimtmetė šiaulietė po susitikimo su kontrolieriais patyrė infarktą ir atsidūrė reanimacijoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Klaipėdoje kontrolieriai „vertingesni” už keleivius"

  1. :D

    skaitau ir juokas ima. susiduriau ir su Dorsimus ir su Argus ir G4S ir galiu pasakyti tiek, kad apsauga nekalta kad tenka is autobuso isprasyti vaika kuris neturi pazymejimo, nes taip yra jiems liepta, tokias salygas sudaro uzsakovai, ir apsauga bei kontrolierius akylai stebi kaip jie dirba. Jeigu zmones vaziuotu su bilietais ir butu mandagus niekas ju neliestu, del dirbanciuoju nepasitenkinimo galiu pasakyt tik tiek kad zmones patys tingi dirbt, i darba ziuri pro pirstus, darbe geria, neateina, veluoja, nesilaiko nurodymu ir nori kad jiems sumoketu kuo daugiau ir dar ranka paspaustu? daugumoje imoniu yra sudarytos pinigines nuobaudos uz prazangas, kitaip cia butu apsurdas, darbuotojai patys tyciojasi… tad tie kas raso raso nesamones bele parasyt arba patys buvo prasikalte, jeigu zmoniskai dirbi zmogiskai ir su tavim elgiamasi. kauno autobusu stotyje jau senai dirba vis tiek patys zmones, kas skleidziat erezijas nuvaziuokit pasiziureti..

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.