Alkoholio reklamai – dar stipresni pančiai

Šiandien Seimo Ekonomikos komitetas svarsto įstatymo pataisas, kurias priėmus bet kokio alkoholio reklama 17 valandų išnyktų iš televizoriaus ekrano bei radijo eterio. Iki šiol buvo ribojamas tik stipriojo alkoholio reklamos laikas

Šiandien Seimo Ekonomikos komitetas turėtų apsispręsti, kaip koreguoti Alkoholio kontrolės įstatymą. Kol kas siūloma nuo šių metų liepos 1 dienos uždrausti reklamuoti visus alkoholinius gėrimus radijo ir televizijos transliuotojų programose nuo 6 valandos iki 23 valandos. Jei Ekonomikos komitetas pritartų tokioms pataisoms ir už jas balsuotų Seimas, apynasris būtų uždėtas ir silpnųjų gėrimų gamintojams – alų, sidrą, alkoholinius kokteilius ir vyną tektų reklamuoti vien naktimis.

„Problema aiški – alkoholio vartojimas didėja, ypač tarp paauglių. Įvairiausi tyrimai rodo, kad reklama daro įtaką. Tai Sveikatos reikalų komiteto idėja riboti reklamą. Mes pareikšime savo nuomonę. Diskusijų bus daug. Sunku pasakyti, kas bus nutarta”, – vakar sakė Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas Pranas Vilkas.

Bręsta kova

Sugriežtinti alkoholinių gėrimų reklamą 2006 metų vasarą pasiūlė konservatoriai Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas Antanas Matulas ir jo narė Vida Marija Čigriejienė. Tiesa, jie siūlė drausti reklamuoti alkoholį pusvalandžiu mažiau.

„Manau, jei nereklamuosime, pasieksime gerų rezultatų. Pažiūrėkite, kas darosi. Aštuntokas išgėręs žuvo Kaune, paaugliai sušąla prisigėrę. Nereikia jiems brukti to alkoholio. Galima gražius dalykus reklamuoti, o ne alkoholį”, – sakė Čigriejienė.

Minėtos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos kirstų per kišenes transliuotojams, nes šie netektų daug brangios reklamos. Silpnojo alkoholio gamintojai taip pat nesuinteresuoti tokia griežta tvarka.

„Tai ne pirmas bandymas. Rinkimų proga tautos blaivinimo programa tampa vėl populiari. Mes, aludariai, silpnojo alkoholio gamintojai, teigiame, kad mūsų reklama ne tiek skatina vartoti alkoholį, bet padeda žmogui pasirinkti”, – teigė „Kalnapilio-Tauro grupės” generalinis direktorius Valdas Tekorius. Anot jo, silpnųjų gėrimų reklama skatina kultūringą vartojimą.

„Alus taip pat yra alkoholis. Beje, silpnojo alkoholio suvartojama dar daugiau nei stipriojo, tarp paauglių jis populiaresnis”, – sakė Seimo narė Čigriejienė.

Tekorius teigė, kad praktika rodo, jog alkoholio reklamos draudimai ar sausas įstatymas nedaro įtakos vartojimui. Jis taip pat tikino, kad silpnųjų alkoholinių gėrimų gamintojai patys save kontroliuoja ir agresyviai nebruka savo produktų reklamos paaugiams skirtose laidose, nereklamuoja stipresnio nei 7 laipsnių alkoholio. Pasak Tekoriaus, kas galėtų paneigti, jog tokias nepalankias pataisas silpnojo alkoholio gamintojams inicijavo stipriųjų gėrimų gamintojai, kurių reklamos laikas jau dabar ribojamas.

Nepagrįstas skirstymas

Šiuo metu stipriųjų gėrimų, išskyrus alkoholio, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22 proc., reklama draudžiama nuo 15 val. iki 22.30 valandos. Šeštadieniais, sekmadieniais ir moksleivių atostogų dienomis stipriojo alkoholio reklama draudžiama nuo 8 val. iki 22.30 valandos. „Alitos”, galinčios stoti tiek silpnojo, tiek stipriojo alkoholio gamintojų pusėn, generalinis direktorius Vytautas Junevičius mano, kad diferencijuoti alkoholį pagal stiprumą nelogiška. „Ir alus, ir degtinė yra toks pat alkoholis. Suprantu argumentus, sakančius, kad reklama skatina vartoti. Tik valdžia žaidžia keistą žaidimą, nes skirstymas pagal stiprumą neturi rimtų argumentų. Jei riboti reklamą – tai visiems vienodai. Suprasčiau, net jei alkoholio reklama apskritai būtų uždrausta”, – teigė Junevičius. Jis įsitikinęs, kad jaunimas girtuokliauti pradeda būtent nuo silpno alkoholio, ypač alaus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.