Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” duomenimis, per 2006 metus šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse išaugo 18,3 proc. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai skirta daugiau nei 430 mln. litų.
„Didėjantis vartojimas, reklamos kanalų skaičius, konkurencija vidaus rinkoje ir šalies ekonomikos plėtra skatino augimo tendencijas, Lietuvos reklamos rinkoje besitęsiančias jau septintus metus. Didėjusios reklamos kainos ir apimtys lyginant su 2005 metais lėmė spartesnius šios rinkos vystymosi tempus. Itin įspūdingai reklamos apimtys išaugo kine – net 131 proc., jos taip pat gerokai padidėjo internete – 64 proc., ir televizijoje – 39 proc.”, – teigia „TNS Gallup” media direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip ir ankstesniais metais, 2006-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 43,5 proc. ir 27,9 proc. Praėjusius metus palyginus su 2005 metais, reklamai televizijoje skirtos lėšos išaugo 20,6 proc., laikraščiuose – 13,2 proc., žurnaluose – 20,5 proc., o radijuje – 9,8 proc. Per šį laikotarpį vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis išaugo nuo 30,74 eurų iki 36,78 eurų.
Lauko reklamos rinka (įvertinus lauko video ir „Fillboard” reklamos apimtį) 2006 metais padidėjo 18,4 procento. Pernai interneto reklamos rinkos augimas buvo sparčiausias iš visų žiniasklaidos priemonių ir siekė net 50 proc. (neįtraukiant interneto reklamos katalogų). Labiausiai per minėtąjį laikotarpį išaugo reklamos rinka kino teatruose – net 4 kartus.
Aktyviausiai praėjusiais metais reklamavosi prekybos tinklai, mobiliojo ryšio, farmacijos bendrovės, alaus, maisto gamintojai, higienos prekes tiekiančios įmonės. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Procter&Gamble”, „Omnitel”, „Tele 2”, „Reckitt-Benckiser”, „Švyturys-Utenos alus”, „Berlin-Chemie”, „Bitė”, „Danone group”, „Coca-Cola”, „Palink”.
Kaip pažymi G.Juodpusis, žiniasklaidos rinka šiais metais taip pat turėtų augti apie 10-15 procentų. Tokias prognozes leidžia daryti ir „TNS Gallup” šių metų sausio-vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai.
Remiantis ekspertų prognozėmis, 2007 metais Lietuvos reklamos rinka augs 12 proc., televizijos reklamos rinka – 14 proc., radijo – 9,4 proc., laikraščių – 6,4 proc., žurnalų – 9 proc., lauko reklamos rinka – 8,4 proc., kino reklamos rinka – 11 procentų. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad kaip ir pernai, sparčiausiai augs interneto reklamos rinka – 41 procentu.
Šalies reklamos rinkos tyrimą „TNS Gallup” atliko pagal savo 2006 metų reklamos monitoringo duomenis ir bendradarbiaudama kartu su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais.