Lazdijų politikai susikirto dėl terminalo

Dėl Lazdijų politikų ambicijų rajonas gali prarasti galimybę turėti modernų geležinkelio krovinių terminalą

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) aiškinsis, ar Lazdijų rajono tarybos narys socialdemokratas Edmundas Štreimikis nesupainiojo viešųjų ir privačių interesų kalbėdamas apie vieną pirmųjų pretendentų, galinčių investuoti į Mockavos terminalo statybą.

Gynė bendrovės vardą

Štreimikis į etikos sargų akiratį pakliuvo, kai posėdyje priminė 2004 metų tarybos sprendimą pritarti Vokietijos valstybinės įmonės „Deutsche Bahn” antrinės įmonės Lietuvoje UAB „Schenker” prašymui dėl žemės įsigijimo statyti geležinkelio krovinių terminalą prie Mockavos geležinkelio.

Lazdijiškis yra ne tik savivaldybės Kontrolės komiteto pirmininkas, bet ir „Schenker” projektų vadovas, dėl to VTEK kilo įtarimų, kad galėjo būti pažeista tarnybinė etika. Štreimikis tikino, kad viešųjų ir privačių interesų nesupainiojo: „Schenker” bendrovėje pradėjau dirbti, kai taryba jau buvo priėmusi sprendimą. Aš tik gyniau bendrovės vardą, kuris buvo naudojamas kuriant naują galimybių studiją ir reklamuojant terminalą.”

Taryba pritarė

Kiek daugiau nei prieš dešimtmetį vyriausybinė ekspertų komisija rekomendavo Lazdijų rajone, Mockavoje, statyti universalią krovinių paskirstymo stotį – terminalą ir nutiesti europinio standarto geležinkelį. Trasai parinkti, pažymėti ir terminalo techniniam projektui parengti buvo išleista 4,5 mln. litų. 2003-aisiais buvo išleistas dar vienas Vyriausybės nutarimas dėl terminalo steigimo Mockavoje. Tąkart buvo akcentuota, kad tokio objekto atsiradimas padėtų spręsti rajono ekonomines ir socialines problemas.

Kitais metais į Lazdijų savivaldybę su prašymu kreipėsi „Schenker” dėl žemės sklypo ir taryba nusprendė Vyriausybės prašyti leisti pakeisti tikslinę žemės sklypo naudojimo paskirtį iš miškų ūkio į tinkamą statyti geležinkelio krovinių terminalą.

Beveik per trejus metus buvo atliktas detalusis sklypo suformavimo planas, terminalo plotas sumažintas iki 40 hektarų, o miškinga teritorija išbraukta iš valstybinės reikšmės miškų. Kol vyko šie darbai, „Schenker” bendrovė parinko statybos vietą, parengė priešprojektinius siūlymus.

Supykdė paviešinimas

Dabar liko tik sutvarkyti dokumentus dėl sklypo iš valstybės perėmimo savivaldybės žinion patikėjimo teise ir, paskelbus konkursą, jį išnuomoti, kad laimėtojas galėtų pradėti terminalo statybą.

Tačiau iškilo nenumatytų keblumų. Kai pernai Lazdijų meras socialdemokratas Romas Apanavičius susirgo ir rajonui vadovauti pradėjo vicemeras konservatorius Artūras Margelis, buvo užsakyta nauja Mockavos pramoninio parko projekto galimybių studija, kurią atliko UAB „Sikc”.

Kai naujoji galimybių studija pasirodė internete, pasipiktino „Schenker”. Ši bendrovė atsiuntė raštą savivaldybei, kuriame priekaištavo, kad nesilaikoma konfidencialumo. Be to, teigiama, kad „Sikc” panaudojo dalį „Schenker” atliktų projektų ir studijų, o kompanijos vardas be sutikimo minimas kaip galimo investuotojo. „Schenker” laiškas buvo perskaitytas tarybos posėdyje, o konservatoriai ir socialdemokratai ėmė priekaištauti vieni kitiems. Pirmieji tvirtino, kad užsakydami naują galimybių studiją ir paskelbdami ją internete norėjo pritraukti daugiau investuotojų iš kitų šalių. Antrieji piktinosi, kad pažeidus konfidencialumą galima investuotoją visai prarasti.

Ar Lazdijų rajonas taps pirmuoju, kuriame bus pastatytas šiuolaikinis terminalas, priklausys ir nuo to, ar politikai sugebės paaukoti partines ambicijas dėl rajono gerovės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.