Europietiškas korėjiečių kūrinys

Pristatydami naują automobilį gamintojai teigia žengiantys tvirtus pirmuosius žingsnius Senajame žemyne

Lietuvoje pristatytas pirmasis Europoje pagamintas „Kia” markės automobilis. Pasak Pietų Korėjos gamintojų „Kia Motors” atstovų, naujasis „Kia Cee’d” – kol kas vienintelis automobilis Senajame žemyne, kuriam taikoma net septynerių metų garantija, mat iki šiol tokių įsipareigojimų nėra prisiėmęs joks kitas gamintojas.

Naujovė – išskirtinė garantija

Pasak praėjusią savaitę pristatymą surengusių „Kia” automobilių prekeivių, naujasis modelis – rimtas iššūkis Europos automobilių rinkai, žymintis naują šios markės transporto priemonių erą. Teigiama, kad kainos ir kokybės santykis leis naujajam modeliui būti konkurencingam ir susirungti dėl rimtų pozicijų su daugeliu kitų gamintojų išleistų šios klasės automobilių.

Naujasis „Kia Cee’d” gaminamas Slovakijoje neseniai įkurtoje Žilinos gamykloje, kuri „Kia” koncernui atsiėjo per vieną milijardą eurų. Praėjusių metų pabaigoje pradėjusioje veikti gamykloje, kurioje dirba apie 3000 darbuotojų, prekybos atstovams Europoje planuojama pagaminti iki 300 tūkst. automobilių per metus.

Gamintojai „Kia Cee’d” modeliui suteikia bendrą septynerių metų arba iki pusantro šimto tūkstančių kilometrų ridos garantiją. Ji yra nemokama ir gali būti perduota kitam transporto priemonės savininkui, tačiau tik su sąlyga, jei automobilis buvo reguliariai prižiūrimas specializuotuose servisuose, laikantis nustatytos techninės priežiūros grafiko. Beje, reikia pastebėti, kad minėta išskirtinė garantija, apimanti penkerių metų garantiją visam automobiliui, taikoma pagrindiniams mašinos agregatams – varikliui bei transmisijai.

Pirmasis Europoje suprojektuotas ir pagamintas „Kia” modelis, pasak atstovų, visiškai neatsitiktinai pavadintas išskirtinai naudojimui Europoje skirtu „Cee’d” vardu. Anot jų, pirmosios dvi raidės reiškia Europos bendriją, o likusios dvi – tiesiog europietišką dizainą.

Variklių ir įrangos gama

„Kia Cee’d” automobiliuose montuojami penkių rūšių varikliai. Galima rinktis 1,4, 1,6 ir 2,0 litrų benzininius variklius su kintamų vožtuvų atidarymo fazių sistema (CVVT) bei visiškai naują 1,6 dyzelinį variklį su kintamos geometrijos turbina (VGT), o nuo 2007 vasaros – ir 2,0 litrų VGT dyzelinį variklį.

Be ganėtinai turtingos motorų gamos, gamintojas tvirtina ypatingą dėmesį skyręs automobilio saugumui. „Kia Cee’d” sumontuota visa pagrindinė valdymą palengvinanti įranga bei saugos sistemos. Tuo tarpu vairuotojo ir keleivio priekinės bei šoninės oro saugos pagalvės ir aktyvieji galvų atlošai priklauso visų modelių standartinei įrangai.

Stabdymo jėgos paskirstymo sistemoje integruota traukos kontrolės sistema. Automatinė stabdymo jėgos paskirstymo sistema padidina automobilio stabilumą staigaus stabdymo metu, padeda susigrąžinti automobilio valdymo kontrolę slydimo metu, padidina ratų sukibimą su šlapia ar apledėjusia kelio danga ir garantuoja puikią sukibimo jėgą įsibėgėjimo metu.

Yra galimybė iš papildomos įrangos pasirinkti įspėjimo važiuojant atbula eiga sistemą su keturiais jutikliais, kurie pagelbsti statant automobilį atbuline eiga.

Pasakodamas apie neseniai Lietuvoje pasirodžiusį naująjį automobilį, „Kia” atstovaujančios įmonės vadovas Gintaras Kaukėnas sakė, kad yra daug įvairios įrangos, patenkančios į bazinės automobilio komplektacijos sąrašą. Jo tikinimu, lyginant su kitais tos pačios klasės automobiliais, „Kia Cee’d” modeliuose sumontuota tikrai gan gausi įranga.

Pavyzdžiui, 1,4 LX standartinės įrangos modelio sąraše: integruotas informacinis ekranas su kelionės kompiuteriu, 6 oro saugos pagalvės, „Siemens” garso sistema su keturiomis „Blaupunkt” kolonėlėmis bei ant vairo sumontuotais valdymo jungikliais, kondicionierius bei sėdynių šildymo sistema. Be to, čia įrengtos ir šoninės bei užuolaidinės saugos oro pagalvės, į greitį reaguojantys automatiniai durų užraktai, aktyvūs pogalviai ir trijuose taškuose fiksuojami saugos diržai visiems penkiems keleiviams.

Muzikos mėgėjai, pasirinkę standartinį EX įrangos modelį, garso sistemą gali prijungti prie šiuo metu itin išpopuliarėjusių nešiojamųjų muzikos grotuvėlių ar tiesiog kompiuterinės USB tipo atmintinės, kurioje esančių dainų galima klausytis automobilyje.

Ypatingas dėmesys – išorės dizainui

Kalbėdami apie akivaizdžiai gražėjančius modelius, „Kia” gamintojo atstovai užsiminė, kad pastaruoju metu ypatingas dėmesys skiriamas automobilių išorei. Apie tai liudija ir akivaizdus faktas: „Kia” dizainerių komandoms Frankfurte, Los Andžele, Tokijuje ir Namjange (Korėja) pradėjo vadovauti buvęs pagrindinis „Audi” bei „Volkswagen” automobilių dizaineris Peteris Schreyeris, kuris, be kita ko, yra tokių garsių savo išraiškingumu modelių, kaip „VW Beetle” ir „Audi TT”, autorius.

Tenka pripažinti, kad šio „Kia Cee’d” modelio interjero stilius, kokybė, įrangos išdėstymas ir apdaila atitinka aukščiausius kokybės standartus ir niekuo nenusileidžia to paties lygio konkurentams. Daugiau nei keturių metrų ilgio automobilis turi neįprastai ilgą bazę (2650 mm), tad erdvus salonas nesukels nepatogumų net ir „didesnių gabaritų” vairuotojams ar keleiviams.

Apskaičiuota, kad pastarojo modelio salonas yra ilgiausias šios klasės automobilių grupėje, o galvai, pečiams ir kojoms skiriama erdvė yra ne mažesnė ar net didesnė, nei siūlo šios klasės konkurentai. Įvairiomis kryptimis reguliuojamos ir cee’d priekinės sėdynės su platesniais galvos bei nugaros atlošais, kuriuos vairuotojas ir keleivis gali prisitaikyti pagal kūno sudėjimą. Galinės sėdynės ir jų atlošai padalyti santykiu 60/40: jei reikia daugiau vietos bagažui, sėdynes galima pastumti į priekį, o atlošus atlenkti iki bagažo skyriaus grindų lygio.

Naujai sukurtas „Kia Cee’d” kėbulo korpusas yra stipresnis ir tvirtesnis, lyginant su kitais „Kia” gamintais C segmento modeliais. Ypatingas ir naujasis dažymo metodas: kėbulas sukamas dažų vonioje – taip padidinamas kėbulo atsparumas korozijai. Dinamiškai, veržiai ir gan moderniai atrodantį geromis aerodinaminėmis savybėmis pasižymintį kėbulą galima rinktis iš 12 savitų spalvų.

Gamintojai tiki naujoko sėkme

Žengdami pirmuosius, tačiau pakankamai tvirtus žingsnius Europoje, „Kia” markės automobilių gamintojai tvirtina, kad nuo šiol stereotipinė nuomonė, esą tai yra pigios mašinos, jau nebegalios. Su pirmuoju Europoje dienos šviesą išvydusiu savo modeliu gamintojai tvirtina verčiantys naują kompanijos istorijos puslapį. „Kia Cee’d” šeimos narių netrukus tikimasi rinkoje sulaukti ir daugiau. Pernai Paryžiuje vykusioje parodoje pristatytas universalo tipo koncepcinis modelis jau šių metų Ženevos parodoje bus pristatytas potencialiems pirkėjams. Kiek vėliau – gruodį – plačiajai auditorijai turėtų pasirodyti ir trijų durų sportiški hečbekai. Apibendrindami automobilio gamintojų atstovai nepasikuklinę konstatavo, kad tai – geriausias pasirinkimas tiems, kurie vertina saugumą bei komfortą. Jų tvirtinimu, dizaineriai ir gamintojai ypatingai stengėsi, kad automobilis būtų visokeriopai patrauklus, maloniai nuteiktų, o jo garsai – nuo atidaromų durelių iki tyliai laisvąja eiga dirbančio variklio, nuo sportiško gaudesio įsibėgėjimo metu iki garso aparatūros tonų – būtų itin mieli ausiai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.