Pėsčiųjų perėja

Tęsiame KET pakeitimų nagrinėjimą. Šį kartą pasigilinkime į reikalavimus vairuotojams kertant pėsčiųjų perėją

„75. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja”, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėsčiąjį.”

Šiam reikalavimui padarytas nedidelis pakeitimas, įterpti žodžiai „prieš kelio ženklą”. Vadinasi, dabar šis punktas nurodo vietą, kur reikia sustoti.

Prieš kelio ženklą

Anksčiau praleisdamas einantį perėja pėsčiąjį, vairuotojas turėjo daugiau laisvės. Dabar jis privalo sustoti būtinai prieš perėją žymintį kelio ženklą. Kaip žinoma, perėjoje nesant važiuojamosios dalies ženklinimo, būtent šie ženklai (nuo jų statmenai kelią kerta linijos) žymi perėjos ribas. Tais atvejais, kai perėja pažymėta ir kelio ženklu, ir važiuojamosios dalies ženklinimu, perėjos ribas nustato ženklinimas. Vadinasi, turėtume atsiminti, kad praleidžiant pėsčiąjį KET dabar reikalauja sustoti ne prieš perėją, o prieš perėją žymintį ženklą.

Privalo sulėtinti greitį arba sustoti

Didesni pakeitimai įrašyti 76 punkte.

„76. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.” Visas antrasis sakinys – naujovė, dabar įpareigojanti vairuotoją sustoti ne tik tais atvejais, kai prieš perėją sustoja transporto priemonė. Dabar būtina sulėtinti greitį ar sustoti, kai kita transporto priemonė tik sulėtina greitį (nebūtinai sustoja). Todėl nuo šiol prie pėsčiųjų perėjos artėjantis vairuotojas turi būti dar budresnis.

Ta pačia kryptimi važiuojantiesiems

Suprantama, kad tiksliai nustatyti, kada ir kuri transporto priemonė lėtina greitį, nėra taip paprasta. Žiūrint praktiškai, situacija, kurioje būtina sumažinti greitį ar sustoti, nebūna labai aiški. Dėl to vairuotojams patartina stengtis prieš perėją nevažiuoti greičiau už priekyje judančią transporto priemonę. Laikantis šios sąlygos, tikrai turėtų būti mažiau konfliktinių situacijų. Be to, nustatyti, kuri artėjanti prie perėjos transporto priemonė mažina greitį, turėtų būti lengviau. Derėtų priminti, kad visi KET 76 punkte išvardyti reikalavimai, kaip ir anksčiau, taikomi tik ta pačia kryptimi važiuojančioms transporto priemonėms.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.